ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

KOMUNIKOWANIE O NAUCE


ŻYREK-HORODYSKA E. HODALSKA M. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Komunikowanie o nauce


Jak mówić o nauce i pisać o badaniach naukowych, żeby nie upraszczać, a jednocześnie nie nudzić odbiorców?

Jak w czasach Internetu popularyzować wiedzę i prezentować treści naukowe, które rzadko bywają atrakcyjne wizualnie?

Jak znaleźć ciekawą formę i oprawę dla skomplikowanych teorii?

Jakie środki retoryczne pomagają w relacjonowaniu postępów naukowych i pozwalają zrozumieć znaczenie wyników badań czy hermetycznych wywodów?

Co eksperci robią w mediach i co media robią z ekspertami?

Na te i inne pytania odpowiadają autorzy tomu, który jest pierwszą na polskim rynku pozycją rozpatrującą zagadnienia z dziedziny science communication z perspektywy tradycyjnych i nowych mediów. Interdyscyplinarny zbiór może zainteresować medioznawców, dziennikarzy, socjologów, językoznawców, specjalistów PR, antropologów, politologów, historyków oraz przedstawicieli różnych dyscyplin, którzy chcą opowiadać o swoich badaniach, promować i popularyzować ich wyniki.

Komunikacja od zawsze była fundamentem nauki. Autorzy zebranych w tomie artykułów dowodzą, że stwierdzenie to pozostaje aktualne także współcześnie, a w epoce rozwoju mediów masowych i Web 2.0 zyskuje szczególne znaczenie. Małżeństwo nauki i mediów – choć zazwyczaj zawierane z rozsądku – może przynieść obu stronom wymierne korzyści.


Dr Edyta Żyrek-Horodyska, asystent Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej Uniwersytetu Jagiellońskiego. Absolwentka polonistyki i dziennikarstwa na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz politologii na Uniwersytecie Pedagogicznym w Krakowie. Interesuje się związkami dziewiętnastowiecznej prasy i literatury, historią mediów oraz współczesnym reportażem.

Dr Magdalena Hodalska, adiunkt Instytutu Dziennikarstwa, Mediów i Komunikacji Społecznej UJ, językoznawca, medioznawca, kulturoznawca. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się przede wszystkim na antropologii i języku mediów, kulturze strachu w mediach, a także na oddziaływaniu kontrowersyjnych przekazów medialnych.


Wprowadzenie         

Część I. Strategie dziennikarskie

Wojciech Furman
Dziennikarstwo jako pomost pomiędzy myśleniem potocznym a myśleniem naukowym          

Monika Worsowicz
Retoryka symplifikacji w dziennikarstwie. Uwagi teoretyczne i praktyka prasowa          

Jolanta Maćkiewicz
Czy komputer ma serce? O metaforze w prasowej popularyzacji nauki          

Magdalena Hodalska
Epidemie, mikroby i uczeni. Wirusologia na łamach polskiej prasy          

Monika Wawer
„Data journalism” – czy specjalista pozyskujący, porządkujący i prezentujący  dane jest jeszcze dziennikarzem?          

Jerzy Biniewicz
Mediatyzacja dyskursu naukowego w polskich tygodnikach opinii          

Wiktor Niedzicki
Obrazy, które odpychają od nauki (i nie tylko)          

Małgorzata Czapiga
Sztuczne fiołki – gest obrazoburczy czy popularyzowanie wiedzy?          

Cześć II. Strategie instytucjonalne

Anna Ryłko-Kurpiewska i Wojciech Gustowski
Naukowiec, uczony, badacz. Ocena wizerunku profesji w świetle badań opinii publicznej i wybranych tekstów prezentowanych w polskich mediach          

Dominika Narożna
Naukowiec-ekspert jako element kształtowania wizerunku uczelni w mediach. Casus Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu          

Mariusz Makowski
Social scientists: trudny dialog naukowców z dziennikarzami. Raport badawczy z materiałów Telewizji Kraków 2013–2014          

Igor Borkowski
Media i medycyna. O asymetrii informacji i oczekiwań w relacjach świata dziennikarskiego i reprezentantów ochrony zdrowia          

Małgorzata Łosiewicz i Beata Czechowska-Derkacz
Funkcjonowanie dualizmu wizerunkowego polskich naukowców w przekazach medialnych          

Renata Piasecka-Strzelec
Wiedza naukowa i świat nauki w serwisach Polskich Agencji Informacyjnych          

Maja Chacińska
Wiedza i edukacja w skandynawskich mediach publicznych. Na przykładzie portali internetowych dla szkół         

Aleksandra Fudala
Upowszechnianie historii wśród młodych widzów z wykorzystaniem nowoczesnych form przekazu w oparciu o film „Szlakiem śląskich powstańców”


250 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022