ksiazki24h.pl
wprowad¼ w³asne kryteria wyszukiwania ksi±¿ek: (jak szukaæ?)
Twój koszyk:   0 z³   zamówienie wysy³kowe >>>
Strona g³ówna > opis ksi±¿ki

POLSKIE FIRMY TRANSPORTOWE A NIEMIECKA P£ACA MINIMALNA W ¦WIETLE PRAWA UNII EUROPEJSKIEJ


BARCZ J. SAGANEK P. RED.

wydawnictwo: ELIPSA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 23.60 Twoja cena  22,42 z³ + 5% vat - dodaj do koszyka

Polskie firmy transportowe a niemiecka p³aca minimalna w ¶wietle prawa Unii Europejskiej


Od pó³tora roku utrzymuje siê stan niepewno¶ci prawnej w sprawie stosowania niemieckiej ustawy o p³acy minimalnej (MiLoG) do pracowników bran¿y transportowej, bardzo gro¼ny dla przedsiêbiorstw tego sektora, zakotwiczonych w Polsce. Faza wstêpna postêpowania wszczêtego przeciwko RFN przez Komisjê Europejsk± przeci±ga siê nad miarê, ¶wiadcz±c nie tylko o braku porozumienia w sprawie zmian w MiLog, które odpowiada³yby wymogom prawa unijnego, lecz równie¿ o rozbie¿no¶ciach w samym kolegium Komisji oraz miêdzy instytucjami unijnymi i pañstwami cz³onkowskimi Unii. Tymczasem kolejne zamo¿ne pañstwa cz³onkowskie UE (ostatnio Francja) wprowadzaj± rozwi±zania analogiczne (a nawet ostrzejsze) do niemieckiej ustawy MiLoG, a Komisja Europejska przedk³ada (na pocz±tku marca br.) inicjatywê legislacyjn±, nakierowan± na nowelizacjê dyrektywy 96/71/WE o pracownikach delegowanych, proponuj±c wprowadziæ mutacjê zasady: „taka sama p³aca za tak± sam± pracê, w tym samym miejscu”.

Zamierzeniem autorów niniejszej ksi±¿ki by³o poddanie analizie zasadniczych prawnych aspektów tego problemu, g³ównie z uwzglêdnieniem regulacji unijnych, ukazanie potencjalnych nastêpstw gospodarczych i spo³ecznych ustanowienia wymogu p³acy minimalnej w odniesieniu do operacji transportowych. Autorzy podejmuj± te¿ problem statusu pracowników delegowanych, z uwzglêdnieniem ostatniej inicjatywy legislacyjnej Komisji Europejskiej.

Zasadnicz± przes³ank±, któr± kierowali siê autorzy, by³o podjêcie próby zaproponowania racjonalnego rozwi±zania problemu, zgodnego z zasadami unijnego rynku wewnêtrznego, a zarazem równowa¿±cego interesy pracodawców z uzasadnionym interesem spo³ecznym, stoj±cym na stra¿y praw pracowniczych.


Od redaktorów

Maciej Wroñski
Niemiecka ustawa o p³acy minimalnej. Oddzia³ywanie na bran¿ê transportow± - nastêpstwa gospodarcze i spo³eczne
1. Uwagi wstêpne
2. Dynamiczny rozwój polskiej bran¿y transportowej po przyst±pieniu do Unii Europejskiej
3. Niemiecka ustawa o p³acy minimalnej a polska bran¿a transportowa
4. Wnioski

