|
POLITYCZNE UWIKŁANIA SYSTEMÓW EDUKACYJNYCH BADAWCZY PROBLEM SPOŁECZNY
PRZYSZCZYPKOWSKI T.POLAK T.CYTLAK I. RED. wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2014, wydanie Icena netto: 41.59 Twoja cena 39,51 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Polityczne uwikłania systemów edukacyjnych
Badawczy problem społeczny
W książce zawarto prace dotyczące problematyki politycznych kontekstów i uwikłań
edukacji zarówno w zakresie systemowym, jak i kontekstowo-sytuacyjnym, dające
wieloaspektowy i metodologicznie zróżnicowany ogląd podejmowanych kwestii.
Ten krytyczny przegląd zagadnień obejmuje trzy powiązane ze sobą kręgi tematyczne:
1) pytania o perspektywę i wyobraźnię polityczną jako warunek twórczego kształtowania
idei edukacyjnych,
2) odniesienia do politycznych uwikłań edukacji w systemach
totalitarnych/autorytarnych – pozwalające wychwycić i uwypuklić deficyty współczesnych
konceptów edukacyjnych,
3) aktualne kwestie związane z emancypacyjną funkcją edukacji i podmiotowością w
procesach edukacyjnych.
WPROWADZENIE
I.PERSPEKTYWA I WYOBRAŹNIA POLITYCZNA JAKO PRZESŁANIE KSZTAŁTOWANIA IDEI
EDUKACYJNYCH
KAZIMIERZ PRZYSZCZYPKOWSKI
Ukryte przesłanie ideologii edukacyjnych
LESZEK KOCZANOWICZ
Edukacja dla oporu czy edukacja dla konsensusu? Niekonsensualna demokracja a edukacja
ZBIGNIEW KWIECIŃSKI
Pedagogie niewidzialne Basila Bernsteina
ZBYSZKO MELOSIK
Edukacja uniwersytecka i procesy stratyfikacji społecznej
EUGENIA POTULICKA
Edukacja obywatelska na świecie i w Polsce - perspektywa neoliberalizmu
AGNIESZKA GROMKOWSKA-MELOSIK
Dyplom akademicki i kontrowersje wokół sukcesu społecznego kobiet współczesnych
JOANNA SZAFRAN
Refleksje o edukacji in statu praesenti et spe
II. UWIKŁANIA EDUKACJI W SYSTEMACH AUTORYTARNYCH
BEATA ANNA POLAK, TOMASZ POLAK
Uwikłania systemowe humanistyki. Diagnoza i zarys pola badań w kontekście hipotezy
wirtualnych struktur narracji
EWA PIOTROWSKA
Ideologia - matematyka - wychowanie w polityce III Rzeszy
ALEKSANDRA BOROŃ
Propaganda i ideologia w szkołach podstawowych w Portugalii w okresie dyktatury Salazara
(1933-1974)
BEATA ANNA POLAK
Szczęście obozów koncentracyjnych według Imre Kertesza. O nieobecności figury
obozowego muzułmana w polskiej edukacji
MARTA SENK
Wpływ działalności polskiego ruchu eugenicznego na realizację koncepcji wychowania
narodowego
III. AKTUALNOŚĆ EMANCYPACYJNEJ FUNKCJI EDUKACJI
IZABELA CYTLAK
Le creuset francais? Problemy asymilacji migrantów w społeczeństwie francuskim.
Perspektywa edukacyjna
JOANNA JARMUŻEK
Podmiotowość w edukacji a poziom poczucia koherencji
KATARZYNA ŚMIAŁOWICZ
Edukacja jako czynnik różnicujący kapitał społeczny kobiet i mężczyzn
MARIUSZ DEMBIŃSKI
Perkolacja, ideologia i systemy edukacji. Próba metanarracyjnego ich uwikłania
WYBRANA BIBLIOGRAFIA
NOTY O AUTORACH
302 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|