ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

PRAWNY MECHANIZM PROWADZENIA POLITYKI ROZWOJU W ZDECENTRALIZOWANYCH STRUKTURACH WŁADZY PUBLICZNEJ


KOKOCIŃSKA K,

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 43.89 Twoja cena  41,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Prawny mechanizm prowadzenia polityki rozwoju w zdecentralizowanych strukturach władzy publicznej


Rozwój kraju i wciąż narastające problemy społeczno-gospodarcze wymagają określonego normatywnego uporządkowania prawnego mechanizmu. Badania podjęte w ramach publikacji obejmują analizę i ocenę prawnego zorganizowania podmiotów władzy wykonawczej i ich zadań w szczególnej, nowej sferze ustawowo określonej jako prowadzenie polityki rozwoju.

Praca obejmuje charakterystykę prawną zasad realizacji zadania państwa określanego ustawowo „jako prowadzenie polityki rozwoju” w jego całokształcie. w przekroju ustrojowym, ustalając pozycje i wzajemne związki uczestniczących podmiotów publicznych zobowiązanych do prowadzenia polityki, tryb współpracy, zakres ich zadań i formy działania.


O potrzebie budowania normatywnego mechanizmu prowadzenia polityki rozwoju. Założenia badawcze i cele pracy

CZĘŚĆ I USTROJOWE UWARUNKOWANIA PODEJMOWANIA PRZEZ PAŃSTWO DZIAŁAŃ NA RZECZ ROZWOJU

Rozdział I. Prowadzenie polityki rozwoju jako przedmiot normowania
1. Od wspierania polityki regionalnej do prowadzenia polityki rozwoju. Działania aparatu państwa na rzecz rozwoju w ujęciu prawnym
1.1. W poszukiwaniu rozwiązań instytucjonalnych prowadzenia działań na rzecz rozwoju
1.2. Prawny mechanizm wspierania rozwoju regionalnego
1.3. Zasady współdziałania organów administracji rządowej i organów administracji samorządowej w przygotowaniu i realizacji Narodowego Planu Rozwoju
2. Konstrukcja prawna prowadzenia polityki rozwoju
2.1. Obszar normowania ustawy o zasadach prowadzenia polityki rozwoju
2.2. Pozanormatywne ujęcie polityki i rozwoju. Względność jako cecha prawnie definiowanych zjawisk
2.3. Normatywne ujęcie polityki rozwoju i jej prowadzenia
3. Zasady unijnej polityki spójności jako determinant krajowego mechanizmu prowadzenia polityki rozwoju

Rozdział II. Założenia ustrojowe jako podstawa organizacji prowadzenia polityki rozwoju
1. Reorganizacja struktury terytorialnej państwa a zdolność wykonywania zadań publicznych
2. Decentralizacja jako ustrojowa konstrukcja budowania struktur instytucjonalnych w sferze prowadzenia polityki rozwoju
3. Ustawowy mechanizm osiągania wspólnego celu publicznego w skali krajowej,regionalnej i lokalnej

Podsumowanie części I. Ustrojowe założenia w prowadzeniu polityki rozwoju

CZĘŚĆ II ORGANIZACJA PRAWNA I ZASADY DZIAŁANIA PODMIOTÓW PROWADZENIA POLITYKI ROZWOJU

Rozdział I. Wielopodmiotowa struktura prowadzenia polityki rozwoju
1. Ogólna charakterystyka prawnej organizacji aparatu wykonawczego w sferze prowadzenia polityki rozwoju
2. Organizacja instytucjonalna prowadzenia polityki rozwoju na szczeblu centralnym
2.1. Rada Ministrów jako podmiot prowadzenia polityki rozwoju
2.2. Szczególna pozycja ministra właściwego do spraw rozwoju regionalnego
2.3. Rola aparatu pomocniczego
3. Pozycja samorządu województwa w prowadzeniu polityki rozwoju. Dylematy z pogranicza prawa ustrojowego i materialnego
4. Zakres samodzielności samorządu gminnego i powiatowego w prowadzeniu polityki rozwoju
5. Legitymizacja działań władzy wykonawczej w prowadzeniu polityki rozwoju a rola władzy ustawodawczej

