ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DZIECKO W MEDIACH


BUTKIEWICZ M. GRALCZYK A. MARCYŃSKI K. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 61.40 Twoja cena  58,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dziecko w mediach


Mass media pojawiły się w życiu najmłodszych w sposób naturalny, stając się ważnym elementem kształtującym ich percepcję i światopogląd. Są źródłem bieżących wiadomości, dostarczają wiedzy i rozrywki, jak również stanowią ogromną siłę w kształtowaniu opinii, postaw i systemów wartości swych odbiorców, a w szczególności dzieci. Tym samym media są potężną instytucją socjalizującą i wychowującą młode pokolenie.

Publikacja przedstawia nie tylko analizy szeregu procesów związanych z odbiorem radia, telewizji, prasy, reklamy przez dzieci, ale też podejmuje próbę podania odpowiedzi na pytania o rolę i miejsce mediów w rozwoju dziecka, edukacji oraz przestrzeni publicznej.

W książce, co istotne, autorzy poruszają wiele zagadnień rzadko omawianych. Do nich można zaliczyć m.in. problemy seksualizacji dzieci, życia religijnego dziecięcych bohaterów filmów i seriali, specyfiki przekazu radiowego. Teksty są dostępne w przekazie także dla pedagogów, nauczycieli nie pracujących zawodowo na uczelniach. Mogą więc wzbogać jakość ich pracy wychowawczej i dydaktycznej.


Wstęp

CZĘŚĆ I: Dziecko w telewizji

Anna Cieślik, Wiktoria Kiwior
Seksualizacja w serialach młodzieżowych - na przykładzie wybranych kanałów tematycznych dla dzieci i młodzieży

Agnieszka Barczyk
Między dzieciństwem a dorosłością. Obrazy dojrzewania w kinie polskim

Dorota Jakimiuk
"Jeśli Hannah Montana nie je marchwi, to ja też nie" - Kształtowanie obrazu świata w serialach dla dzieci i młodzieży na przykładzie postaci Hannah Montana

Piotr Pomostowski
Dziecko w kinie gatunków. Rosemary‘s Baby Romana Polańskiego w nawiązaniu lub opozycji do tekstu horroru. Dziecko a horror sataniczny

Monika Korzeniowska
Bohaterowie bajek animowanych w życiu dziecka (w świetle własnych badań empirycznych)

Grzegorz Łęcicki
Obraz dziecka w polskich filmach i serialach telewizyjnych

Marzena Waśko
Ten kolo to naprawdę niezły świr - o tym, co uczy i bawi najmłodszych telewidzów

Katarzyna Pawlak
Powszechność zjawiska przemocy w dobranockach

CZĘŚĆ II: Dziecko w prasie

Anna Modzelewska
Stereotypowe modele dziecka w wybranych narracjach wojennych

Marek Przybylski
"Kobieta Polska" a dziecko - macierzyństwo i wychowanie dziecka na łamach prasy kobiecej w II RP

Elwira Olejniczak
Problemy najmłodszych łodzian na łamach "Odgłosów"

Weronika Sobieraj
Co czytają i kim są (nie)dorosłe kobietki? Przegląd prasy dla dziewcząt w wieku gimnazjalnym

CZĘŚĆ III: Dziecko w reklamie

Anna Gębalska-Berekets
Reklamy dla dzieci. Narzędzia i sposoby oddziaływania przekazu reklamowego na percepcję młodego odbiorcy

Paulina Rutkowska
Zatrudnianie młodocianych, dzieci i niemowląt na przykładzie reklamy i ich szczególna ochrona w prawie pracy

Jakub Jakubowski
Rola dziecka w reklamie społecznej na przykładzie kampanii promujących bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przyczynek do badań

Radosław Niziołek
Dziecko wobec reklamy, konsumpcji i manipulacji

CZĘŚĆ IV: Dziecko w edukacji

Dariusz Poleszak, Daria Maciołek
Media jako narzędzie współczesnej edukacji na drodze do optymalizacji efektywności procesu nauczania

Piotr Drzewiecki
Edukacja medialna w przedszkolu. Podstawy pedagogiczne i wyzwania metodyczne

Aleksandra Gralczyk
Telewizja szansą edukacyjną dziecka

Joanna Sosnowska
Dziennikarz dziecięcy - rola dzieci w telewizyjnych programach edukacyjnych

CZĘŚĆ V: Dziecko w radio

Paulina Czarnek
Radio Bajka - dziecko w świecie dźwięków

Joanna Bachura-Wojtasik
Dziecko w świecie kultury audialnej. O kilku wybranych słuchowiskach 

Kinga Klimczak
Motyw dziecka w polskim reportażu radiowym (wybrane przykłady)

Natalia Kowalska
Rola elementów zmyślonych w feature "Dzieci Sodomy i Gomory"

CZĘŚĆ VI: Dziecko w sferze publicznej

Monika Podkowińska
Pośrednie i bezpośrednie formy komunikacji rodzicielskiej

Magdalena Butkiewicz
Rola mediów w procesie manipulacji wizerunkiem najmłodszych gwiazd i celebrytów na przykładzie kariery Miley Ray Cyrus

Małgorzata Posyłek, Marta Konieczna-Kucharska
Wizerunek dziecka w polityce na przykładzie kampanii prezydenckiej w 2010 roku

Joanna Dziekońska
Egzemplifikacje funkcjonowania dziecka we współczesnej przestrzeni zapośredniczonej - o mediach, cyfrowych tubylcach i remiksie kulturowym

Tomira Chmielewska-Ignatowicz
Rodzice chorych dzieci blogi piszą... Analiza najczęstszych powodów tworzenia sieciowych pamiętników przez rodziców nieuleczalnie chorych dzieci - na wybranych przykładach

Paweł Sarna, Aleksandra Sarna
Przemoc wobec dziecka: sprawcy, świadkowie i narzędzia - analiza dyskursu medialnego

Karolina Dziewulska-Siwek
Rola Rzecznika Praw Dziecka w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego

Biogramy


530 stron, Format: 16.9x23.8, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022