ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 157.15 149,29   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DYSCYPLINA FINANSÓW PUBLICZNYCH W PYTANIACH I ODPOWIEDZIACH


LIPIEC-WARZECHA L.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 157.15 Twoja cena  149,29 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dyscyplina finansów publicznych w pytaniach i odpowiedziach


160 odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania z zakresu dyscypliny finansów publicznych

Dzięki tej książce:

  1. pozyskasz zbiór szczegółowych odpowiedzi na aż 160 najczęściej zadawanych pytań z zakresu finansów publicznych,

  2. zdobędziesz bogatą bazę najważniejszego i najnowszego orzecznictwa GKO, komisji orzekających w I instancji oraz WSA w Warszawie i NSA,

  3. poznasz najczęściej występujące błędy związane z gospodarowaniem środkami publicznymi i dzięki temu unikniesz przykrych konsekwencji związanych z naruszeniem dyscypliny finansów,

  4. poznasz zasady postępowania w wypadku złamania reguł dysponowania finansami publicznymi.

Publikacja ta będzie nieocenioną pomocą przy podejmowaniu decyzji odnośnie do:

  1. gromadzenia i rozdysponowania środków publicznych oraz ich wydatkowania,

  2. zaciągania i wykonywania zobowiązań,

  3. zamówień publicznych,

  4. środków unijnych,

  5. inwentaryzacji i sprawozdawczości,

  6. kontroli wstępnej wykonywanej przez głównego księgowego,

  7. kontroli zarządczej kierownika jednostki i audytu wewnętrznego.

Dzięki tej książce dowiesz się m.in.:

  • Jakie czyny podlegają dyscyplinie finansów publicznych, a jakie są wyłączone ze stosowania ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych?

  • W jaki sposób kierownik jednostki powinien powierzyć obowiązki w zakresie gospodarki finansowej, zamówień publicznych i rachunkowości, aby skutecznie uwolnić się od odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych?

  • Na czym polega zawinione naruszenie dyscypliny?

  • Jakie kryteria uwzględnią organy postępowania przy ocenie stopnia szkodliwości naruszenia dla finansów publicznych?

  • Czy zachowanie nie skutkujące szkodą w finansach publicznych jest naruszeniem dyscypliny?

  • Co zrobić, jeżeli w jednostce doszło do naruszenia dyscypliny finansów publicznych?

  • Jakie są konsekwencje – zawodowe, finansowe i osobiste – przypisania odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych?

  • Czy warto ustanowić obrońcę w postępowaniu o naruszenie dyscypliny finansów publicznych i jak to zrobić?

  • Jak skutecznie odwołać się od orzeczenia komisji orzekającej?

  • Jakie są koszty postępowania w sprawie naruszenia dyscypliny finansów publicznych i kto je ponosi?

W celu poznania zakresu tematycznego publikacji oraz szczegółowych przypadków, jakie są w niej wyjaśnione zachęcamy do zapoznania się ze spisem treści.


