ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SZKOŁA KONFLIKT PODMIOTÓW?


NOWOSAD I. PIETRAŃ K. SZYMAŃSKI M.J.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.10 Twoja cena  41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Szkoła

Konflikt podmiotów?


Książka Szkoła. Konflikt podmiotów? Zwraca uwagę na złożoność możliwych do wystąpienia procesów, w które bezpośrednio uwikłane są podmioty edukacji. Rzecz jednak w tym, że obok zjawisk oczekiwanych, pojawiają się inne, te niechciane. Najczęściej stanowią one asumpt do tworzących się konfliktów i kumulują w sobie ludzka niemoc, niechęć, gniew, zagubienie, bezradność, rozgoryczenie.

W większości przypadków stany te są wynikiem nieprzygotowania nauczycieli i braku wiedzy na temat istoty konfliktów. Bez zrozumienia możliwość wpływu i kreowania procesów w zamierzonych przez siebie kierunku, nauczyciele skazują efekty własnej pracy na żywiołowość zjawisk. Zamiast przygotowania, współpracy i determinacji, pozostaje im jedynie wiara w cud. A wiara w tym przypadku to za mało, konieczna jest wiedza, która pozwoli efektywnie i z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych wyjść z sytuacji trudnych. Istotna jest tu wiedza na temat źródeł konfliktów, ich przebiegu i sposobu przeciwdziałania lub wykorzystywania w budowaniu konstruktywnych relacji ukierunkowanych na rozwój procesów edukacyjnych. Przyjęcie takiego założenia zaważyło na układzie książki i wyodrębnieniu dwóch części: Źródła konfliktów w edukacji oraz Sposoby przezwyciężania konfliktów w sytuacjach szkolnych.

Fragment Wprowadzenia


Wprowadzenie

I. Źródła konfliktów w edukacji

Stefan M. Kwiatkowski
Zmiana edukacyjna jako naturalne źródło konfliktów

Bogusław Śliwerski
Szkoła w sytuacji permanentnych konfliktów

Ewa Kobyłecka
Aksjologiczne uwarunkowania konfliktów podmiotów edukacji gimnazjalnej. Wybrane aspekty problemu

Klaudia Pietrań
Sytuacje trudne w szkole w doświadczeniach nauczycieli

Jarosława Lach
Relacje nauczyciele - rodzice w sytuacjach trudnych

Jarosław Michalski
Nietakt pedagogiczny w odniesieniu do możliwego konfliktu nauczyciela z uczniami

Elżbieta Męcina-Bednarek
Sytuacje zagrożeń bezpieczeństwa uczniów w rzeczywistości szkolnej

Sławomir Trusz
Co nauczyciele czują i myślą na temat "eurosierot"?

Patrycja Jurkiewicz, Jolanta Wiśniewska
Oczekiwania zawodowe młodego nauczyciela a rzeczywistość szkolna

II. Sposoby przezwyciężania konfliktów w sytuacjach szkolnych

Grażyna Bartkowiak
Rozwój współpracy i przywiązanie organizacyjne wśród nauczycieli jako czynniki ograniczające konflikty w środowisku szkolnym

Agata Popławska
Kompetencje emocjonalne uczniów i nauczycieli szansą na konsensus w szkole

Bożena Alejziak
Kompetencje społeczne przyszłych i czynnych zawodowo nauczycieli a codzienność szkolna

Josef Malach
Hodnoceni klicovych kompetenci v kontextu vztahu subjektu skolni edukace

Renata S. Zaborek
Szkoła konflikt podmiotów. Oferta działań na rzecz inicjowania współpracy i rozwoju podmiotów szkolnej edukacji

Anna Pawiak
Znaczenie wiarygodności nauczyciela akademickiego dla rodzących się konfliktów ze studentami

Aneta Wojnarowska
Dziecko wychowywane w rodzinie binacjonalnej w przestrzeni instytucji wczesnej edukacji

Iwona Ocetkiewicz
Uczniowie romscy w szkole. W poszukiwaniu rozwiązań problemów społeczno-kulturowych

Bibliografia


266 stron, Format: 22.4x15.7, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022