|
STRATEGIE DOCHODOWE RÓŻNYCH KATEGORII PODMIOTÓW NA RYNKU KAPITALISTYCZNYM
WECHTA P. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 36.00 Twoja cena 34,20 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Strategie dochodowe różnych kategorii podmiotów na rynku kapitalistycznym
Celem książki jest analiza strategii dochodowych realizowanych przez różne
kategorie akcjonariuszy, menedżerów, pracowników, konsumentów.
Obejmuje ona swoim zakresem problematykę określaną mianem nadzoru korporacyjnego.
W analizie strategii dochodowych autor stosuje narzędzia socjologiczne, skupiając
się na wymiarach i kryteriach zróżnicowania społecznego stron stosunków kontraktowych
zawiązywanych na rynku kapitalistycznym.
Przedmiotem badania są takie zagadnienia, jak: struktura dochodów i cen, koszty
agencji, asymetria informacyjna, ciągłość kontraktu. Dywidenda, płaca zasadnicza,
polityka cenowa są ukazane jako środki regulacji relacji między zarządcami firm a
akcjonariuszami, pracownikami i konsumentami, zabezpieczające możliwości realizacji
strategii dochodowych poszczególnych stron kontraktów.
WSTĘP
Rozdział 1. ORGANIZACJA PRODUKCYJNA
1.1. Stosunki własności w organizacji produkcyjnej
1.2. Stosunki kontraktowe w organizacji produkcyjnej
1.3. Kontraktowo-własnościowa koncepcja organizacji produkcyjnej
Rozdział 2. POLITYKA DYWIDENDOWA W STRATEGIACH DOCHODOWYCH AKCJONARIUSZY I
ZARZĄDCÓW SPÓŁEK PUBLICZNYCH
2.1. Dochodowa funkcja dywidendy
2.2. Funkcja dywidendy w redukowaniu kosztów agencji
2.3. Funkcja dywidendy w przełamywaniu asymetrii informacyjnej
2.4. Funkcja dywidendy w utrzymywaniu stabilnego składu akcjonariuszy
Rozdział 3. POLITYKA DYWIDENDOWA A POZYCJE AKCJONARIUSZY W STRUKTURZE SPOŁECZNEJ
Rozdział 4. PŁACA ZASADNICZA W STRATEGIACH DOCHODOWYCH PRACOWNIKÓW I WŁAŚCICIELI
ORGANIZACJI PRODUKCYJNYCH
4.1. Dochodowa funkcja płacy zasadniczej
4.2. Funkcja płacy zasadniczej w redukowaniu odpowiedzialności finansowej pracowników
4.3. Funkcja płacy zasadniczej w przełamywaniu asymetrii informacyjnej
4.4. Funkcja płacy zasadniczej w utrzymywaniu pracowników w organizacji produkcyjnej
Rozdział 5. ZRÓŻNICOWANIE PŁACOWE W KLASACH PRACOWNIKÓW NAJEMNYCH
5.1. Składniki siły roboczej pracowników najemnych
5.2. Partycypacja pracowników najemnych we wspólnej własności siły roboczej
Rozdział 6. POLITYKA NISKICH CEN W STRATEGIACH DOCHODOWYCH KONSUMENTÓW I ZARZĄDCÓW
ORGANIZACJI PRODUKCYJNYCH
6.1. Funkcja nabywcza obniżek cenowych
6.2. Funkcja obniżek cenowych w redukcji ograniczeń ofertowych
6.3. Funkcja obniżek cenowych w redukcji asymetrii informacyjnej
6.4. Funkcja polityki niskich cen w utrzymywaniu konsumentów na rynku
Rozdział 7. POLITYKA NISKICH CEN A POZYCJE KONSUMENTÓW W STRUKTURZE SPOŁECZNEJ
Rozdział 8. SPOSOBY REDUKCJI RYZYKA W ŚWIADOMOŚCI KREDYTOBIORCÓW HIPOTECZNYCH
8.1. Pozycja kredytobiorców w strukturze społecznej
8.2. Strategie i efekty redukujące poczucie ryzyka w świadomości kredytobiorców
hipotecznych
ZAKOŃCZENIE
ZAŁĄCZNIK
BIBLIOGRAFIA
INDEKS NAZWISK
INCOME STRATEGIES OF DIFFERENT CATEGORIES OF ENTITIES ON THE CAPITALIST MARKET (Summary)
244 strony, Format: 24.0x16.9, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|