|
JAK WŁĄCZYĆ RODZICÓW DO NAUKI DZIECI? VADEMECUM NAUCZYCIELA
WHALLEY M. wydawnictwo: WSIP , rok wydania 2008, wydanie Icena netto: 52.25 Twoja cena 49,64 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Jak włączyć rodziców do nauki dzieci?
Vademecum nauczyciela
Pedagodzy od lat przekonują, że gwarancją sukcesu edukacyjnego jest ścisła
współpraca uczniów, nauczycieli i rodziców.
Dwie pierwsze grupy są na siebie w pewnym sensie "skazane", natomiast wcale
nie jest łatwo przekonać rodziców do współpracy ze szkołą.
Książka doradzi jak dotrzeć do rodziców, jak zachęcić do wzięcia
odpowiedzialności za szkolne życie dziecka.
Wprowadzenie do wydania polskiego
Wstęp do wydania polskiego
Notki biograficzne o zespole
Podziękowania
Wstęp
Rozdział 1. Nowe formy opieki, nowe sposoby pracy - Centrum Pen Green
Problemy i przeciwności
Praca z lokalną społecznością
Najważniejsze zasady
Różnorodność usług
Zmieniająca się arena polityczna
Centra doskonalenia początkowego
"Edukacyjne Strefy Akcji"
Ucząca się społeczność
Tworzenie bazy badawczej dla dzieci i ich rodzin
Rozdział 2. Tworzenie praktyki opartej na badaniach
Partnerzy, a nie ofiary
Pierwsze kroki w angażowaniu rodziców, 1995
Podejście drugie, 1996: rodzice i pedagodzy angażują dzieci do nauki
Rozwijanie wspólnego języka
Uczenie na głębokim poziomie
Style angażowania się dorosłych
Czego się nauczyliśmy?
Znaczenie materiału wideo
Ukierunkowywanie pracy: rozszerzenie programu, 1997-2000
Spojrzenie naprzód
Rozdział 3. Poznawanie rodzin
Życie rodzinne w Corby
Radzenie sobie ze zmianami
Wykorzystywanie bazy danych
Modele angażowania
Skąd wiemy, co działa?
Znaczenie zaangażowania
Podsumowanie
Rozdział 4. Dzielenie się z rodzicami koncepcjami dotyczącymi rozwoju dziecka
Wspólne tworzenie programu
Przebieg typowej sesji
Praca ze sceptykami
Podtrzymywanie zainteresowania kluczowymi koncepcjami
Rozdział 5. Współpraca z rodzicami - rodzice to także ojcowie
Rodzice i personel jako współpracownicy
Konstruktywiści: interakcjoniści
Rozwijanie strategii efektywnego uczenia
Angażowanie ojca i opiekunów
Rozdział 6. Wytrwałość się popłaca: praca z rodzicami, dla których nasze
usługi są "trudno dostępne"
Zarys
Dlaczego chcemy zaangażować wszystkich rodziców?
Doświadczenia rodziców
Proces uczenia się dorosłych
Bariery w angażowaniu się z perspektywy rodziców
Jak Trący i Kate zaangażowały się w projekt
Rozdział 7. Wpływ na życie rodziców
Relacja Annette
Organizowanie grupy
Reakcje rodziców z grupy
Poznawanie wzorów dziecięcej zabawy
Dzienniczki
Zaufanie w grupie
Co rodzice zyskują dzięki uczestnictwu w grupie?
Co dalej?
Korzyści dla rodziców i dzieci
Rozdział 8. Dialog i dokumentacja: dzielenie się informacjami i tworzenie
bogatego programu
Refleksyjna praktyka
Rozwijanie dialogu
Pętla Pen Green
Dokumentacja
Rozdział 9. Grupy "Wzrastamy Razem": praca z rodzicami i dziećmi od
narodzin do trzech lat
W jaki sposób grupy "Wzrastamy Razem" wyłoniły się z projektu
Teorie psychoanalityczne
Co się dzieje teraz?
Opieka
Co wyróżnia grupy "Wzrastamy Razem"?
Studium przypadku: Emily i Sophie
Studium przypadku: Heidi, Etan i Leah
Podsumowanie
Rozdział 10. Pogłębianie dialogu z rodzicami
Dialog z rodzicami - kontekst badawczy w Pen Green
John i jego rodzina
John w przedszkolu
Louise - opiekunka Johna
Dzienniczek Julie
Badania: wrzesień 2003-lipiec 2004
Spotkanie rodziców, pracownika i badacza, 5 lipca 2004
Refleksje rodziców Johna
Podsumowanie
Rozdział 11. Wpływ grup studyjnych w szkołach podstawowych na rodziców i
dzieci
Wprowadzenie
Tworzenie grup studyjnych
Tworzenie portfolio zainteresowań dzieci
Studium przypadku 1 (2003)
Studium przypadku 2 (2003)
Studium przypadku 3 (2006)
Grupy rodzicielskie
Kluczowe pytania
Rozdział 12. Rozwijanie programu w szkołach podstawowych: wykraczanie poza
raporty
Jednostronny przepływ informacji w szkołach
Nagrywanie czytania
Dwustronny przepływ informacji
Budowanie dialogu z rodzicami
Uwolnienie się od schematów
Docenianie innych doświadczeń
Program szkoleniowy "Angażowanie Rodziców w Naukę Dzieci"
Dzielenie się sposobami na nawiązywanie dialogu z rodzicami
Ocena pracy z rodzicami
Plan zmian organizacyjnych
Studium dziecka
Perspektywa rodziców
Co nam dało studium dziecka?
Pilotażowa grupa naukowa
Perspektywa dyrektora
Postscriptum - Rozwijanie trwałego podejścia
Dodatek - Schematy
Bibliografia
224 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|