ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 44.89 42,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JĘZYKI (POP)KULTURY W LITERATURZE MEDIACH I FILMIE


KOCOT M. SZAFRANIEC K. RED.

wydawnictwo: WYD UN ŁÓDŹ , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 44.89 Twoja cena  42,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Języki (pop)kultury w literaturze, mediach i filmie


W prezentowanej publikacji podjęto problematykę dotyczącą opisu i odbioru zjawisk szeroko pojętej popkultury.

Autorzy, prowadząc interdyscyplinarny dialog i konfrontując różne perspektywy badawcze, eksplorują oblicza popkultury w dziedzinach: literatury, filmu, sztuk audiowizualnych i mediów. Wychodząc od tytułowego zagadnienia, otwierają przestrzeń intermedialnego dialogu, który odsłania bogactwo ujęć i (czasami zaskakującą) wielopoziomowość (pop)kulturowych dyskursów we współczesnej humanistyce.

Nicią przewodnią tomu jest wzajemne przenikanie się i oddziaływanie na siebie popkultury i kultury wysokiej, zatarcie granic między nimi. Refleksja nad popkulturą stanowi zatem również namysł nad ważnymi przemianami zachodzącymi we współczesnej kulturze: czytelnik ma okazję wspólnie z autorami zastanowić się nad takimi kwestiami, jak wpływ języka potocznego na poezję, związki między filozofią, nauką i komiksem, dialog filozofii i kultury popularnej, gry o sens, związki powieści z tradycją filmowego westernu, charakter zmian w obrębie gatunków dziennikarskich i wiele innych.


Wstęp 7

Magdalena Majchrzyk, Mass kultura, popkultura, postkultura – transformacje pojęcia „kultury współczesnej” (zarys problemu) 13

I. Literatura

Marianna Chłopek-Labo, Literatura jako projekt, czyli zamysł literacki autora. Na przykładzie utworów Borisa Akunina 25
Radosław Sławomirski, Władimir Wysocki – pomiędzy kulturą wysoką a popularną 35
Natalia Kućma, Logikomiks – filozofia i nauka w komiksie 43
Adam Nowakowski, Tako rzecze Bane. Nadczłowiek w Drodze zagłady Drew Karpyshyna 53
Monika Kocot, Konkretne transgresje, konkretne interferencje – o łamaniu kodów gatunkowych w poezji Edwina Morgana 63
Piotr Pochel, Różewicz i symulakry 77
Katarzyna Mulet, Retoryka popkultury w Pięknych dwudziestoletnich Marka Hłaski 87
Kristjan Mavri, Cormac McCarthy and Popular Culture . A New Old West 97
Anja Mrak, Popculture in postcolonial literature . Motifs of popular culture in Arundhati Roy’s The god of small things and Eden Robinson’s Monkey Beach 109
Malwina Bednarek, Macierzyństwo: błogosławieństwo czy przekleństwo – wprowadzenie do dyskursu feministycznego 119

II. Media

Paulina Czarnek, Rozrywka w radiu komercyjnym na przykładzie porannego programu Radia Zet „Dzień Dobry Bardzo” 131
Katarzyna Burska, O analityzmach i syntetyzmach leksykalnych w publicystyce sportowej – na przykładzie peryfraz i uniwerbizmów 141
Zbigniew Bednarek, Język wojny na przestrzeni wieków 155
Martyna Paszkowska, „Poker face”, czyli hiperboliczna (auto)kreacja, czy kreacja hiperboli? – o twórczości Lady Gagi w dyskursie kultury popularnej 167

III. Film

Mateusz Mirys, Świat opuszczony przez Boga w serialu The Wire 181
Beata Stefaniak-Maślanka, Baśń, storytelling i popkultura 191
Ewelina Warumzer, Miłość jako metafora szczęścia . Seks, miłość i partnerstwo w polskim filmie 203
Magda Ciereszko, Porno, które pragnie być pop . O przenikaniu elementów popkultury do filmowej pornografii 215
Sabina Kwak, Etykiet(k)a wielkiego miasta . O seksualizacji przestrzeni, utowarowieniu relacji międzyludzkich i regułach damsko-męskich gier w nowoczesnym i ponowoczesnym mieście 227

Noty o Autorach 239


244 strony, Format: 15.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022