ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 41.20 39,14   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

OBSŁUGA GOŚCI W RECEPCJI


DROGOŃ W.

wydawnictwo: WSIP , rok wydania 2013, wydanie I

cena netto: 41.20 Twoja cena  39,14 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Obsługa gości w recepcji

Podręcznik do nauki zawodu

Technik hotelarstwa. Kwalifikacja T.11.2. Technikum


Podręcznik do nauki zawodu technik hotelarstwa realizujący treści z zakresu części 2 kwalifikacji T.11 (Obsługa gości przyjeżdżających i wyjeżdżających).

Prezentuje wiedzę i uczy umiejętności przestrzegania procedur związanych z obsługą gości w recepcji, sporządzania związanej nimi dokumentacji, przyjmowania płatności w różnych formach, oferowania usług dodatkowych oraz udzielania informacji turystycznej.

Wiedza teoretyczna jest wsparta licznymi przykładami, dokumentami, ćwiczeniami i ilustracjami wskazującymi sposoby praktycznego jej zastosowania.


Wstęp            

1. Zespół recepcyjny                
1.1 Zadania recepcji w obiekcie hotelarskim         
1.2 Układ funkcjonalny                  
1.3 Wyposażenie zespołu recepcji             
1.4 Struktura organizacyjna zespołu recepcji         

2. Służba parterowa w obiekcie hotelarskim    
2.1 Organizacja pracy służby parterowej              
2.2 Zadania pracowników służby parterowej           
2.3 Procedury powitania i pożegnania gości       
2.4 Bezpieczeństwo gości i ich mienia           
2.4.1. Opieka nad bagażem            
2.4.2. Depozyt            
2.4.3. Parkingi i garaże             
2.5Sylwetka pracownika służby parterowej      

3. Zadania recepcji właściwej           
3.1 Podział stanowisk w recepcji              
3.1.1. Zakresy obowiązków            
3.2 Procedury obsługi gości            
3.2.1. Procedura przyjęcia gości do hotelu (check in)    
3.2.2. Postępowanie w trakcie pobytu gościa      
3.2.3. Procedury w trakcie wykwaterowania (check out)    
3.3 Dokumentacja prowadzona w recepcji            
3.3.1. Zamknięcie doby w systemie informatycznym – przykładowa procedura  
3.4 Współpraca recepcji z innymi komórkami organizacyjnymi hotelu     

4. Zasady rozliczania kosztów pobytu gości  w obiektach hotelarskich     
4.1 Zasady prowadzenia rachunku hotelowego gości   
4.2 Rodzaje cen usług hotelarskich        
4.3 Formy płatności stosowane w sprzedaży usług hotelarskich    
4.4 Procedury przyjmowania należności według form płatności  
4.5 Formy gwarancji rezerwacji i zapłaty za usługi hotelarskie       
4.6 Rodzaje i zasady sporządzania dokumentów potwierdzających zapłatę za usługi    

5.Zasady BHP i przeciwpożarowe    
5.1 Przepisy i zasady bezpieczeństwa i higieny pracy   
5.2 Oznakowanie bezpieczeństwa pomieszczeń i urządzeń w obiekcie hotelarskim   
5.3 Zasady BHP na stanowiskach pracy w recepcji    
5.4 Szkodliwe czynniki występujące w środowisku pracy w recepcji     
5.5 Sposoby ochrony przed czynnikami niebezpiecznymi i szkodliwymi występującymi w środowisku pracy recepcji    
5.6 Wyposażenie stanowiska pracy biurowej 
5.7 Rozwiązania proekologiczne stosowane w obiektach hotelarskich  
5.7.1. Przykładowe metody proekologicznej działalności hotelu    
5.8 Znaczenie ergonomii na różnych stanowiskach pracy w recepcji   
5.9 Zasady ochrony przeciwpożarowej w obiekcie hotelarskim   
5.10 Zasady postępowania w razie wystąpienia pożaru       

Wykaz podstawowych pojęć w językach polskim, angielskim i niemieckim    
Bibliografia     


112 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022