|
ELEMENTY CYFRYZACJI EDUKACJI Z ELEMENTAMI MODYFIKACJI KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO
MIKULSKI K. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2015, wydanie Icena netto: 36.75 Twoja cena 34,91 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Elementy cyfryzacji edukacji z elementami modyfikacji kształcenia zawodowego
W ostatnim czasie bardzo często przytacza się w środkach przekazu, a także na
spotkaniach różniej rangi oświatowej zwrot "cyfryzacja". Decydując się na
odmianę nie tylko przez przypadki, ale także poszerzając zakres znaczenia, autor
podjął owocną próbę ukazania, jak - z upływem czasu - kształtowało się
określenie technologii informacyjnej wraz z konsekwencjami dotyczącymi wykluczenia czy
włączenia cyfrowego. Autor zwraca uwagę, że uczniom każdej szkoły, a szczególnie
uczniom szkoły zawodowej, są potrzebne działania odbierane i realizowane jako mądra
cyfryzacja.
Fragment recenzji wydawniczej
Prof. nadzw. dr hab. inż. Tomasza Królikowskiego
Wprowadzenie
Rozdział 1
Ku kształceniu zawodowemu z paradoksami
1.1. Jak brzmi określenie "paradoks"?
1.2. Jak brzmią paradoksy dostrzegane w kształceniu zawodowym i rynku pracy?
1.3 Informatyczna edukacja z paradoksami
Rozdział 2
Modyfikacja programu nauczania w kształceniu zawodowym
2.1. Podstawa programowa kształcenia w zawodzie
2.1.1. Wprowadzenie nowej podstawy programowej dla szkolnictwa zawodowego
2.1.2. Wyszczególnienie i omówienie aktów prawnych zawierających nowe uregulowania w
kształceniu zawodowym
2.1.3. Opisy kształcenia w zawodzie i istota reformy kształcenia zawodowego
2.2. Projekt realizowany ze środków unijnych jako element podniesienia jakości
kształcenia zawodowego
2.2.1. Cele główny i szczegółowe projektu
2.2.2. Zadania realizowane w projekcie
2.3. Program kształcenia zawodowego
2.3.1. Definicja programu nauczania
2.3.2. Zmodyfikowany program nauczania
2.4. Model modyfikacji programu nauczania
2.4.1. Jak przebiegała realizacja zasadnicza projektu?
2.4.2. Wnioski oparte na spostrzeżeniach
2.4.3. Realizacja w czasie poszczególnych etapów modyfikacji programu nauczania
Rozdział 3
Cyfryzacja kształcenia zawodowego
3.1. Określenie umiejętności cyfrowych w literaturze
3.2. Jak z upływem czasu kształtowało się określenie technologii informacyjnej?
3.3. Informatyka a technologia informacyjna
3.4. Co rozumiane jest pod pojęciem kompetencje cyfrowe?
3.5. Jak określono umiejętności cyfrowe?
3.6. Wykluczenie czy włączenie cyfrowe?
3.7. Czy e-podręcznik dla kształcenia zawodowego jest potrzebny?
3.8. Cyfryzacja w zapisach podstawy programowej kształcenia w zawodach?
3.9. Mądra cyfryzacja, czyli jaka cyfrowa szkoła zawodowa
3.10. Kilka uwag z badania działań dotyczących modyfikowania programu kształcenia
zawodowego
3.11. Czy w programie rządowym ukryto określenie "cyfryzacja"?
Rozdział 4
Prognozowanie szkolnictwa zawodowego - ujęcie modelowe
4.1. Problem dobrego szkolnictwa zawodowego
4.2. Kształcenie zawodowe w strategii rozwoju edukacji
4.3. Etapy postępowania w procesie tworzenia prognozowania kształcenia zawodowego
4.4. Jaki jest oczekiwany efekt działania?
4.5. Prognoza trendów popytu i podaży w zakresie uczenia się do roku 2020
4.6. Wybrane osiągnięcia edukacyjne uczniów w kształceniu zawodowym skomentowane przez
Johna Hattiego
Bibliografia
142 strony, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|