ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SPOŁECZNE KONTEKSTY EDUKACJI TROPY PRZYBLIŻENIA APLIKACJE


PIEKARSKI G. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 38.25 Twoja cena  36,34 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Społeczne konteksty edukacji

Tropy Przybliżenia Aplikacje


Aktualna wiedza o edukacji obejmuje nie tylko intelektualne wytwory pedagogiki jako dyscypliny naukowej, ale także różne formy szeroko rozumianej praktyki edukacyjnej, które wciąż są dokonywane w pedagogiach. Stąd, używając pojęcia edukacja, obejmuje się nim zwykle ogół oddziaływań służących formowaniu się całokształtu zdolności życiowych człowieka, przez co do jego zakresu włącza się nie tylko procesy intencjonalnie zorganizowanego wychowania i kształcenia w instytucjach systemu oświatowego, ale także te procesy i działania, które odnosząc się do całej osobowości jednostki, występują w środowisku rodzinnym, rówieśniczym, zawodowym, przekazu informacji i kultury czy – czyniąc wypowiedź kompletną – w szeroko rozumianym społeczeństwie zorganizowanym i zinstytucjonalizowanym.

Z tego powodu niniejsza monografia jest swoistym zaproszeniem do refleksji właśnie o szeroko rozumianych społecznych kontekstach edukacji. W dyskusji udział wzięli Autorzy, którzy ukazując rozumienie właściwe reprezentowanej przez siebie profesji i dyscypliny naukowej, współtworzą – co właśnie wydaje się cenne – interdyscyplinarną płaszczyznę myślenia o teorii i praktyce edukacji. I mimo że tom zawiera 15 różnorodnych w swej formie tekstów, to wszystkie je łączy podtytuł książki: Tropy – Przybliżenia – Aplikacje, który przez swoiste dopełnienie spina całość wspólną klamrą integralności.


Wprowadzenie . 5

Agnieszka Próchniak
Postawa studentów wobec społecznie odpowiedzialnej konsumpcji .11
Małgorzata Kowalewska
Slow food jako międzynarodowy ruch społeczny 30
Laura Koba
Prawa człowieka – problemy w zmieniającej się rzeczywistości polskiej 42
Marta Gliniecka
Współczesne obrazy filmowe: od naiwnej mitologizacji ku promowaniu wartości społecznych 54
Bartosz Murawski
Oblicza bezprawia. Filmowe wizje polskiej rzeczywistości kryminalnej po 1989 r. .69
Herbert Zoglowek
Living in the nature – learning in the nature. Experiental learning: a nature based pedagogical concept 78
Małgorzata Jarecka-Żyluk
Społeczne przestrzenie edukacyjne .94
Katarzyna Wiłucka-Haczkowska
Włączanie środowiska w realizację celów terapeutycznych, wychowawczych i dydaktycznych w szkole przyszpitalnej w Słupsku .104
Justyna Ratkowska-Pasikowska
Peregrynacje wokół myśli A. S. Neilla. Summerhill z seksualnością w tle 120
Marta Anna Sałapata
O pedagogu i (nie)podejmowaniu działania, czyli pytanie o to, co jest trudnego w sytuacjach trudnych. Refleksja pierwsza .132
Tomasz Dobrowolski
Nauczyciel wczesnej edukacji jako inicjator działań prospołecznych 144
Grzegorz Piekarski
Woluntaryzm działania w przestrzeni wolontariatu społecznego jako współczesne oblicze banalizacji dobra .156
Przemysław Kaca
Tekst hip-hopowy jako prospołeczna wartość dla polskiej młodzieży 171
Irena Figurska
Zarządzanie pracownikami wiedzy – przedmiotowe czy godnościowe? .185
Sławomir Pasikowski
Percepcja akademickiego biura karier . Pomiędzy ideą instytucjonalnego wsparcia a ryzykiem zaniedbania 204

Noty o autorach


226 stron, Format: 16.0x22.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022