|
DZIECKO W MEDIACH
BUTKIEWICZ M. GRALCZYK A. MARCYŃSKI K. RED. wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 61.40 Twoja cena 58,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Dziecko w mediach
Mass media pojawiły się w życiu najmłodszych w sposób naturalny, stając się
ważnym elementem kształtującym ich percepcję i światopogląd. Są źródłem
bieżących wiadomości, dostarczają wiedzy i rozrywki, jak również stanowią ogromną
siłę w kształtowaniu opinii, postaw i systemów wartości swych odbiorców, a w
szczególności dzieci. Tym samym media są potężną instytucją socjalizującą i
wychowującą młode pokolenie.
Publikacja przedstawia nie tylko analizy szeregu procesów związanych z odbiorem
radia, telewizji, prasy, reklamy przez dzieci, ale też podejmuje próbę podania
odpowiedzi na pytania o rolę i miejsce mediów w rozwoju dziecka, edukacji oraz
przestrzeni publicznej.
W książce, co istotne, autorzy poruszają wiele zagadnień rzadko omawianych. Do
nich można zaliczyć m.in. problemy seksualizacji dzieci, życia religijnego dziecięcych
bohaterów filmów i seriali, specyfiki przekazu radiowego. Teksty są dostępne w
przekazie także dla pedagogów, nauczycieli nie pracujących zawodowo na uczelniach.
Mogą więc wzbogać jakość ich pracy wychowawczej i dydaktycznej.
Wstęp
CZĘŚĆ I: Dziecko w telewizji
Anna Cieślik, Wiktoria Kiwior
Seksualizacja w serialach młodzieżowych - na przykładzie wybranych kanałów
tematycznych dla dzieci i młodzieży
Agnieszka Barczyk
Między dzieciństwem a dorosłością. Obrazy dojrzewania w kinie polskim
Dorota Jakimiuk
"Jeśli Hannah Montana nie je marchwi, to ja też nie" - Kształtowanie
obrazu świata w serialach dla dzieci i młodzieży na przykładzie postaci Hannah Montana
Piotr Pomostowski
Dziecko w kinie gatunków. Rosemary‘s Baby Romana Polańskiego w nawiązaniu lub
opozycji do tekstu horroru. Dziecko a horror sataniczny
Monika Korzeniowska
Bohaterowie bajek animowanych w życiu dziecka (w świetle własnych badań
empirycznych)
Grzegorz Łęcicki
Obraz dziecka w polskich filmach i serialach telewizyjnych
Marzena Waśko
Ten kolo to naprawdę niezły świr - o tym, co uczy i bawi najmłodszych telewidzów
Katarzyna Pawlak
Powszechność zjawiska przemocy w dobranockach
CZĘŚĆ II: Dziecko w prasie
Anna Modzelewska
Stereotypowe modele dziecka w wybranych narracjach wojennych
Marek Przybylski
"Kobieta Polska" a dziecko - macierzyństwo i wychowanie dziecka na
łamach prasy kobiecej w II RP
Elwira Olejniczak
Problemy najmłodszych łodzian na łamach "Odgłosów"
Weronika Sobieraj
Co czytają i kim są (nie)dorosłe kobietki? Przegląd prasy dla dziewcząt w
wieku gimnazjalnym
CZĘŚĆ III: Dziecko w reklamie
Anna Gębalska-Berekets
Reklamy dla dzieci. Narzędzia i sposoby oddziaływania przekazu reklamowego na
percepcję młodego odbiorcy
Paulina Rutkowska
Zatrudnianie młodocianych, dzieci i niemowląt na przykładzie reklamy i ich
szczególna ochrona w prawie pracy
Jakub Jakubowski
Rola dziecka w reklamie społecznej na przykładzie kampanii promujących
bezpieczeństwo w ruchu drogowym. Przyczynek do badań
Radosław Niziołek
Dziecko wobec reklamy, konsumpcji i manipulacji
CZĘŚĆ IV: Dziecko w edukacji
Dariusz Poleszak, Daria Maciołek
Media jako narzędzie współczesnej edukacji na drodze do optymalizacji
efektywności procesu nauczania
Piotr Drzewiecki
Edukacja medialna w przedszkolu. Podstawy pedagogiczne i wyzwania metodyczne
Aleksandra Gralczyk
Telewizja szansą edukacyjną dziecka
Joanna Sosnowska
Dziennikarz dziecięcy - rola dzieci w telewizyjnych programach edukacyjnych
CZĘŚĆ V: Dziecko w radio
Paulina Czarnek
Radio Bajka - dziecko w świecie dźwięków
Joanna Bachura-Wojtasik
Dziecko w świecie kultury audialnej. O kilku wybranych słuchowiskach
Kinga Klimczak
Motyw dziecka w polskim reportażu radiowym (wybrane przykłady)
Natalia Kowalska
Rola elementów zmyślonych w feature "Dzieci Sodomy i Gomory"
CZĘŚĆ VI: Dziecko w sferze publicznej
Monika Podkowińska
Pośrednie i bezpośrednie formy komunikacji rodzicielskiej
Magdalena Butkiewicz
Rola mediów w procesie manipulacji wizerunkiem najmłodszych gwiazd i celebrytów
na przykładzie kariery Miley Ray Cyrus
Małgorzata Posyłek, Marta Konieczna-Kucharska
Wizerunek dziecka w polityce na przykładzie kampanii prezydenckiej w 2010 roku
Joanna Dziekońska
Egzemplifikacje funkcjonowania dziecka we współczesnej przestrzeni
zapośredniczonej - o mediach, cyfrowych tubylcach i remiksie kulturowym
Tomira Chmielewska-Ignatowicz
Rodzice chorych dzieci blogi piszą... Analiza najczęstszych powodów tworzenia
sieciowych pamiętników przez rodziców nieuleczalnie chorych dzieci - na wybranych przykładach
Paweł Sarna, Aleksandra Sarna
Przemoc wobec dziecka: sprawcy, świadkowie i narzędzia - analiza dyskursu
medialnego
Karolina Dziewulska-Siwek
Rola Rzecznika Praw Dziecka w budowaniu społeczeństwa obywatelskiego
Biogramy
530 stron, Format: 16.9x23.8, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|