|
ZARZĄDZANIE ZASOBAMI LUDZKIMI W ORGANIZACJI ZORIENTOWANEJ PROCESOWO
POTOCZEK N. wydawnictwo: PWN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 65.59 Twoja cena 62,31 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji zorientowanej procesowo
Prezentowana książka odwołuje się do współczesnej roli procesów personalnych w
organizacji w perspektywie koncepcji BPM oraz podstaw ich kształtowania w duchu koncepcji
Human Resource Management.
Zaproponowane modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi łączy doświadczenia
oraz potrzeby współczesnych organizacji, które dostrzegły konieczność procesowego
przeorientowania.
Wstęp
Aktualność i znaczenie problematyki badań
Problemy oraz cele badawcze
Założenia badawcze
Zakres prowadzonych badań
Metoda badań
Struktura treści
Podziękowania
1. Zarys koncepcji zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej
1.1. Źródła reorientacji procesowej organizacji
1.2. Funkcjonalne i procesowe koncepcje struktury organizacyjnej
1.3. Konstruowanie systemu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej
1.3.1. Wyznaczanie celów zarządzania zasobami ludzkimi
1.3.2. Kształtowanie warunków organizacyjnych
1.3.3. Kształtowanie warunków personalnych
1.3.4. Realizacja strategii zzl w procesach
1.3.5. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej
2. Organizacyjne i personalne uwarunkowania realizacji celów biznesowych
2.1. Model organizacji procesowej
2.1.1. Przesłanki kształtowania modelu organizacyjnego
2.1.2. Procesy i role jako podstawowe elementy modelu organizacji procesowej
Studium przypadku: Kształtowanie ról w Ericsson Sp. z.o.o
2.2. Model kompetencji
2.2.1. Podejście systemowe do kształtowania kompetencji
2.2.2. Modelowanie kompetencji w organizacji zorientowanej procesowo
2.2.3. Proces oceny kompetencji
Studium przypadku: Rola wartości i kompetencji w rozwijaniu pracowników CEDC
International
2.3. Model wynagradzania
2.3.1. Rola mierników procesów w ocenie wyników pracy
Studium przypadku: Model wynagradzania pracowników oraz jego następstwa procesowe w
Grupie Azoty S.A
2.3.2. Powiązanie wyników pracy i oceny kompetencji w wynagradzaniu
Studium przypadku: Performance Management w firmie T-Mobile Polska
2.3.3. Kształtowanie wynagrodzenia podstawowego
3. Zarządzanie procesami personalnymi
3.1. Modele i standardy procesów personalnych
Studium przypadku: Siły napędowe i zasady zarządzania w procesie rozwijania pracowników
w Banku BGŻ BNP Paribas S.A
Studium przypadku: Standaryzacja procesu rozwoju pracowników w PHZ "Baltona"
S.A
3.2. Hierarchia i architektura procesów
Studium przypadku: Modelowanie procesów personalnych w Newag S.A
Studium przypadku: Proces zarządzania zasobami ludzkimi w Grupie Azoty S.A.
3.3. Projektowanie i dokumentowanie procesów
Studium przypadku: Dokumentowanie procesu rekrutacji pracowników w Poczcie Polskiej S.A
3.4. Ocena dojrzałości procesów
4. Doskonalenie zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji procesowej
4.1. Poziomy i kierunki doskonalenia zarządzania zasobami ludzkimi
4.2. Uczestnictwo i odpowiedzialność w procesach personalnych
4.3. Kształtowanie kultury organizacji procesowej
Zakończenie
Bibliografia
Spis tabel
Spis rysunków
208 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|