Wykaz skrótów
Wykaz literatury
Wykaz orzeczeń
O Autorze
Wprowadzenie

Rozdział I. Pojęcie i zakres dyscypliny finansów publicznych

Rozdział II. Podmiotowy zakres odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (art. 4 i 4a DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Oczekiwanie znajomości prawa od wójta gminy
2.2. Działanie kierownika jednostki przez pracowników
2.3. Odpowiedzialność kierownika za dokumentację postępowania w sprawach zamówień publicznych
2.4. Immunitet sędziowski i prokuratorski a dyscyplina finansów publicznych
2.5. Brak możliwości rozszerzania katalogu naruszeń dyscypliny finansów publicznych w procesie interpretacji i stosowania przepisów ustawy
2.6. Interpretacja pojęcia gospodarki finansowej jednostki sektora finansów publicznych
2.7. Zwolnienie z pracy a odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.8. Zakres czynności skarbnika gminy a powierzenie mu obowiązków i odpowiedzialności w zakresie przeprowadzenia inwentaryzacji
2.9. Powierzenie skarbnikowi obowiązków w zakresie gospodarki finansowej w regulaminie organizacyjnym jednostki
2.10. Brak znaczenia prawnego zapisu w regulaminie organizacyjnym jednostki o ponoszeniu odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych przez głównego księgowego
2.11. Brak możliwości reprezentowania jednostki przy umowie zakupu samochodu przez głównego księgowego
2.12. Brak podstaw do określenia zawodu głównego księgowego jako zawodu zaufania publicznego
2.13. Brak możliwości pełnienia przez głównego księgowego jednostki funkcji kasjera
2.14. Niezależność odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych od pobierania wynagrodzenia
Rozdział III. Gromadzenie dochodów i przychodów publicznych (art. 5 i 6 DyscypFinPubU)
1. Gospodarowanie należnościami przypadającymi sektorowi publicznemu (art. 5 DyscypFinPubU)
2. Przekazywanie środków, dokonywanie wpłat do budżetu (art. 6 DyscypFinPubU)
3. Pytania i odpowiedzi
3.1. Naruszenie postanowień zarządzenia kierownika jednostki jako podstawa odpowiedzialności
3.2. Niezależność dochodzenia kary umownej za niewykonane zobowiązanie od wystąpienia szkody w finansach publicznych
3.3. Zapisy umowy jako podstawa kary umownej
3.4. Niepodleganie opłaty targowej dyscyplinie finansów publicznych
3.5. Nieterminowe przekazanie przez miasto pobranych dochodów należnych Skarbowi Państwa z tytułu wydania dowodów osobistych jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Rozdział IV. Przeznaczenie przez jednostkę budżetową dochodów na wydatki (art. 7 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Przeznaczenie przez jednostkę budżetową dochodów na ponoszone wydatki
2.2. Wydzielony rachunek dochodów szkoły jako podstawa wydatkowania środków publicznych

Rozdział V. Odpowiedzialność za naruszenie obowiązków dotacyjnych (art. 8 i 9 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Wysokość dotacji dla szkół niepublicznych
2.2. Przekazanie dotacji "samemu sobie" jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.3. Bezumowne przekazanie dotacji
2.4. Niezależność odpowiedzialności beneficjenta dotacji od zgodnego z prawem postępowania przekazującego dotację
2.5. Termin złożenia sprawozdania końcowego z wykonania zadania finansowanego z dotacji
2.6. Odpowiedzialność za nieterminowe rozliczenie dotacji
2.7. Terminowe złożenie końcowego sprawozdania z wykonania zadania
2.8. Sfałszowanie podpisu na umowie dotacyjnej a obowiązek rozliczenia dotacji
2.9. Stwierdzenie nieprawidłowego naliczenia dotacji w decyzji administracyjnej
2.10. Niezwrócenie przez beneficjenta odsetek od dotacji

Rozdział VI. Zmiana planu finansowego jednostki sektora finansów publicznych (art. 10 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Forma zmiany planu finansowego jednostki
2.2. Dokonanie zmian w budżecie bez upoważnienia

Rozdział VII. Wydatkowanie środków publicznych (art. 11 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Przepisy dotyczące poszczególnych rodzajów wydatków a odpowiedzialność
2.2. Wydatki wynikające z wyroków sądowych a dyscyplina finansów publicznych
2.3. Niedysponowanie dotacją przez ośrodek pomocy społecznej
2.4. Pozytywne wyniki kontroli Regionalnej Izby Obrachunkowej a odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.5. Przedwczesna wypłata nagrody jubileuszowej jako wydatek bez podstawy prawnej
2.6. Wydatkowanie środków na kolejny rok budżetowy przed jego rozpoczęciem
2.7. Termin wykorzystania dotacji celowej
2.8. Wykorzystanie dotacji w następnym roku budżetowym
2.9. Przestrzeganie zasad celowości, oszczędności i efektywności
2.10. Nieprawidłowe zaklasyfikowanie wydatku
2.11. Wpis do ewidencji zabytków a sfinansowanie remontu z budżetu
2.12. Zasada dyrektywnego charakteru wydatków publicznych

Rozdział VIII. Gospodarowanie rezerwami (art. 12 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Przeznaczenie rezerwy celowej zgodne z decyzją Ministra Finansów
2.2. Przyznanie środków z rezerwy ogólnej w ostatnim dniu roku budżetowego jako refundacja poniesionych wydatków

Rozdział IX. Gospodarowanie środkami pochodzącymi ze źródeł zagranicznych (art. 13 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Przyczyna nieterminowego zwrotu środków przeznaczonych na realizację programów finansowanych z udziałem środków europejskich a sankcja trzyletniego okresu wykluczenia
2.2. Zwrot zaliczki przez dysponenta
2.3. Podrobienie lub przerobienie dokumentu

