ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

NOWOCZESNE WOJNY INFORMACYJNE


RAJCZYK R.

wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.99 Twoja cena  42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Nowoczesne wojny informacyjne


Autor ukazuje zjawisko wykorzystania nowych mediów oraz propagandy w celach wspomagania zarówno współczesnych konfliktów międzynarodowych, jak i sporów wewnętrznych.

W książce podkreślone zostało znaczenie nowych mediów w agregowaniu społecznego poparcia dla zmian systemowych.

Autor poświęca również dużo miejsca dyplomacji cyfrowej jako nowoczesnej metodzie prowadzenia działań dyplomatycznych, a także państwowym telewizjom informacyjnym pełniącym funkcję narzędzia promocji oraz propagandy zewnętrznej.

Książka to wartościowa lektura dla politologów, socjologów, a także psychologów społecznych i polityków. Interesujące wątki znajdą tu również specjaliści z zakresu komunikacji społecznej oraz dziennikarze.


Wstęp

Rozdział I. Współczesne teorie propagandy
1.1. Wprowadzenie do problematyki badawczej
1.2. Problemy de? nicyjne
1.3. Wpływ społeczny i jego kształtowanie
1.3.1. Opinia publiczna

Rozdział II. Instytucjonalizowanie propagandy
2.1. Instytucje propagandowe
2.1.1. Religia jako narzędzie propagandy
2.1.2. Propaganda wizualna
2.1.3. Instrumentalizacja instytucji ustrojowych
2.2. Proces instytucjonalizowania się oddziaływania propagandowego
2.2.1. Kultura i język jako narzędzia oddziaływania propagandowego
2.2.2. Cenzura jako instrument propagandowy
2.3. Znaczenie systemu propagandowego

Rozdział III. Zorganizowana perswazja
3.1. System prawny
3.1.1. Ograniczenia administracyjne
3.1.2. Kontrola "społeczeństwa informacyjnego"
3.1.3. Edukacja
3.2. Polityka informacyjna
3.2.1. Agencje informacyjne
3.2.2. Komórki do spraw komunikacji społecznej
3.3. Sterowana aktywność społeczna
3.3.1. Partycypacja społeczna
3.3.2. Imprezy masowe
3.3.3. Agitacja

Rozdział IV. Media propagandowe
4.1. Typologia mediów propagandowych
4.1.1. Ideowe media propagandowe
4.1.2. Narracyjne media propagandowe
4.2. Język mediów propagandowych
4.3. Przypadki szczególne: "Bye bye Belgium" oraz "Źeskě sen"

Rozdział V. Informacja jako broń propagandowa
5.1. Jednostka oddziaływania propagandowego
5.2. Moderowanie informacji
5.3. Intoksykacja propagandowa
5.4. Studium przypadku. Analiza wybranych form propagandy tzw. Państwa Islamskiego (ISIS) oraz Al-Kaidy Półwyspu Arabskiego (AQAP)
5.5. Rosyjsko-ukraińska wojna informacyjna. Studium przypadku
5.5.1. Język rosyjsko-ukraińskiej wojny informacyjnej
5.5.2. Medialny obraz rosyjsko-ukraińskiej wojny informacyjnej

Rozdział VI. Dyplomacja cyfrowa
6.1. Podmioty dyplomacji cyfrowej
6.2. Przypadek Republiki Górskiego Karabachu
6.3. Przypadek Naddniestrzańskiej Republiki Mołdawskiej (Naddniestrza)
6.4. Noworosja w przestrzeni nowych mediów

Zakończenie
Aneksy
Bibliografia
Wykaz tabel i wykresów
Wykaz aneksów


168 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022