|
SZKOŁA KONFLIKT PODMIOTÓW?
NOWOSAD I. PIETRAŃ K. SZYMAŃSKI M.J. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 44.10 Twoja cena 41,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Szkoła
Konflikt podmiotów?
Książka Szkoła. Konflikt podmiotów? Zwraca uwagę na złożoność możliwych do
wystąpienia procesów, w które bezpośrednio uwikłane są podmioty edukacji. Rzecz
jednak w tym, że obok zjawisk oczekiwanych, pojawiają się inne, te niechciane.
Najczęściej stanowią one asumpt do tworzących się konfliktów i kumulują w sobie
ludzka niemoc, niechęć, gniew, zagubienie, bezradność, rozgoryczenie.
W większości przypadków stany te są wynikiem nieprzygotowania nauczycieli i braku
wiedzy na temat istoty konfliktów. Bez zrozumienia możliwość wpływu i kreowania
procesów w zamierzonych przez siebie kierunku, nauczyciele skazują efekty własnej pracy
na żywiołowość zjawisk. Zamiast przygotowania, współpracy i determinacji, pozostaje
im jedynie wiara w cud. A wiara w tym przypadku to za mało, konieczna jest wiedza, która
pozwoli efektywnie i z korzyścią dla wszystkich zainteresowanych wyjść z sytuacji
trudnych. Istotna jest tu wiedza na temat źródeł konfliktów, ich przebiegu i sposobu
przeciwdziałania lub wykorzystywania w budowaniu konstruktywnych relacji ukierunkowanych
na rozwój procesów edukacyjnych. Przyjęcie takiego założenia zaważyło na układzie
książki i wyodrębnieniu dwóch części: Źródła konfliktów w edukacji oraz Sposoby
przezwyciężania konfliktów w sytuacjach szkolnych.
Fragment Wprowadzenia
Wprowadzenie
I. Źródła konfliktów w edukacji
Stefan M. Kwiatkowski
Zmiana edukacyjna jako naturalne źródło konfliktów
Bogusław Śliwerski
Szkoła w sytuacji permanentnych konfliktów
Ewa Kobyłecka
Aksjologiczne uwarunkowania konfliktów podmiotów edukacji gimnazjalnej. Wybrane
aspekty problemu
Klaudia Pietrań
Sytuacje trudne w szkole w doświadczeniach nauczycieli
Jarosława Lach
Relacje nauczyciele - rodzice w sytuacjach trudnych
Jarosław Michalski
Nietakt pedagogiczny w odniesieniu do możliwego konfliktu nauczyciela z uczniami
Elżbieta Męcina-Bednarek
Sytuacje zagrożeń bezpieczeństwa uczniów w rzeczywistości szkolnej
Sławomir Trusz
Co nauczyciele czują i myślą na temat "eurosierot"?
Patrycja Jurkiewicz, Jolanta Wiśniewska
Oczekiwania zawodowe młodego nauczyciela a rzeczywistość szkolna
II. Sposoby przezwyciężania konfliktów w sytuacjach szkolnych
Grażyna Bartkowiak
Rozwój współpracy i przywiązanie organizacyjne wśród nauczycieli jako
czynniki ograniczające konflikty w środowisku szkolnym
Agata Popławska
Kompetencje emocjonalne uczniów i nauczycieli szansą na konsensus w szkole
Bożena Alejziak
Kompetencje społeczne przyszłych i czynnych zawodowo nauczycieli a codzienność
szkolna
Josef Malach
Hodnoceni klicovych kompetenci v kontextu vztahu subjektu skolni edukace
Renata S. Zaborek
Szkoła konflikt podmiotów. Oferta działań na rzecz inicjowania współpracy i
rozwoju podmiotów szkolnej edukacji
Anna Pawiak
Znaczenie wiarygodności nauczyciela akademickiego dla rodzących się konfliktów
ze studentami
Aneta Wojnarowska
Dziecko wychowywane w rodzinie binacjonalnej w przestrzeni instytucji wczesnej
edukacji
Iwona Ocetkiewicz
Uczniowie romscy w szkole. W poszukiwaniu rozwiązań problemów społeczno-kulturowych
Bibliografia
266 stron, Format: 22.4x15.7, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|