Rozdział X. Składki i inne płatności obligatoryjne (art. 14 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Składki niższe niż wynikające z prawidłowego obliczenia jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.1.1. Zapłacenie odsetek lub opłat od składek nieistotne dla odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.1.2. Niezależność karalności od wysokości kwoty i czasu opóźnienia
2.1.3. Konieczność złożenia zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych
2.2. Nieterminowe opłacenie składek naruszeniem dyscypliny finansów publicznych niezależnie od faktu zapłacenia odsetek z tego tytułu
2.3. Nieprzekazanie bibliotece dotacji podmiotowej a odpowiedzialność jej dyrektora za nieterminowe odprowadzenie składek na ubezpieczenia społeczne
2.4. Brak środków na rachunku jednostki a odpowiedzialność za nieopłacenie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne oraz wpłat na Fundusz Pracy
2.5. Podleganie zaliczek na podatek dochodowy dyscyplinie finansów publicznych
2.6. Składki jako wydatek planowany, przewidywalny i cykliczny

Rozdział XI. Zaciąganie zobowiązań przez jednostki sektora finansów publicznych (art. 15 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Dodanie warunku w umowie jako możliwość zapobiegnięcia przekroczeniu limitów zobowiązań
2.2. Finansowanie przez gminę wywozu śmieci z cmentarzy parafialnych
2.3. Zaciągnięcie kredytu przez samorządowy zakład budżetowy jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Rozdział XII. Wykonywanie zobowiązań przez jednostki sektora finansów publicznych (art. 16 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Kara za zerwanie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych
2.2. Nieterminowa wypłata nagrody jubileuszowej
2.2.1. Odpowiedzialność za niewykonanie zobowiązania jednostki sektora finansów publicznych
2.2.2. Odpowiedzialność kierownika jednostki za kontrolę zarządczą
2.3. Nieregulowanie zobowiązań cywilnoprawnych jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.4. Obliczanie momentu przedawnienia karalności
2.5. Uchylanie się przez zamawiającego od zawarcia umowy jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.6. Nieterminowa spłata kredytu jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.7. Niedokonanie zwrotu nadpłaty podatku jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.8. Zapłata odsetek na podstawie wyroku sądowego jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych

Rozdział XIII. Zamówienia publiczne (art. 17 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Przygotowanie i prowadzenie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
2.1.1. Karalne ograniczenie konkurencji
2.1.2. Naruszenie uczciwej konkurencji przez wskazanie parametrów w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
2.1.3. Określenie przedmiotu zamówienia w sposób odpowiadający potrzebom zamawiającego
2.1.4. Nieproporcjonalne warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
2.2. Udzielenie zamówienia publicznego (art. 17 ust. 1b DyscypFinPubU)
2.2.1. Odpowiedzialność za wadliwe udzielenie zamówienia publicznego
2.2.2. Sukcesywne dokonywanie zakupów sprzętu komputerowego dla potrzeb jednostki
2.2.3. Bezpodstawne zastosowanie trybu negocjacji bez ogłoszenia (i innych trybów niekonkurencyjnych) jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.2.4. Monopol na rynku uzasadniający tryb z wolnej ręki jako kryterium obiektywne
2.2.5. Niespełnianie kryteriów usługi powszechnie dostępnej o ustalonych standardach przez usługę przewozu uczniów do szkoły
2.2.6. Dostępność towaru w Internecie a udzielenie zamówienia w trybie zapytania o cenę
2.2.7. Modernizacja serwisu internetowego w trybie zapytania o cenę
2.2.8. Błąd projektanta a zastosowanie trybu z wolnej ręki
2.2.9. Niestaranność zamawiającego a zastosowanie trybu z wolnej ręki
2.2.10. Zawarcie umowy na trzy lata a bieżące potrzeby zamawiającego
2.2.11. Zmiana pierwotnych warunków zamówienia a zamówienie z wolnej ręki
3. Naruszenie przepisów postępowania (art. 17 ust. 1c DyscypFinPubU)
3.1. Niewykluczenie wykonawcy skazanego za przestępstwo z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
3.2. Udokumentowanie sytuacji ekonomicznej i finansowej wykonawcy jako warunek udziału w postępowaniu
4. Wadliwe zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 17 ust. 2 DyscypFinPubU)
4.1. Użycie faksymile zamiast własnoręcznego podpisu
4.2. Aneksowanie umowy zawartej na czas nieokreślony
5. Unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (art. 17 ust. 3 DyscypFinPubU)
5.1. Brak dowolności przy unieważnianiu przetargu
5.2. Przesłanki unieważnienia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego
6. Niezłożenie oświadczenia o braku lub istnieniu okoliczności powodujących wyłączenie z postępowania (art. 17 ust. 4 DyscypFinPubU)
6.1. Oświadczenie złożone przed terminem otwarcia ofert
6.2. Konieczność niezwłocznego podpisania i złożenia druku ZP-11
6.3. Brak ofert w postępowaniu
6.4. Podmiot składający oświadczenie
6.5. Brak możliwości złożenia po zakończeniu tego postępowania oświadczenia o braku okoliczności powodujących wyłączenie od udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego
7. Wyłączenie z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego (art. 17 ust. 5 DyscypFinPubU)
7.1. Uprawomocnienie się wyroku a moment wyłączenia z postępowania
7.2. Zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego z byłym pracownikiem wykonawcy
8. Zmiana umowy w sprawie zamówienia publicznego (art. 17 ust. 6 DyscypFinPubU)
8.1. Konieczność przewidzenia zmiany umowy w ogłoszeniu o zamówieniu lub Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia
8.2. Wydłużenie terminu realizacji zamówienia
8.3. Brak możliwości zmiany umowy w sprawie zamówienia publicznego przed jej podpisaniem

