Media lokacyjne
Ukryte życie obrazów
Mając nadzieję, że ta próba otworzy pewne nowe
ścieżki badawcze, chcę w mojej książce raczej zaproponować nowy język opisu i nowe
metafory. W miejsce języka zakorzenionego w reprezentacjonizmie, który rządził opisem
tradycyjnych mediów audiowizualnych (w tym także cyfrowych), takich jak film, wideo,
telewizja czy wczesny etap internetu, oferuję pojęcia wskazujące na odmienny sposób wiązania
obrazów z rzeczywistością. Podstawowa różnica polega na tym, że te obrazy są w nią
często integralnie włączone, choć sposoby łączenia bywają niestabilne i
rozproszone.
Ze wstępu
„(...) oceniam książkę dr Anny Nacher jako bardzo wartościowe osiągnięcie
naukowe, w wielu aspektach wręcz nowatorskie, zawierające oryginalne, własne propozycje
autorskie, które korespondują z głównymi nurtami współczesnych badań medioznawstwa
kulturoznawczego”.
Z recenzji prof. dr. hab. Eugeniusza Wilka
Wstęp: Poza reprezentacjonizm: o obrazach „zagnieżdżonych” w świecie
Postmedia – laboratoria społecznej wyobraźni
Między mediami a mediacją – na krawędzi obrazu
Media lokacyjne jako plac budowy
Spacer jako praktyka artystyczna – kryzys reprezentacjonizmu, sieciowy obiekt sztuki i
dryf zapisany w danych
Wyobraźnia kartograficzna – ku obrazom procesualnym (mapowanie partycypacyjne i
neogeografia)
W stronę transduktywnej teorii obrazu – obrazy „zagnieżdżone” jako wymiana
energii z otoczeniem
Bibliografia
Indeks rzeczowy
234 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka