Szalony, czyli przedsiębiorczy
O tym, dlaczego warto iść pod prąd
„Gdy nie nazywają cię szalonym, oznacza to, że nie mierzysz dość wysoko”.
Dzisiaj podejmowanie ryzyka przestało być domeną kolesi w bluzach z kapturem, którym
nie chciało się kończyć studiów. Dzisiaj wszyscy powinni zachowywać się jak
przedsiębiorcy, bez względu na to, czy pracują w wielkiej korporacji, w organizacji non
profit czy w małej rodzinnej firmie. Wszyscy musimy być rzutcy, elastyczni i śmiali, a
może nawet odrobinę szaleni. W przeciwnym razie istnieje spore ryzyko, że zostaniemy z
tyłu.
Jak jednak podejmować ryzyko w sposób inteligentny? Jak nie stawiać wszystkiego na
jedną kartę? Na tym Linda Rottenberg zna się jak nikt inny. Jako współzałożycielka
i dyrektor generalna Endeavor, największej na świecie organizacji non profit
stawiającej na wspieranie szybko rozwijających się projektów biznesowych, przez
ostatnie 20 lat pomagała innowatorom w śmiałym planowaniu i mądrej realizacji tych
planów.
Książka ta stanowi połączenie inspirujących historii z wynikami badań i
praktycznymi poradami.
W ten sposób powstaje mapa pozwalająca ruszyć w drogę i się rozwijać.
Rottenberg przybliża nam sylwetki legendarnych przedsiębiorców, takich jak Walt
Disney czy Estée Lauder, wyjaśnia również, w jaki sposób firmy takie jak MTV, GE czy
Burberry zaczęły odnosić największe sukcesy, przełamując korporacyjny zastój i
obierając przedsiębiorcze nastawienie. Przedstawia nam również niektórych z ponad
tysiąca przedsiębiorców, którym doradzała. Jedną z takich osób jest Leila Velez, założycielka
firmy produkującej kosmetyki do pielęgnacji włosów, która zaczynała od kuchennego
zlewu, a dziś zarabia 80 milionów dolarów rocznie.
Jak ujmuje to sama Linda:
„Ludzi z marzeniami spotykam codziennie. Są tacy sami
jak Leila i tacy sami jak ty. Niewykluczone, że podajesz w pracy kawę, a po cichu
marzysz o otwarciu własnego mikrobrowaru. Może zrezygnowałeś ze studiów i chciałbyś
założyć własną firmę projektową. Może siedzisz właśnie w swoim małym boksie i
analizujesz nowy pomysł, który usprawniłby funkcjonowanie zatrudniającej cię firmy.
Marzysz o czymś, ale nie wiesz, jak te marzenia
urzeczywistnić. Być możesz zacząłeś już realizować swój pomysł, ale nie wiesz,
jak się dostać na kolejny poziom. Dowiesz się tego z tej książki”.
278 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka