Media katolickie w polskim systemie medialnym
Chociaż w naukowych opracowaniach z zakresu mediów w Polsce poświęcono sporo
miejsca na analizę katolickich środków przekazu, problematyka ich struktury oraz jej
roli w systemie medialnym nie była podejmowana. Tymczasem okres dwudziestu pięciu lat od
rozpoczęcia transformacji ustrojowej wyraźnie wskazuje, że specyfika mediów
katolickich sprowadza się nie tylko do ich zawartości i własnej doktryny, lecz również
specyficznej struktury.
Fragment Wstępu
WSTĘP 7
Rozdział I
Teoretyczne podstawy badań nad mediami katolickimi w ramach systemu medialnego
. 11
1.1. Systematyzacja de" nicji systemu medialnego 12
1.2. Systematyzacja de" nicji mediów katolickich 21
1.3. Założenia katolickiej doktryny medialnej . 28
1.4. Struktura mediów na tle pojęć „system medialny” oraz „media katolickie”
41
Rozdział II
Zarys polskiego systemu medialnego 45
2.1. Uwarunkowania prawno-polityczne funkcjonowania mediów periodycznych . 45
2.2. Rozwój skoncentrowanej struktury systemu medialnego w Polsce . 58
2.3. Koncentracja prasy periodycznej . 65
2.4. Media audiowizualne jako element stabilizujący koncentrację . 87
2.5. Udział nowych mediów w koncentracji systemu medialnego 98
2.6. Modelowe ujęcie korporacyjnej koncentracji systemu medialnego 105
Rozdział III
Rozwój i ukształtowanie struktury mediów katolickich w Polsce . 111
3.1. Uwarunkowania systemu medialnego a funkcjonowanie mediów katolickich w latach 1989–1999
111
3.2. Petry" kacja struktury mediów katolickich po 1999 r. 122
3.3. Analiza struktury mediów katolickich – procedura badawcza 127
3.4. Kluczowe elementy struktury przestrzennej katolickiej prasy periodycznej 130
3.5. Kompozycja struktury własności katolickiej radiofonii 145
3.6. Struktura mediów katolickich w warunkach cyfrowej rewolucji .156
Rozdział IV
Media katolickie w ramach polskiego systemy medialnego . 163
4.1. Kompozycja układu przestrzennego prasy katolickiej w Polsce 163
4.2. Katolicka radiofonia i telewizja w układzie strukturalno-przestrzennym 176
4.3. Media katolickie w ramach komunikacji lokalnej . 191
4.4. Media katolickie w regionalnej komunikacji medialnej . 202
4.5. Media katolickie w komunikacji medialnej na poziomie ogólnokrajowym 217
Podsumowanie . 227
Bibliografia . 235
Aneks . 251
Katalog mediów katolickich w polskim systemie medialnym . 279
Streszczenie 359
Summary . 361
Indeks nazwisk . 363
367 stron, Format: 15.5x22.5cm, oprawa miękka