ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

USŁUGI KELNERSKIE


SZAJNA R. ŁAWNICZAK D. ZIAJA A.

wydawnictwo: WSIP , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 58.30 Twoja cena  55,39 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Usługi kelnerskie

Podręcznik Kwalifikacja T.10

Szkoły ponadgimnazjalne


Podręcznik przeznaczony do nauki zawodu kelner, realizujący treści materiału zawartego w drugiej części kwalifikacji T.10 (Organizowanie usług gastronomicznych).

Obejmuje tematy dotyczące usług gastronomicznych, zasad kalkulacji i rozliczania usług gastronomicznych, organizacji przyjęć okolicznościowych w zakładzie gastronomicznym, organizacji szkoleń i konferencji, organizacji przyjęć dyplomatycznych, usług cateringowych, systemów i programów komputerowych dla gastronomii, roli dobrych obyczajów w stosunkach międzyludzkich.

Staranny dobór treści pod względem merytorycznym i metodycznym wzbogacono ilustracjami, schematami, tabelami, rysunkami, co pozwala na osiągnięcie zakładanych efektów kształcenia.


Wstęp  9

Rozdział 1. Usługi gastronomiczne      11
1.1. Działalność zakładów gastronomicznych         12
1.2. Podział i charakterystyka usług gastronomicznych   15
1.2.1. Defi nicja i cechy usługi          15
1.2.2. Usługi gastronomiczne          16
1.3. Charakterystyka zakładów gastronomicznych
i świadczonych przez nie usług          20
1.3.1. Typy placówek gastronomicznych       20
1.3.2. Zakłady typu żywieniowego         20
1.3.3. Zakłady typu uzupełniającego       23
1.3.4. Punkty gastronomiczne            24
1.3.5. Gastronomia hotelowa          25
1.4. Rynek usług gastronomicznych           28
1.4.1. Sektory rynku usług gastronomicznych     28
1.4.2. Podsystemy rynku usług gastronomicznych   29
1.4.3. Segmenty rynku usług gastronomicznych    30
1.5. Marketing usług gastronomicznych        32
1.5.1. Strategia działania fi rmy gastronomicznej    34
1.5.2. Oferty usług gastronomicznych         36
1.5.3. Jakość usług gastronomicznych       50
1.6. Promocja usług gastronomicznych        58
1.6.1. Reklama                  64
1.6.2. Public relations               72
1.6.3. Promocja sprzedaży          74
1.6.4. Sprzedaż osobista           78
1.6.5. Promocja bezpośrednia         82
1.6.6. Rola stałych gości w promowaniu usług gastronomicznych             83
1.7. Warunki techniczne i organizacyjne świadczenia usług gastronomicznych             85
1.7.1. Sala konsumencka             85
1.7.2. Zaplecze produkcyjne           87
1.7.3. Personel zakładu gastronomicznego     88

Rozdział 2. Zasady kalkulacji i rozliczania usług gastronomicznych            91
2.1. Kalkulacja usług gastronomicznych           92
2.1.1 Cena gastronomiczna i jej składniki       92
2.1.2. Metody kalkulowania cen w gastronomii      96
2.1.3. Zasady kalkulacji kosztów usług gastronomicznych               106
2.2. Zasady rozliczania usług gastronomicznych       109
2.2.1. Dokumentacja rozliczeniowo-fi nansowa      111
2.2.2. Formy rozliczeń gotówkowych i bezgotówkowych             116
2.2.3. Formy płatności                117
2.3. Wynik fi nansowy zakładu gastronomicznego     118
2.3.1. Wskaźniki rentowności          119
2.3.2. Próg rentowności               121

