ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

WSPÓŁCZESNA MŁODZIEŻ POSTRZEGANA Z PERSPEKTYWY RÓWIEŚNIKÓW STUDIUM TEORETYCZNO-EMPIRYCZNE


PERET-DRĄŻEWSKA P.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2014, wydanie I

cena netto: 28.89 Twoja cena  27,45 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Współczesna młodzież postrzegana z perspektywy rówieśników

Studium teoretyczno-empiryczne


Młodzież borykająca się z trudnościami wynikającymi z bycia pomiędzy dzieciństwem a dorosłością oraz między sprzecznymi tendencjami tkwiącymi wewnątrz jednostki zagubionej w gąszczu licznych powinności, wnosi istotny wkład w ocenę jakości zachodzących procesów społecznych i kulturowych – młodzi są niejako twórcami, ale też odbiorcami tych zmian.

Autorka zawarła w pracy wielokontekstową refleksję na temat sytuacji „współczesnych młodych”, skoncentrowaną na poczuciu tożsamości, orientacjach normatywnych, ocenie pokolenia rówieśników oraz poglądach i opiniach badanej młodzieży na temat społeczeństwa zorientowanego na globalną zmianę.

Zadanie określenia autodefinicyjnego portretu rówieśników ujawniło wiele trudności, ale również zasobów będących „wyposażeniem” współczesnej młodzieży w podejmowaniu trudu egzystencji w zmiennej rzeczywistości społeczno-kulturowej. Wyniki podjętych badań pokazują, że młodzież widzi szansę na rozwój w zastanych warunkach społeczno-kulturowych poprzez uznanie siebie za kreatora własnych losów oraz partycypowanej rzeczywistości.

Egzystencja w zaistniałych warunkach społecznych-kulturowych wymaga nastawienia na rozwój, aktywność oraz siłę i wiarę w moc sprawczą jednostki, czego uosobieniem są współcześni młodzi ludzie poddani badaniom.


WPROWADZENIE

ROZDZIAŁ 1
SPOŁECZNO-KULTUROWY WYMIAR GLOBALIZACJI
1.1. Globalna "ekumena kulturowa" - w stronę permanentnej zmiany społeczno-kulturowej
1.2. Orientacje współczesnego społeczeństwa w płynnej nowoczesności
1.3. Bycie "pomiędzy" - o kondycji współczesnego człowieka

ROZDZIAŁ 2
MŁODZIEŻ JAKO PODMIOT ŻYCIA SPOŁECZNEGO
2.1. Psychospołeczna charakterystyka okresu adolescencji
2.2. Kształtowanie tożsamości jako zadanie rozwojowe okresu adolescencji

ROZDZIAŁ 3
OSOBLIWOŚCI SPOSTRZEGANIA SPOŁECZNEGO
3.1. Własna osoba jako przedmiot spostrzegania
3.2. Procesy interpersonalnego porównania. Spostrzeganie podobieństw i odrębności "ja" - inni ludzie
3.3. Ustosunkowanie do innych ludzi

ROZDZIAŁ 4
OBRAZ WSPÓŁCZESNEJ MŁODZIEŻY Z PERSPEKTYWY RÓWIEŚNIKÓW W ŚWIETLE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH
4.1. Założenia metodologiczne badań własnych oraz społeczno-demograficzna charakterystyka badanej populacji
4.2. Tożsamość badanej młodzieży partycypującej w rzeczywistości płynnej nowoczesności
4.3. Orientacje normatywne współczesnej młodzieży w opinii respondentów
4.4. Społeczeństwo globalnej zmiany oraz obraz współczesnej młodzieży w opinii osób badanych

ZAKOŃCZENIE
BIBLIOGRAFIA
HOW CONTEMPORARY YOUNG PEOPLE PERCEIVE THEIR GENERATION A THEORETICAL AND EMPIRICAL STUDY (Summary)


230 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022