|
NOWOCZESNE WOJNY INFORMACYJNE
RAJCZYK R. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 44.99 Twoja cena 42,74 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Nowoczesne wojny informacyjne
Autor ukazuje zjawisko wykorzystania nowych mediów oraz propagandy w celach
wspomagania zarówno współczesnych konfliktów międzynarodowych, jak i sporów wewnętrznych.
W książce podkreślone zostało znaczenie nowych mediów w agregowaniu społecznego
poparcia dla zmian systemowych.
Autor poświęca również dużo miejsca dyplomacji cyfrowej jako nowoczesnej metodzie
prowadzenia działań dyplomatycznych, a także państwowym telewizjom informacyjnym
pełniącym funkcję narzędzia promocji oraz propagandy zewnętrznej.
Książka to wartościowa lektura dla politologów, socjologów, a także psychologów
społecznych i polityków. Interesujące wątki znajdą tu również specjaliści z
zakresu komunikacji społecznej oraz dziennikarze.
Wstęp
Rozdział I. Współczesne teorie propagandy
1.1. Wprowadzenie do problematyki badawczej
1.2. Problemy de? nicyjne
1.3. Wpływ społeczny i jego kształtowanie
1.3.1. Opinia publiczna
Rozdział II. Instytucjonalizowanie propagandy
2.1. Instytucje propagandowe
2.1.1. Religia jako narzędzie propagandy
2.1.2. Propaganda wizualna
2.1.3. Instrumentalizacja instytucji ustrojowych
2.2. Proces instytucjonalizowania się oddziaływania propagandowego
2.2.1. Kultura i język jako narzędzia oddziaływania propagandowego
2.2.2. Cenzura jako instrument propagandowy
2.3. Znaczenie systemu propagandowego
Rozdział III. Zorganizowana perswazja
3.1. System prawny
3.1.1. Ograniczenia administracyjne
3.1.2. Kontrola "społeczeństwa informacyjnego"
3.1.3. Edukacja
3.2. Polityka informacyjna
3.2.1. Agencje informacyjne
3.2.2. Komórki do spraw komunikacji społecznej
3.3. Sterowana aktywność społeczna
3.3.1. Partycypacja społeczna
3.3.2. Imprezy masowe
3.3.3. Agitacja
Rozdział IV. Media propagandowe
4.1. Typologia mediów propagandowych
4.1.1. Ideowe media propagandowe
4.1.2. Narracyjne media propagandowe
4.2. Język mediów propagandowych
4.3. Przypadki szczególne: "Bye bye Belgium" oraz "Źeskě sen"
Rozdział V. Informacja jako broń propagandowa
5.1. Jednostka oddziaływania propagandowego
5.2. Moderowanie informacji
5.3. Intoksykacja propagandowa
5.4. Studium przypadku. Analiza wybranych form propagandy tzw. Państwa Islamskiego (ISIS)
oraz Al-Kaidy Półwyspu Arabskiego (AQAP)
5.5. Rosyjsko-ukraińska wojna informacyjna. Studium przypadku
5.5.1. Język rosyjsko-ukraińskiej wojny informacyjnej
5.5.2. Medialny obraz rosyjsko-ukraińskiej wojny informacyjnej
Rozdział VI. Dyplomacja cyfrowa
6.1. Podmioty dyplomacji cyfrowej
6.2. Przypadek Republiki Górskiego Karabachu
6.3. Przypadek Naddniestrzańskiej Republiki Mołdawskiej (Naddniestrza)
6.4. Noworosja w przestrzeni nowych mediów
Zakończenie
Aneksy
Bibliografia
Wykaz tabel i wykresów
Wykaz aneksów
168 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|