ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZANIE MOTYWACJĄ EKSPERTÓW NA PRZYKŁADZIE SPECJALISTÓW Z BRANŻY IT


MAZIARZ L.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 46.00 Twoja cena  43,70 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzanie motywacją ekspertów

na przykładzie specjalistów z branży IT


W XXI wieku najcenniejszym kapitałem niemal każdej organizacji stali się wysokiej klasy fachowcy, którzy dzięki swoim kompetencjom oraz kreatywności stanowią kluczowy czynnik budowania przewagi konkurencyjnej. Aby jednak w pełni możliwe było wykorzystanie ich potencjału, niezbędne jest nabycie przez kadrę menedżerską wiedzy i doświadczenia w zakresie (dość specyficznego) zarządzania tym kapitałem, ze szczególnym uwzględnieniem budowania efektywnych systemów motywacji.

Niniejsza publikacja - napisana przez praktyka, który wiele lat pracował zarówno jako „szeregowy" specjalista, jak i menedżer kierujący zespołami lub wydziałami informatycznymi - omawia tę niezwykle ważną problematykę zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej.

Czytelnik nabywając wiedzę na temat specyfiki środowiska wysokiej klasy specjalistów, postaw osób z tej grupy zawodowej oraz czynników i aspektów, które je motywują lub demotywują, zbuduje bazę, na podstawie której będzie w stanie skonstruować system motywacji najlepiej odpowiadający specyfice jego organizacji.

Książka ma charakter uniwersalny i może być interesującą lekturą dla wszystkich osób zajmujących się szeroko rozumianą problematyką zarządzania ludźmi.


Wstęp

Rozdział 1
Motywacja i motywowanie
1.1. Pojęcie motywacji i motywowania w zarządzaniu
1.1.1 Motywacja
1.1.2 Pragnienia, motywy i bodźce
1.1.3. Motywowanie
1.2. Przegląd najważniejszych teorii motywowania
1.2.1. Wprowadzenie
1.2.2. Wczesne teorie motywowania
1.2.3. Teorie treści
1.2.4. Teorie procesu
1.2.5. Teorie wzmocnień
1.3. Systemy motywacyjne

Rozdział 2
Pracownicy wiedzy
2.1. Zasoby ludzkie w organizacji
2.1.1. Wprowadzenie
2.1.2. Ewolucja polityki personalnej
2.1.3. Pojęcie zasobów ludzkich
2.1.4. Zarządzanie zasobami ludzkimi
2.1.5. Modelowe ujęcie zarządzania zasobami ludzkimi
2.2. Kapitał intelektualny w organizacji
2.2.1. Kapitał ludzki
2.2.2. Pojęcie kapitału intelektualnego
2.2.3. Struktura kapitału intelektualnego
2.2.4. Zarządzanie kapitałem intelektualnym
2.3. Wiedza w organizacji
2.3.1. Definicja wiedzy
2.3.2. Zarządzanie wiedzą
2.4. Zarządzanie pracownikami wiedzy
2.4.1. Pojęcie pracownika wiedzy
2.4.2. Specyfika zarządzania pracownikami wiedzy
2.4.3. Motywowanie pracowników wiedzy

Rozdział 3
Motywowanie ekspertów z branży IT
3.1. Specyfika informatyków jako pracowników wiedzy
3.1.1. Pojęcie pracownika IT (informatyka)
3.1.2. Informatycy a inni pracownicy wiedzy
3.2. Postawy zawodowe i społeczne specjalistów z branży IT
3.3. Motywowanie specjalistów z branży IT
3.3.1. Czynniki motywujące i demotywujące informatyków
3.3.2. Praktyczne aspekty motywowania ekspertów IT

Zakończenie
Spis rysunków
Spis tabel
Bibliografia


172 strony, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022