Rozdział XIV. Inwentaryzacja w jednostkach sektora finansów publicznych (art. 18 pkt 1 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Inwentaryzacja gruntów a dokumenty źródłowe
2.2. Zinwentaryzowanie gruntów niewłaściwą metodą jako naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.3. Odpowiedzialność kierownika jednostki za rozliczenie inwentaryzacji
2.4. Zapewnienia skarbnika o zerowym stanie kasy a obowiązek inwentaryzacji
2.5. Rozliczenie inwentaryzacji jako proces wieloetapowy
2.6. Protokół weryfikacji różnic inwentaryzacyjnych

Rozdział XV. Sprawozdawczość jednostek sektora finansów publicznych (art. 18 pkt 2 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Sporządzenie sprawozdania budżetowego z błędami a wykazanie w nim danych niezgodnych z ewidencją księgową
2.2. Podleganie sumowaniu błędnych kwot wykazanych w sprawozdaniach składanych w jednym roku budżetowym przy ustalaniu odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.3. Konieczność zgodności wszystkich części sprawozdania budżetowego z ewidencją księgową
2.4. Błędy arytmetyczne w sprawozdaniu budżetowym
2.5. Sprawozdanie nadane na poczcie w ostatnim dniu terminu
2.6. Sprawozdania finansowe i bilanse

Rozdział XVI. Nieprowadzenie audytu wewnętrznego (art. 18a DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Brak wpływu podstawy zatrudnienia audytora na odpowiedzialność za dyscyplinę finansów publicznych
2.2. Nieprowadzenie audytu wewnętrznego wskutek niezatrudnienia audytora

Rozdział XVII. Kontrola wstępna (art. 18b DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Wpływ kontroli wstępnej skarbnika gminy na przekroczenie kwoty wydatków
2.2. Dokonanie kontrasygnaty głównego księgowego z datą wsteczną
2.3. Umowa pożyczki zawarta bez kontrasygnaty skarbnika

Rozdział XVIII. Kontrola zarządcza (art. 18c DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Kontrola zarządcza a możliwość wykonywania przez kierownika jego zadań
2.2. Niezłożenie oświadczenia o stanie kontroli zarządczej przez dyrektora szkoły podstawowej
2.3 Odpowiedzialność za funkcjonowanie kontroli zarządczej
2.4. Utworzenie odrębnej komórki organizacyjnej do spraw kontroli zarządczej w jednostce sektora finansów publicznych
2.5. Opinia radcy prawnego a odpowiedzialność kierownika jednostki za kontrolę zarządczą
2.6. Znaczenie kontrasygnaty głównego księgowego jednostki sektora finansów publicznych dla odpowiedzialności kierownika za kontrolę zarządczą w jednostce sektora finansów publicznych
2.7. Procedury egzekwowania należności przypadających jednostce sektora finansów publicznych
2.8. Kontrola zarządcza a powierzenie przygotowania i prowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego pełnomocnikowi
2.9. Niewłaściwe powierzenie obowiązków pracownikowi jako podstawa odpowiedzialności kierownika za kontrolę zarządczą
2.10. Zapłata wynagrodzenia przed terminem a kontrola zarządcza
2.11. Zapłata odsetek za nieterminowe uregulowanie faktury a odpowiedzialność kierownika jednostki za kontrolę zarządczą