Rozdział 3. Przyjęcia okolicznościowe w zakładzie gastronomicznym             126
3.1. Warunki organizacji przyjęć okolicznościowych w zakładzie gastronomicznym             126
3.2. Ogólne zasady organizacji przyjęć okolicznościowych     130
3.2.1. Rodzaje i charakterystyka przyjęć okolicznościowych             131
3.2.2. Przyjmowanie zlecenia na organizację przyjęcia                 134
3.2.3. Rozmowy ze zleceniodawcą. Prowadzenie negocjacji                150
3.2.4. Prace przygotowawcze związane z organizacją przyjęć            156
3.2.5. Ogólne zasady planowania menu na przyjęcia  160
3.2.6. Ogólne zasady przygotowania sal bankietowych               166
3.2.7. Ogólne zasady obsługi przyjęć okolicznościowych             169
3.3. Przygotowanie i obsługa przyjęć na stojąco          174
3.3.1. Menu na przyjęcie typu lampka wina (toast)      174
3.3.2. Menu na aperitif              175
3.3.3. Menu na przyjęcie koktajlowe        176
3.3.4. Wyposażenie i sprzęt do organizacji oraz obsługi przyjęć stojących         181
3.3.5. Przygotowanie sal na przyjęcia na stojąco         183
3.3.6. Obsługa kelnerska przyjęć na stojąco     185
3.3.7. Przykład planowania organizacji przyjęcia koktajlowego               187
3.4. Przygotowanie i obsługa przyjęć bufetowych     193
3.4.1. Menu na przyjęcia bufetowe         193
3.4.2. Wyposażenie i sprzęt do organizacji oraz obsługi przyjęć bufetowych        197
3.4.3. Przygotowanie sal na przyjęcia bufetowe    202
3.4.4. Ustawianie i aranżacja stołów-bufetów na przyjęcia bufetowe            204
3.4.5. Obsługa kelnerska przyjęć bufetowych      210
3.5. Przygotowanie i obsługa przyjęć zasiadanych     213
3.5.1. Menu na przyjęcia zasiadane        213
3.5.2. Wyposażenie i sprzęt do organizacji oraz obsługi przyjęć zasiadanych         215
3.5.3. Przygotowanie sal na przyjęcia zasiadane       217
3.5.4. Formy ustawienia stołów na przyjęcia zasiadane                220
3.5.5. Ustawianie, nakrywanie i dekoracja stołów na przyjęcia zasiadane             224
3.5.6. Rozmieszczenie przy stole uczestników przyjęć zasiadanych        243
3.5.7. Obsługa kelnerska przyjęć zasiadanych       244
3.5.8. Przykład planowania organizacji przyjęcia zasiadanego            246
3.6. Przygotowanie i obsługa przyjęć mieszanych oraz bufetów zasiadanych      254
3.6.1. Menu na przyjęcie mieszane        255
3.6.2. Menu na przyjęcie typu bufet zasiadany     255
3.6.3. Przygotowanie i aranżacja sal na przyjęcia mieszane oraz bufety zasiadane        256
3.6.4. Obsługa kelnerska przyjęć mieszanych         260
3.6.5. Obsługa kelnerska przyjęć typu bufet zasiadany                261

Rozdział 4. Organizacja szkoleń i konferencji  263
4.1. Ogólne zasady organizacji szkoleń i konferencji    264
4.2. Warunki organizacji szkoleń i konferencji      266
4.2.1. Pomieszczenia                266
4.2.2. Warunki techniczne             267
4.2.3. Wyposażenie               268
4.2.4. Przygotowanie i aranżacja sali        270
4.3. Organizacja i obsługa poczęstunku dla uczestników szkoleń i konferencji               272
4.3.1. Napoje chłodzące             273
4.3.2. Przerwy kawowe            . 274
4.3.3. Lunche                 277
4.3.4. Uroczyste kolacje i bankiety         279
4.4. Obsługa grup turystycznych            280

Rozdział 5. Organizacja przyjęć dyplomatycznych               285
5.1. Warunki organizacji przyjęć dyplomatycznych     286
5.1.1. Formy dyplomatycznych przyjęć okolicznościowych             286
5.1.2. Menu na przyjęcia dyplomatyczne      288
5.1.3. Aranżacja stołu i sali na przyjęcie dyplomatyczne              291
5.2. Reguły protokołu dyplomatycznego          296
5.2.1. Zasady rozmieszczania przy stole uczestników przyjęć dyplomatycznych            297
5.3. Obsługa kelnerska przyjęć dyplomatycznych     303

Rozdział 6. Usługi cateringowe       307
6.1. Charakterystyka usług cateringowych          308
6.2. Warunki organizacji usług cateringowych       310
6.2.1. Wielkość i wyposażenie zaplecza produkcyjnego                310
6.2.2. Układ funkcjonalny zaplecza produkcyjnego    310
6.3. Sprzęt do cateringu               312
6.3.1. Urządzenia do transportu         . 312
6.3.2. Urządzenia do ekspedycji potraw i napojów   315
6.3.3. Urządzenia do „live cooking”          317
6.3.4. Meble do cateringu          317
6.4. Dobra praktyka cateringowa            319
6.4.1. Transport                 319
6.4.2. Ekspozycja                320
6.4.3. Serwowanie                 320
6.5. Organizacja i obsługa przyjęć cateringowych     322
6.5.1. Prace przygotowawcze i organizacyjne      322
6.5.2. Obsługa przyjęć cateringowych       326

Rozdział 7. Systemy i programy komputerowe dla gastronomii             329
7.1. Systemy komputerowe              330
7.1.1. Przykładowe systemy            330
7.1.2. System monitorów kuchennych KDS     332
7.1.3. Systemy przywoławcze LRS         332
7.2. Programy komputerowe dla gastronomii        335
7.2.1. Program Gastro              335
7.2.2. Program GaH               339
7.2.3. Program do obsługi imprez KaliG       340
7.2.4. Program SOGA              341

Rozdział 8. Rola dobrych obyczajów w stosunkach międzyludzkich        343
8.1. Rola dobrych obyczajów w stosunkach międzyludzkich                 344
8.1.1. Savoir-vivre „na co dzień”           344
8.1.2. Savoir-vivre w sferze zawodowej       346
8.2. Przyczyny konfliktów w zakładzie pracy i sposoby ich rozwiązywania               349
8.2.1. Konfl ikty. Rodzaje i źródła konfliktów     349
8.2.2. Przebieg konfliktu               351
8.2.3. Style i etapy rozwiązywania konfl iktów     353
8.2.4. Asertywność               355

Bibliografia         358


368 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022