ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

HISTORIA IDEI KOMUNIKACJI


WENDLAND M. RED.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 34.65 Twoja cena  32,92 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Historia idei komunikacji


Zbiór trzynastu artykułów poświęconych tytułowemu zagadnieniu historii idei komunikacji, a podejmujących je na wiele różnych sposobów: od omówienia podstaw metodologicznych historii komunikacji po przykłady bardziej szczegółowych badań w jej zakresie.

W tomie znalazły się teksty autorstwa najwybitniejszych światowych znawców zagadnienia, w tym Roberta Darntona, Johna D. Petersa, Petera Burke’a, Davida R. Olsona i Filippa de Vivo. Historia komunikacji jako dyscyplina naukowa zaczęła kształtować się w latach 80. i 90. ubiegłego stulecia, jest to więc stosunkowo młody i wciąż rozwijający się obszar badawczy. W Polsce pozostaje zagadnieniem stosunkowo mało znanym, słabo skoordynowanym instytucjonalnie, wymagającym pogłębionych studiów.

Celem publikacji jest próba spopularyzowania w naszym kraju podejmowanej w niej problematyki i zainicjowanie bardziej zintegrowanych badań w ramach historii komunikacji.


Słowo wstępne. Historia komunikacji na tle innych dyscyplin nauk społecznych i humanistycznych

CZĘŚĆ PIERWSZA HISTORIA KOMUNIKACJI WOBEC HUMANISTYKI

PETER BURKE
Społeczna historia języka
PAWEŁ GAŁKOWSKI
Tradycje badań nad historią mentalności a obszary refleksji nad historią komunikacji
MICHAŁ WENDLAND
Praktyki komunikacyjne jako praktyki społeczne w ujęciu historycznym
EMANUEL KULCZYCKI
O warunkach uprawiania historii idei komunikacji

CZĘŚĆ DRUGA FILOZOFICZNE KONTEKSTY HISTORII KOMUNIKACJI

JOHN DURHAM PETERS
John Locke, jednostka i pochodzenie komunikacji
MARTA RAKOCZY
Koncepcja symbolu u Cassirera a powrót na "szorstki grunt": co Wittgenstein wnosi do badań komunikologicznych
DAVIDR.OLSON
Umysł obliczeniowy i społeczeństwo zdigitalizowane: zagadnienie reguł
KATARZYNA MŁYNEK
Definiowanie komunikacji. Co należy wziąć pod uwagę, aby stworzyć własną definicję komunikacji

CZĘŚĆ TRZECIA BADANIA SZCZEGÓŁOWE - STUDIA PRZYPADKÓW

FILIPPO DE VIVO
Sfera publiczna czy trójkąt komunikacyjny? Informacja i polityka we wczesnonowożytnej Europie
MAŁGORZATA ZADKA
Związki między kontekstem a stopniem złożoności w systemach komunikacyjnych
KAROL ZIELIŃSKI
Zmiany znaczenia komunikatu w przejściu od kultury oralnej do piśmienniczej w warunkach Grecji archaicznej
STANISŁAW KANDULSKI
Antropologiczne studium przypadku Czerwonego Kapturka
ROBERT DARNTON
Zapomniany pośrednik literacki

Informacje o autorach


352 strony, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022