ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZTUKA W KULTURZE POSTMEDIALNEJ


WÓJTOWICZ E.

wydawnictwo: KATEDRA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 56.25 Twoja cena  53,44 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Sztuka w kulturze postmedialnej


Książka Ewy Wójtowicz jest bardzo ciekawym spojrzeniem na dzisiejszą sytuację nowych mediów i tworzonej za ich pomocą sztuki w kontekście naszych oczekiwań i nadziei z lat dziewięćdziesiątych XX wieku. Autorka pyta, gdzie jest dziś sztuka nowych mediów. Opisuje remiks i sampling jako dwie najbardziej rozpoznawalne techniki nowej estetyki, pisze o nanoaktywizmie, zmieniającej się roli krytyka i artysty, a także o różnych oczekiwaniach wobec odbiorcy, stającego się użytkownikiem sztuki. Pisze o pozornym egalitaryzmie internetu. O demokratyzacji sztuki i o jej komercjalizacji, o ekonomii uwagi i outsourcingu w sztuce, o kolektywnym autorstwie i projektowaniu własnej tożsamości.

prof. Grzegorz Dziamski

Ewa Wójtowicz bezkolizyjnie sytuuje swoje badania pomiędzy teorią a praktyką albo – mówiąc inaczej – czyni dobry użytek ze swojej wiedzy i kompetencji z zakresu sztuk medialnych oraz kulturoznawczo zorientowanego medioznawstwa.

prof. Andrzej Gwóźdź


Ewa Wójtowicz – doktor nauk humanistycznych (UAM w Poznaniu), absolwentka Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. Autorka książki Net art (2008) oraz kilkudziesięciu tekstów w języku polskim i angielskim publikowanych w naukowych monografiach zbiorowych oraz czasopismach, jak m.in.: „Fragile”, „Ha!art”, „Kultura Popularna”, „Kultura Współczesna”, „Metaverse Creativity”, „Opcje”, „Przegląd Kulturoznawczy”. Zastępca redaktor naczelnej w redakcji „Zeszytów Artystycznych” UAP w Poznaniu. Zajmuje się krytyką artystyczną współpracując z „Magazynem O.pl”. Należy do Polskiego Towarzystwa Kulturoznawczego, Polskiego Towarzystwa Estetycznego oraz do AICA. Uczestniczyła aktywnie w kilkunastu konferencjach polskich i międzynarodowych, zajmuje się też popularyzacją zagadnień sztuki mediów. Wykłada na Uniwersytecie Artystycznym w Poznaniu. 


532 stron, Format: 12.5x19.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022