|
WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ WYBÓR NAJWAŻNIEJSZYCH TEKSTÓW O DIZAJNIE
MROWCZYK J. DĘBOWSKI P. wydawnictwo: KARAKTER , rok wydania 2015, wydanie IIcena netto: 77.60 Twoja cena 73,72 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Widzieć/Wiedzieć
Wybór najważniejszych tekstów o dizajnie
Wznowienie poszukiwanej – bo obowiązkowej – książki z 2011 roku, jednej z
pierwszych, a także jednej z najbardziej do dziś wartościowych pozycji dotyczących
projektowania graficznego.
WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ to blisko czterdzieści tekstów stanowiących zwięzły
przegląd teorii i historii dizajnu ostatnich stu lat, lecz tak naprawdę – niezbędnik
każdego projektanta i niewyczerpane źródło inspiracji.
To nie jest kolejna książka z obrazkami. To eseje, apele i polemiki najważniejszych
teoretyków i praktyków projektowania graficznego na świecie.
Jedyne, co może zirytować bardziej niż zapomnienie lub zignorowanie cię przez
następne pokolenia, to przyglądanie się, jak powtarzają twoje głupie błędy –
pisze Jeffery Keedy. Po raz pierwszy polscy czytelnicy mają okazję prześledzić gorące
dyskusje towarzyszące kształtowaniu się nowoczesnego dizajnu. Dyskusje, które w swoim
czasie odbiły się szerokim echem w projektowym świecie, do których powracają kolejne
pokolenia dizajnerów i bez których znajomości trudno się obejść.
Czy typografia powinna być przezroczysta? Czy istnieje projektowanie ponadczasowe? Czy
ornament to zbrodnia? Czym jest etyka w dizajnie? Legendarni autorzy – El Lissitzky, Jan
Tschichold czy Paul Rand z jednej strony, zwariowani kalifornijscy postmoderniści spod
znaku Emigre z drugiej – wybór autorów jest szeroki, wachlarz poglądów również.
Jedna książka zawiera najważniejsze wątki i pytania, na które odpowiedzi szukali główni
projektanci XX i XXI wieku i na które każdy projektant wcześniej lub później będzie
musiał znaleźć odpowiedź.
Jeśli nie rozmawiamy o projektowaniu, jeśli o dizajnie nie piszemy, nie zgłębiamy
go – skazujemy się na bezmyślne powielanie wzorów. Projektowanie jest pracą
świadomą, wymagającą znajomości światowych nurtów. WIDZIEĆ/WIEDZIEĆ to antologia,
która tę świadomość poszerza, zadaje pytania, inspiruje do szukania odpowiedzi i
zmusza do zastanowienia nad istotą naszej pracy.
464 strony, Format: 15.3x22.9, oprawa twarda
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|