Rozdział II. Charakterystyka prawna działań podmiotów prowadzenia polityki rozwoju
1. Mechanizm strategicznego programowania rozwoju
1.1. Programowanie rozwoju jako element wzajemnie powiązanych działań organów władzy publicznej
1.2. Problematyka prawna organizacji programowania rozwoju - aspekty podmiotowe i proceduralne
1.2.1. Kompetencje programotwórcze Rady Ministrów
1.2.2. Programowanie rozwoju na poziomie struktur samorządowych
1.2.3. Instytucja konsultacji strategii rozwoju i programów
1.3. Klasyfikacja prawna strategii rozwoju i programów
1.3.1. Strategie rozwoju
1.3.2. Programy operacyjne i programy rozwoju
1.4. Charakter prawny strategii rozwoju i programów
1.5. Swoistość organizacji podmiotowej i proceduralnej strategicznego programowania rozwoju
2. Współdziałanie typu konsensualnego podmiotów prowadzenia polityki rozwoju
2.1. Czynności konsensualne w sferze prowadzenia polityki rozwoju a tradycyjne typologie prawnych form działania
2.2. Kontrakt wojewódzki - forma prawna regulowania stosunków pomiędzy podmiotami prowadzenia polityki rozwoju
2.3. Umowa partnerstwa - instrument współpracy czy współdecydowania?
2.4. Kontrakt terytorialny - instrument prawny wzmocnienia współpracy i spójności działań w sferze prowadzenia polityki rozwoju
2.5. Istota aktów konsensualnych w obszarze prowadzenia polityki rozwoju
3. Koordynacja działań wzajemnie powiązanych w sferze prowadzenia polityki rozwoju
3.1. Koordynacja prowadzenia polityki rozwoju
3.2. Specyfika koordynacji wykorzystania środków zagranicznych. Wytyczne

Podsumowanie części II. Sposób organizacji struktury i organizacji działań podmiotów prowadzenia polityki rozwoju

CZĘŚĆ III ORGANIZACJA PRAWNA I ZASADY REALIZACJI POLITYKI ROZWOJU

Rozdział I. Swoistość podstaw prawnych realizacji polityki rozwoju
1. Obszar realizacji działań prowadzenia polityki rozwoju
2. Złożoność podstaw prawnych działań organów administracji publicznej w sferze realizacji polityki rozwoju
3. Charakter prawny systemów realizacji programów operacyjnych

Rozdział II. Organizacja aparatu wykonawczego programów operacyjnych
1. Szczególna struktura aparatu wykonawczego programów operacyjnych
1.1. Formy organizacyjno-kompetencyjne realizacji programów operacyjnych
1.2. Instytucje systemu realizacji programów operacyjnych
1.3. Organizacja monitorowania realizacji programów operacyjnych
1.4. Organizacja sprawozdawczości
1.5. Instytucja audytowa
1.6. Sposób organizacji realizacji programów operacyjnych
2. Prawne formy działania podmiotów aparatu wykonawczego programów operacyjnych
2.1. Prawne formy powierzania zadań związanych z realizacją programów operacyjnych
2.2. Prawne formy dofinansowywania projektów
Podsumowanie części III. Swoistość struktur organizacyjno-kompetencyjnych i prawnych form realizacji polityki rozwoju

Wnioski końcowe. Publicznoprawne działania powiązane

Wykaz podstawowych aktów prawnych wykorzystywanych w pracy
Wykaz wykorzystywanego w pracy orzecznictwa
Wykaz cytowanej w pracy literatury przedmiotu
Wykaz najczęściej stosowanych skrótów
The Legał Mechanism of Carrying Out Development Policy in Decentralized Public


312 stron, Format: 17.5x24.5cm. oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022