ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 48.50 46,08   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

SYSTEMY ODDZIAŁYWAŃ RESOCJALIZACYJNYCH ANGLII I STANÓW ZJEDNOCZONYCH AMERYKI


BARCZYKOWSKA A. DZIERZYŃSKA-BREŚ S. MUSKAŁA M.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2015, wydanie I

cena netto: 48.50 Twoja cena  46,08 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Systemy oddziaływań resocjalizacyjnych Anglii i Stanów Zjednoczonych Ameryki


W pracy przedstawiono w perspektywie historycznej, społecznej, organizacyjnej oraz pedagogicznej systemy oddziaływań esocjalizacyjnych Anglii i Stanów Zjednoczonych Ameryki – niewątpliwych prekursorów w poszukiwaniu efektywnych rozwiązań resocjalizacyjnych.

Innowacyjność rozwiązań spowodowała, że wiele z nich znalazło zastosowanie w innych krajach, a nawet na innych kontynentach. Tak się stało przykładowo z systemem celkowym czy progresywnym, wzbudzając jednocześnie refleksję teoretyczną i prowokując do dalszych modyfikacji.

Patrząc wstecz, można stwierdzić, że rozwiązania owe były pokłosiem silnej tendencji do poszukiwania skutecznych metod oddziaływań resocjalizacyjnych – aktualnie tak angielski, jak i amerykański system należy do najistotniejszych kreatorów współczesnej teorii i praktyki resocjalizacyjnej.

Książka skierowana jest do teoretyków i praktyków związanych z szeroko rozumianą resocjalizacją. Sporo ciekawych wątków znajdą w niej dla siebie studenci nie tylko resocjalizacji, ale również prawa, pracy socjalnej, czy socjologii.


WSTĘP (A. Barczykowska, S. Dzierzyńska-Breś, M. Muskała)

1. GENEZA ANGLOSASKIEGO SYSTEMU RESOCJALIZACJI
1.1. Od kary śmierci do kolonii karnych (A. Barczykowska, S. Dzierzyńska-Breś)
1.2. Początki poprawczego wymiaru kary kryminalnej w systemie anglosaskim (A. Barczykowska, S. Dzierzyńska-Breś)
1.3. Od nothing works do what works - w poszukiwaniu skutecznych form resocjalizacji (A. Barczykowska, S. Dzierzyńska-Breś)

2. SZACOWANIE RYZYKA I POTRZEB JAKO MODEL DIAGNOZY RESOCJALIZACYJNEJ
2.1. Model Risk-Need-Responsivity w diagnozie resocjalizacyjnej (A. Barczykowska, M. Muskała)
2.2. Szacowanie ryzyka i potrzeb w angielskiej praktyce resocjalizacyjnej (A. Barczykowska, M. Muskała)
2.2.1. Diagnoza niedostosowania społecznego nieletnich w Anglii i Walii
2.2.2. Diagnoza resocjalizacyjna dorosłych w Anglii i Walii
2.3. Szacowanie ryzyka i potrzeb w amerykańskiej praktyce resocjalizacyjnej (A. Barczykowska)
2.3.1. Diagnoza niedostosowania społecznego nieletnich w Stanach Zjednoczonych
2.3.2. Diagnoza resocjalizacyjna dorosłych w Stanach Zjednoczonych

3. SYSTEMY RESOCJALIZACJI NIELETNICH
3.1. System oddziaływań wobec nieletnich w Anglii i Walii (M. Muskała)
3.1.1. Instytucjonalny charakter wymiaru sprawiedliwości dla nieletnich
3.1.2. Programy profilaktyczne i pozasądowe formy reakcji na zachowania dewiacyjne nieletnich
3.1.3. Katalog środków pozostających w dyspozycji sądu
3.2. System oddziaływań wobec nieletnich w Stanach Zjednoczonych (A. Barczykowska, S. Dzierzyńska-Breś)
3.2.1. Pojęcie nieletniości i granice nieodpowiedzialności karnej
3.2.2. Instytucjonalny wymiar procesu resocjalizacji w Stanach Zjednoczonych
3.2.3. Programy resocjalizacyjne i profilaktyczne dla nieletnich
3.2.4. Wsparcie procesu readaptacji społecznej nieletnich

4. SYSTEMY RESOCJALIZACJI DOROSŁYCH
4.1. Probacja i parole w anglosaskiej praktyce resocjalizacyjnej (A. Barczykowska, M. Muskała)
4.1.1. Probacja i parole w Stanach Zjednoczonych
4.1.2. Probacja w Anglii i Walii
4.2. Resocjalizacyjny wymiar sankcji pośrednich (A. Barczykowska, M. Muskała)
4.2.1. Katalog sankcji pośrednich w Anglii
4.2.2. Katalog sankcji pośrednich w Stanach Zjednoczonych
4.2.3. Szansę sankcji pośrednich w Anglii i Stanach Zjednoczonych
4.2.4. Zagrożenia sankcji pośrednich w Anglii i Stanach Zjednoczonych
4.3. System penitencjarny w Anglii i Walii (M. Muskała)
4.3.1. Struktura organizacyjna angielskiego więziennictwa
4.3.2. Wykonywanie kary pozbawienia wolności
4.3.3. Zakończenie wykonywania kary pozbawienia wolności i przygotowanie do opuszczenia zakładu
4.4. System penitencjarny w Stanach Zjednoczonych (A. Barczykowska)
4.4.1. Struktura i organizacja więziennictwa amerykańskiego
4.4.2. Wykonywanie kary pozbawienia wolności w Stanach Zjednoczonych
4.4.3. Zakończenie wykonywania kary pozbawienia wolności i przygotowanie do opuszczenia zakładu

5. RESOCJALIZACJA W DZIAŁANIU
5.1. System resocjalizacyjny Glen Mills School (M. Muskała)
5.1.1. Program Glen Mills School
5.1.2. Organizacja pracy Glen Mills School
5.2. Dom wychowawczy Aldine House (S. Dzierzyńska-Breś)
5.2.1. Infrastruktura Aldine House
5.2.2. Organizacja i zarządzanie przypadkiem w Aldine House
5.3. Zastosowanie strategii awersyjnych w resocjalizacji (M. Muskała)
5.3.1. Amerykańskie boot campy - obozy dyscyplinujące
5.3.2. Angielski High Intensity Training
5.4. Halfway house - między więzieniem a wolnością (A. Barczykowska)
5.5. Mentoring w resocjalizacji (A. Barczykowska, S. Dzierzyńska-Breś)
5.5.1. Mentoring w perspektywie historycznej
5.5.2. Podstawy oddziaływań opartych na mentoringu
5.5.3. Zastosowanie programów mentoringowych w profilaktyce i resocjalizacji
5.6. Juvenile drug court - sąd narkotykowy dla nieletnich w Stanach Zjednoczonych (S. Dzierzyńska-Breś)
5.6.1. Drug court w perspektywie historycznej
5.6.2. Założenia juvenile drug court
5.6.3. Strategie działań sądów narkotykowych dla nieletnich

ZAKOŃCZENIE (A. Barczykowska, S. Dzierzyńska-Breś, M. Muskała)

BIBLIOGRAFIA
SPIS TABEL
SPIS SCHEMATÓW


372 strony, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022