ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

DWA ASPEKTY KOMUNIKACJI ZAŁOŻENIA KOMUNIKOLOGII HISTORYCZNEJ


KULCZYCKI E.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 34.65 Twoja cena  32,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Dwa aspekty komunikacji

Założenia komunikologii historycznej


W monografii pokazano, pod jakimi warunkami można badać przeszłe zjawiska komunikacyjne.

Rozważania zawarte w książce sytuują się na granicy metodologii humanistyki i filozofii komunikacji, tak więc przedmiotem analiz jest zarówno sama komunikacja, jak i sposób jej badania. Pisząc o dwóch aspektach „tej samej” komunikacji, czyli o mediach oraz o naszych zbiorowych wyobrażeniach o komunikacji, autor wskazuje, jak możliwe jest pisanie historii sposobów myślenia o komunikacji. Efektem analiz jest katalog założeń, czyli filozoficznych warunków uprawiania komunikologii historycznej.

Książka może być interesująca nie tylko dla filozofa, ale zwłaszcza dla wszystkich teoretyków komunikacji i kultury oraz dla historyków, którzy uznają, że również filozof może mieć coś interesującego do powiedzenia o sposobach badania przeszłych zjawisk społecznych. Chociaż jest to praca traktująca o historii komunikacji, to nie jest to historia mediów. Nie są zatem omawiane sposoby badania kolejnych technologii komunikacyjnych: od sygnałów dymnych, przez radio, telewizję do Internetu. Przedmiotem zainteresowania jest coś innego. Mianowicie to, w jaki sposób możemy analizować nasze sposoby „komunikowania o komunikacji” i co jest powodem zmian tych sposobów myślenia.


Wprowadzenie

Część I KULTURALISTYCZNE UJĘCIE KOMUNIKACJI

ROZDZIAŁ 1
Tło teoretyczne rozważań
1.1. Ideacyjne rozumienie kultury
1.2. Media jako narzędzia komunikacji
1.3. Wyobrażenia zbiorowe - niedoceniany aspekt
1.4. Refleksywne historyzowanie jako nastawienie badawcze
1.5. Przekraczanie transmisji

ROZDZIAŁ 2
Kulturalistyczna definicja komunikacji
2.1. Praktyki komunikacyjne a komunikacja jako obszar kultury
2.2. Działanie komunikacyjne

ROZDZIAŁ 3
Komunikacja uhistoryczniona
3.1. Komunikologia a historia
3.2. "Koło zamachowe" przemian praktyk komunikacyjnych

ROZDZIAŁ 4
Przesuwanie akcentów w perspektywie kulturalistycznej

Część II KOMUNIKOLOGIA HISTORYCZNA

ROZDZIAŁ 5
Od studiów nad komunikacją do komunikologii historycznej

ROZDZIAŁ 6
Dwa okresy komunikologii historycznej

ROZDZIAŁ 7
Implicytna komunikologia historyczna

ROZDZIAŁ 8
Eksplicytna komunikologia historyczna

ROZDZIAŁ 9
Dwa obszary przedmiotu komunikologii historycznej

Część III WYOBRAŻENIA A MEDIA

ROZDZIAŁ 10
Aspekt medialny zjawisk komunikacyjnych

ROZDZIAŁ 11
Aspekt wyobrażeniowy zjawisk komunikacyjnych

ROZDZIAŁ 12
Konceptualizacje metaforyczne

ROZDZIAŁ 13
Nieklasyczne ujęcie metakomunikacji

ROZDZIAŁ 14
Metafora transmisji jako wyobrażenie zbiorowe

ROZDZIAŁ 15
Transmisja, przygotowywanie posiłków czy oddychanie

ROZDZIAŁ 16
"Dziedzictwo Locke‘a", czyli transmisyjne rozumienie komunikacji

ROZDZIAŁ 17
Filozoficzne warunki badań nad dwoma aspektami komunikacji

Zakończenie, czyli jak wykorzystać katalog filozoficznych warunków

Bibliografia

Two aspects of communication. Foundations of Communication history (Summary)


284 strony, Format: 15.0x21.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022