Magdalena Klimczak-Nowacka
Niemiecka p³aca minimalna w ¶wietle dyrektywy o pracownikach delegowanych i prac nad jej nowelizacj±
1. Uwagi wstêpne
2. Ustawa o p³acy minimalnej a prawo Unii Europejskiej
3. Niemiecka ustawa o p³acy minimalnej a dyrektywa o delegowaniu pracowników
4. Czy kierowca transportu miêdzynarodowego
jest pracownikiem delegowanym?
5. Zró¿nicowana ocena w przypadku poszczególnych rodzajów operacji transportowych
6. Ocena niemieckiej ustawy o p³acy minimalnej przez Komisjê Europejsk±
7. Rewizja dyrektywy 96/71 o pracownikach delegowanych
7.1. Skutki przekroczenia 24-miesiêcznego okresu delegowania
7.2. Wynagrodzenie
7.3. Podwykonawstwo
8. Stosowanie przepisów dyrektywy 96/71/WE do miêdzynarodowego transportu drogowego w ¶wietle proponowanej nowelizacji
9. Wnioski

Justyna Bartnicka
Niemiecka ustawa o p³acy minimalnej w ¶wietle unijnej polityki transportowej
1. Uwagi wstêpne
2. Podstawy kszta³towania siê Wspólnej Polityki Transportowej
3. Nowe ramy polityczne Wspólnej Polityki Transportowej
4. G³ówne problemy w realizacji Wspólnej Polityki Transportowej
5. Pojawienie siê problemów zwi±zanych z wymiarem socjalnym Wspólnej Polityki Transportowej
6. P³aca minimalna a Wspólna Polityka Transportowa
7. Uwarunkowania nowych rozwi±zañ
8. Wnioski

Przemys³aw Saganek
Niemieckie przepisy o p³acy minimalnej a prawo Unii Europejskiej
1. Uwagi wstêpne
2. Swobody rynku wewnêtrznego a przewozy polskich przewo¼ników w innych pañstwach cz³onkowskich Unii Europejskiej
3. Swoboda przep³ywu us³ug a transport
3.1. Istota traktatowej swobody przep³ywu us³ug
3.2. Znaczenie dyrektywy o delegowaniu pracowników
4. Traktatowa regulacja transportu
5. Rozporz±dzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1072/2009 dotycz±ce wspólnych zasad dostêpu do rynku miêdzynarodowych przewozów drogowych
6. Pozosta³e postanowienia tytu³u VI TfUE (Transport) a niemiecka p³aca minimalna
7. Wnioski

Joanna Jasiewicz
Niemiecka p³aca minimalna - problematyka sk³adników wynagrodzenia
1. Uwagi wstêpne
2. Sk³adniki minimalnej stawki wynagrodzenia w orzecznictwie Trybuna³u Sprawiedliwo¶ci
3. Pracownicy mobilni w transporcie miêdzynarodowym
4. Wnioski

Artur Nowak-Far
Niemiecka regulacja dotycz±ca p³acy minimalnej a rozporz±dzenie Rzym I
1. Uwagi wstêpne
2. Rozporz±dzenie Rzym I jako regulacja stosunków poziomych
3. Zasada swobody wyboru prawa w³a¶ciwego jako g³ówna zasada rozporz±dzenia Rzym I
4. Regulacja rozporz±dzenia Rzym I w przypadku braku wyboru prawa przez strony
5. Regulacja rozporz±dzenia Rzym I w odniesieniu do zobowi±zañ z indywidualnych umów o pracê
6. Orzeczenie w sprawie C-29/10 Heiko Koelzsch
7. Kwestia zastosowania artyku³u 9 rozporz±dzenia Rzym I
8. Wnioski

Jan Barcz
Niemiecka p³aca minimalna a swobody unijnego rynku wewnêtrznego: mo¿liwo¶æ znalezienia wywa¿onego rozwi±zania unijnego
1. Uwagi wstêpne
2. Mo¿liwo¶æ znalezienia wywa¿onego rozwi±zania w ¶wietle dyrektywy 96/71/WE
3. Projekt nowelizacji dyrektywy 96/71/WE
4. Wnioski


132 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miêkka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytu³ polskojêzyczny lub anglojêzyczny jest aktualnie na pó³ce ksiêgarni.

 
Wszelkie prawa zastrze¿one PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022