|
KOMUNIKOWANIE O BEZPIECZEŃSTWIE MEDIALNY OBRAZ ZAGROŻEŃ
ŚWIERCZYŃSKA-GŁOWNIA W. SŁAWIŃSKA T. HODALSKA M. RED. wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 44.89 Twoja cena 42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Komunikowanie o bezpieczeństwie
Medialny obraz zagrożeń
Książka, którą oddajemy w ręce czytelników, jest pierwszą na polskim rynku próbą
usystematyzowania problemów związanych z komunikowaniem o bezpieczeństwie.
Relacjonowanie śmiertelnych wypadków, kataklizmów, katastrof i zbrodni oraz
sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu jest dla reportera jednym z największych
wyzwań zawodowych. Dziennikarze, podobnie jak policjanci, strażacy i lekarze, widzą
nieraz to, czego większość ludzi wolałaby nie oglądać.
Jak zatem mówić o ofiarach, aby uszanować ich godność i wrażliwość odbiorców,
którzy coraz częściej dostrzegają w mediach pogoń za sensacją i nadmierne epatowanie
okrucieństwem? Jak relacjonować dramatyczne wydarzenia, nie przeszkadzając służbom
ratunkowym? Ile czasu upłynie, zanim ofiarom wypadku i poszkodowanym przestanie się
zadawać pytanie: „Jak się Pan(i) czuje?”.
Na te i inne pytania poszukują odpowiedzi policjanci, psycholodzy, dziennikarze,
rzecznicy prasowi, językoznawcy, medioznawcy, politolodzy i prawnicy, których rozważania
znajdują się na kartach książki Komunikowanie o bezpieczeństwie. Medialny obraz
zagrożeń
Od redaktorów 7
Rozdział 1. Jak komunikować o bezpieczeństwie?
Weronika Świerczyńska-Głownia Instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo – dyskusja
praktyków 13
Teresa Sławińska Instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo – dyskusja psychologów
policyjnych 33
Rozdział 2. Sytuacje kryzysowe. Policja, media i organy państwowe
Teresa Sasińska-Klas Ryzyko, sytuacje kryzysowe – jak komunikować skutecznie o
zagrożeniach? 55
Sebastian Maj Policja a media. Ćwierć wieku współpracy 71
Michał Zaremba Prawna ochrona poufności billingów dziennikarzy 89
Urszula Podraza Wykorzystanie własnych mediów do komunikowania w sytuacjach kryzysowych
103
Waldemar Sobera Wizerunek organów administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych
115
Rozdział 3. Medialny obraz przestępstw i zagrożeń
Mariusz Makowski Oszustwa metodą „na wnuczka” – przestępcza plaga trapiąca
seniorów. Obraz zjawiska oraz kampanii społecznej „Nie znasz, nie otwieraj”
131
Ewa Skrabacz Politycy o przestępczości – charakter i uwarunkowania debaty medialnej
149
Magdalena Hodalska Aby straszna zbrodnia była bardziej straszna. Materiały operacyjne
policji w relacjach dziennikarskich 169
Adam Szynol „Ebola case” – dziennikarz w pułapce niewiarygodnych źródeł
informacji 183
Bogdan Borowik Aneksja Krymu w opiniach komentatorów „Gazety Wyborczej” 201
Jakub Żurawski Sytuacje kryzysowe, konfl iktowe, zagrożenia bezpieczeństwa oraz
komunikowanie o nich jako determinanty wizerunku politycznego 223
246 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|