ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.99 49,39   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

W POSZUKIWANIU UNIWERSYTETU IDEALNEGO


WAWAK T. JACKO J.F. RED.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 51.99 Twoja cena  49,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W poszukiwaniu uniwersytetu idealnego


„Współczesny uniwersytet rozwojowy musi być powiązany z państwem i biznesem w ramach partnerstwa, ale jednocześnie musi być od nich niezależny. Uczelnia nie może stać się zarówno urzędem państwowym, jak i przedsiębiorstwem. Dlatego też powinna korzystać z różnych źródeł finansowania, pamiętając o tym, że żadne z nich nie może mieć pozycji jednoznacznie dominującej, tak jak jest to obecnie w Polsce. Misja uniwersytetu liberalno-przedsiębiorczego to prowadzenie służących społeczeństwu badań naukowych oraz świadczenie usług edukacyjnych poprzez przesyłanie prawdziwej wiedzy tworzonej przez uniwersytety i inne jednostki badawcze do otoczenia, do interesariuszy wewnętrznych i zewnętrznych uczelni. Szkoła wyższa, pełniąc bardzo ważną funkcję kulturotwórczą, powinna służyć społeczeństwu, brać udział w rozwiązywaniu problemów społecznych i ponosić społeczną odpowiedzialność w ramach służby publicznej w kraju i na świecie. Zrównoważony rozwój polskiego uniwersytetu nie ma granic, musi mieć charakter międzynarodowy i dokonywać się w przestrzeni kraju, Europy i świata współczesnego w ramach rozwijającej się integracji europejskiej i postępującej globalizacji. W ostatnich dziesięciu latach Uniwersytet Jagielloński stał się bardzo liczącym się ośrodkiem badań nad funkcjonowaniem, rozwojem i zarządzaniem szkołami wyższymi, uznawanym w kraju i za granicą. Jednocześnie UJ jest nie tylko najstarszym i najbardziej szacownym uniwersytetem w Polsce, ale także należy do najmocniej zaangażowanych spośród polskich uczelni w realizację projakościowej restrukturyzacji funkcjonowania, w tym zarządzania oraz doskonalenia, procesu dydaktycznego i rozwoju badań naukowych. Na uwagę zasługują też jego osiągnięcia w realizacji tzw. trzeciej misji. Oczywiście wiele jest jeszcze do poprawienia i udoskonalenia, dlatego prowadzone są liczne badania, organizowane konferencje i seminaria naukowe. W UJ rozwijana jest twórcza, interdyscyplinarna, nieskrępowana ogólnopolska dyskusja w poszukiwaniu prawdy na temat funkcjonowania szkół wyższych, czego przykładem jest niniejsza monografia”.

autor Tadeusz Wawak – fragment monografii


WPROWADZENIE   1

1. PROJEKTY UNIWERSYTETU I ICH REALIZACJA

1.1. Tadeusz Wawak, Uniwersytet na rozdrożu
1.2. Karolina Kukla, Przemiany polskiego szkolnictwa wyższego: uniwersytet klasyczny czy przedsiębiorczy?
1.3. Magdalena Dobrzyńska, Governance a uniwersytet trzeciej generacji na przykładzie Wielkiej Brytanii    
1.4. Kinga Anna Gajda, Social Task of University – Intercultural Teaching     
1.5. Anna Jurowska, Małgorzata Krzeczkowska, Wojciech Piekoszewski, Kamil Jurowski, Wybrane aspekty procesu bolońskiego w Polsce na przykładzie Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie    

2. POTRZEBY I OCZEKIWANIA SPOŁECZNE   

2.1. Przemysław Hensel, Potrzeby społeczne a wymogi instytucjonalne: uniwersytet jako produkt sprzecznych oczekiwań    
2.2. Jerzy Rosiński, Uniwersytet marzeń – czy pokolenie milenium marzy o uniwersytecie?  
2.3. Marta Tutko, Potrzeby interesariuszy zewnętrznych uczelni a strategia rozwoju szkolnictwa wyższego w Polsce
2.4. Magdalena Harasimowicz, Uniwersytet idealny dla prosumenta. Refleksje nad nowymi możliwościami zaangażowania studenta w tworzenie rzeczywistości uniwersyteckiej

3. WYBRANE RELACJE UNIWERSYTETU Z OTOCZENIEM

3.1. Paulina Malesa, Kształcenie elit w Polsce – możliwe czy utopijne?
3.2. Marta Jaksender, Robert Zakrzewski, Lech Leszczyński, Czynniki wpływające na wybór uniwersytetu i form promocji – wyniki badań
3.3. Marta Natalia Mazur, Specyfika marketingu na rynku usług edukacyjnych  
3.4. Tomasz Aleksandrowicz, Relacje uniwersytetu i społeczności lokalnych w mediach społecznościowych. Analiza stron profilowych w serwisie Facebook dla pięciu największych polskich uniwersytetów w 2014 roku     


203 strony, Format: 16.5x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022