|
TERAPIA LOGOPEDYCZNA
BACZAŁA D. BŁESZYŃSKI J.J. RED. wydawnictwo: WYD UMK , rok wydania 2014, wydanie Icena netto: 48.00 Twoja cena 45,60 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Terapia logopedyczna
Pozwalamy sobie polecić tę pozycję wszystkim zainteresowanym profesjonalistom –
teoretykom i praktykom – zajmującym się kwestią terapeutycznych aspektów w pracy
pedagogicznej i psychologicznej, nieprofesjonalistom zainteresowanym problematyką terapii
stosowanej wobec ludzkiej niepełnosprawności, zaburzeń i dysfunkcji występujących w
każdym wieku oraz osobom, które chcą zgłębiać powyższe zagadnienia.
Ditta Baczała
Jacek J. Błeszyński
Od Redaktorów / 7
Rozdział 1. Wprowadzenie do problematyki terapii logopedycznej
Ditta Baczała, Jacek J. Błeszyński – Czy terapia jest potrzebna? / 11
Hanna Żuraw – Terapeutyzacja życia w ponowoczesności / 26
Jacek J. Błeszyński – Oddziaływania terapeutyczne w logopedii / 55
Rozdział 2. Pomoc logopedyczna w środowisku rodzinnym i szkolnym
Andrzej Twardowski – Rodzina jako środowisko wczesnego wspomagania rozwoju mowy dzieci
z niepełnosprawnościami / 69
Agnieszka Banaszkiewicz, Anna Walencik-Topiłko – Model współpracy logopedy z
otoczeniem pacjenta – założenia teoretyczne i rozwiązania praktyczne / 85
Małgorzata Zaleska – Edukacja regionalna w logopedii i terapii pedagogicznej / 97
Irena Ramik-Mażewska – Miejsce terapii w szkole – uniwersalne aspekty bajkoterapii /
104
Rozdział 3. Metody i pomoce logopedyczne
Jolanta Zielińska, Karolina Piotrowska-Madej – Dynamically Pro w terapii osób z głębszą
niepełnosprawnością intelektualną / 119
Amelia Golema – Rezonans dźwięków w gabinecie logopedy. Muzyka, emocje, komunikacja/
133
Rozdział 4. Rozwijanie zdolności językowych
Marlena Kurowska – Dialog jako forma rozbudzania aktywności werbalnej dziecka z trudnościami
w przyswajaniu mowy i języka / 143
Monika Romaniec – Rozwój sensoryczny dziecka a mowa / 156
Grzegorz Ślęzak – Integracja sensoryczna. Implikacje dla terapii logopedycznej / 171
Jolanta Góral-Półrola, Paweł Półrola – Czy wszystko już było? Qigong w terapii jąkania
/ 187
Anna Kruczyńska, Elżbieta Szabelska – Wpływ centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego
na wymowę dzieci 4- i 6-letnich – badania własne 206
Ewa Muzyka-Furtak – Lingwistyczne aspekty terapii zaburzeń mowy dzieci z uszkodzeniami
słuchu / 220
Magdalena Zając – Zaburzenia rozwoju mowy a samoocena dziecka / 237
Rozdział 5. Terapia osób z dysfunkcjami centralnego układu nerwowego
Justyna Żulewska – Zaburzenia prozodii emocjonalnej u chorych z uszkodzeniami prawej półkuli
mózgu a możliwości terapii / 257
Aneta Domagała – „Memory-books” w terapii osób z otępieniem / 269
Informacje o autorach / 287
290 stron, Format: 14.5x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|