ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKOWANIE O BEZPIECZEŃSTWIE MEDIALNY OBRAZ ZAGROŻEŃ


ŚWIERCZYŃSKA-GŁOWNIA W. SŁAWIŃSKA T. HODALSKA M. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komunikowanie o bezpieczeństwie

Medialny obraz zagrożeń


Książka, którą oddajemy w ręce czytelników, jest pierwszą na polskim rynku próbą usystematyzowania problemów związanych z komunikowaniem o bezpieczeństwie.

Relacjonowanie śmiertelnych wypadków, kataklizmów, katastrof i zbrodni oraz sytuacji zagrażających zdrowiu i życiu jest dla reportera jednym z największych wyzwań zawodowych. Dziennikarze, podobnie jak policjanci, strażacy i lekarze, widzą nieraz to, czego większość ludzi wolałaby nie oglądać.

Jak zatem mówić o ofiarach, aby uszanować ich godność i wrażliwość odbiorców, którzy coraz częściej dostrzegają w mediach pogoń za sensacją i nadmierne epatowanie okrucieństwem? Jak relacjonować dramatyczne wydarzenia, nie przeszkadzając służbom ratunkowym? Ile czasu upłynie, zanim ofiarom wypadku i poszkodowanym przestanie się zadawać pytanie: „Jak się Pan(i) czuje?”.

Na te i inne pytania poszukują odpowiedzi policjanci, psycholodzy, dziennikarze, rzecznicy prasowi, językoznawcy, medioznawcy, politolodzy i prawnicy, których rozważania znajdują się na kartach książki Komunikowanie o bezpieczeństwie. Medialny obraz zagrożeń 


Od redaktorów  7

Rozdział 1. Jak komunikować o bezpieczeństwie?

Weronika Świerczyńska-Głownia Instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo – dyskusja praktyków  13
Teresa Sławińska Instytucje odpowiedzialne za bezpieczeństwo – dyskusja psychologów policyjnych  33

Rozdział 2. Sytuacje kryzysowe. Policja, media i organy państwowe

Teresa Sasińska-Klas Ryzyko, sytuacje kryzysowe – jak komunikować skutecznie o zagrożeniach?  55
Sebastian Maj Policja a media. Ćwierć wieku współpracy  71
Michał Zaremba Prawna ochrona poufności billingów dziennikarzy  89
Urszula Podraza Wykorzystanie własnych mediów do komunikowania w sytuacjach kryzysowych   103
Waldemar Sobera Wizerunek organów administracji publicznej w sytuacjach kryzysowych   115

Rozdział 3. Medialny obraz przestępstw i zagrożeń

Mariusz Makowski Oszustwa metodą „na wnuczka” – przestępcza plaga trapiąca seniorów. Obraz zjawiska oraz kampanii społecznej „Nie znasz, nie otwieraj”   131
Ewa Skrabacz Politycy o przestępczości – charakter i uwarunkowania debaty medialnej   149
Magdalena Hodalska Aby straszna zbrodnia była bardziej straszna. Materiały operacyjne policji w relacjach dziennikarskich  169
Adam Szynol „Ebola case” – dziennikarz w pułapce niewiarygodnych źródeł informacji  183
Bogdan Borowik Aneksja Krymu w opiniach komentatorów „Gazety Wyborczej” 201
Jakub Żurawski Sytuacje kryzysowe, konfl iktowe, zagrożenia bezpieczeństwa oraz komunikowanie o nich jako determinanty wizerunku politycznego  223


246 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022