Rozdział XIX. Zasady odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (art. 19-29 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Niepoczytalność a wyłączenie odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.2. Korzystanie z pomocy programu komputerowego a odpowiedzialność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.3. Niezwiązanie komisji orzekających w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych rozstrzygnięciami innych organów
2.4. Jednodniowe opóźnienie w odprowadzeniu składki na ubezpieczenie społeczne
2.5. Wybór "mniejszego zła" przez kierownika jednostki
2.6. Strajk lekarzy a odpowiedzialność dyrektora szpitala
2.7. Zdarzenie losowe
2.8. Brak możliwości uznania montażu monitoringu za zdarzenie losowe
2.9. Nieprzekroczenie kwoty minimalnej a obowiązek sporządzenia i przekazania sprawozdania
2.10. Zatarcie ukarania a skutki recydywy
2.11. Przedawnienie karalności naruszenia dyscypliny po uchyleniu orzeczenia
2.12. Obliczanie terminu przedawnienia naruszenia dyscypliny finansów publicznych

Rozdział XX. Procedura w sprawach o naruszenie dyscypliny finansów publicznych (art. 72-193 DyscypFinPubU)
1. Uwagi wstępne
2. Pytania i odpowiedzi
2.1. Niezwalnianie rzecznika dyscypliny od rozpatrzenia zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych przez okoliczności złożenia zawiadomienia, motywację zawiadamiającego, względy polityczne, służbowe lub osobiste
2.2. Stanowisko organu kontroli a rozstrzygnięcie komisji orzekającej
2.3. Możliwość złożenia zawiadomienia o naruszeniu dyscypliny finansów publicznych przez upoważnionego pracownika
2.4. Postępowanie prowadzone przez rzecznika dyscypliny finansów publicznych bez otrzymania zawiadomienia
2.5. Obrońca w postępowaniu o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.6. Brat obrońcą w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.7. Możliwość korzystania z pomocy tylko jednego obrońcy
2.8. Niezawiadomienie o rozprawie obrońcy obwinionego o naruszenie dyscypliny finansowej
2.9. Uniewinnienie a wynagrodzenie adwokata
2.10. Pełnomocnictwo do obrony na rozprawie a złożenie odwołania
2.11. Okres, który musi upłynąć pomiędzy doręczeniem zawiadomienia a terminem rozprawy
2.12. Choroba obwinionego jako podstawa odroczenia terminu rozprawy
2.13. Urlop dla poratowania zdrowia a wstrzymanie prowadzenia czynności w postępowaniu
2.14. Obecność obwinionego na rozprawie
2.15. Stawiennictwo świadka na rozprawie
2.16. Ustalenie na rozprawie jej kolejnego terminu a zawiadomienie o miejscu i terminie rozprawy
2.17. Wyłączenie stronniczego członka organu od udziału w sprawie
2.18. Projekt orzeczenia w sprawie o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.19. Doręczenie orzeczenia po upływie 10 miesięcy od jego wydania
2.20. Brak możliwości pogorszenia sytuacji obwinionego przez jego odwołanie od orzeczenia
2.21. Maksymalna wysokość kary pieniężnej orzeczonej za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.22. Brak możliwości zajmowania stanowiska głównego księgowego (skarbnika) na skutek orzeczenia zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi
2.23. Praca w sektorze finansów publicznych pomimo orzeczenia zakazu pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi
2.24. Karalność za naruszenie dyscypliny finansów publicznych a wykonywanie zawodu radcy prawnego
2.25. Zakaz pełnienia funkcji związanych z dysponowaniem środkami publicznymi a zajmowanie stanowiska zastępcy skarbnika gminy
2.26. Ryczałtowe określanie kosztów w postępowaniu o naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.27. Brak możliwości odwołania od umorzenia kosztów postępowania i zatarcia ukarania
2.27.1. Koszty postępowania
2.27.2. Zatarcie ukarania
2.28. Przedawnienie kosztów postępowania
2.29. Podleganie prawomocnego orzeczenia o odpowiedzialności wpisowi do rejestru
2.30. Niepowodowanie usunięcia wpisu z rejestru przez wstrzymanie wykonania orzeczenia
2.31. Informacja z rejestru prawomocnych orzeczeń o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych
2.32. Brak możliwości sprawdzenia karalności kandydata na pracownika w Internecie


284 strony, Format: 16.3x23.7, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022