ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 118.80 112,86   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

ZARZĄDZAJĄCY PORTEM LOTNICZYM JAKO PODMIOT PRAWA PUBLICZNEGO I PRYWATNEGO ZAGADNIENIA WYBRANE


KACZYŃSKA S.

wydawnictwo: C.H. BECK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 118.80 Twoja cena  112,86 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Zarządzający portem lotniczym jako podmiot prawa publicznego i prywatnego

Zagadnienia wybrane


Książka stanowi pierwsze polskie monograficzne opracowanie odnoszące się do kwestii zarządzającego portem lotniczym w zakresie prawa publicznego i prywatnego. '

Porusza ono kwestie teoretyczne oraz praktyczne, łącznie z wnioskami w zakresie optymalnych regulacji prawnych w obszarze odpowiedzialności cywilnej zarządzającego.


Wykaz skrótów
Bibliografia
Przedmowa

Rozdział I. Wprowadzenie. Zagadnienia ogólne
§ 1. Tło historycznego rozwoju prawa lotniczego
§ 2. Zarządzanie lotniskami. Reżim prawny
I. System Chicagowski
II. Organizacja Międzynarodowego Lotnictwa Cywilnego (ICAO)
III. Załączniki do Konwencji chicagowskiej
IV. System europejski
V. Prawo krajowe
VI. Krajowe dokumenty strategiczne w zakresie lotnisk
§ 3. Zakres pojęciowy - definicje
I. Lotnisko/Port Lotniczy
II. Zarządzający portem lotniczym

Rozdział II. Zarządzający portem lotniczym jako podmiot gospodarczy
§ 1. Wstęp
§ 2. Geneza rozwoju portów lotniczych jako podmiotów gospodarczych i biznesowych
§ 3. Czynniki wpływające na zmianę struktur właścicielskich i sposobu zarządzania portami lotniczymi
I. Deregulacja rynku lotniczego w Stanach Zjednoczonych
II. Deregulacja w Unii Europejskiej
III. W kierunku komercjalizacji
IV. Prywatyzacja. Zaangażowanie sektora prywatnego
V. Działalność komercyjna
VI. Low cost a porty lotnicze
VII. Marketing
§ 4. Stosunki własnościowe
I. Status prawny zarządzających portami lotniczymi
II. Własność i zarządzanie portami lotniczymi według ICAO
III. Własność i zarządzanie portami lotniczymi według Airport Council International (ACI)
IV. Krajowe regulacje prawne
1. Właściciel lotniska - pojęcie
2. Katalog podmiotów uprawnionych do założenia lotniska.
3. Katalog podmiotów uprawnionych do zarządzania lotniskami
V. Instrumenty kontroli i nadzoru Państwa w spółkach będących właścicielami, założycielami lub zarządzającymi lotniskami. Kontrola sfery kapitałowej i zarządczej
1. Kontrola kapitałowa na gruncie znowelizowanej ustawy - Prawo lotnicze
2. Kontrola w sferze zarządczej na gruncie znowelizowanej ustawy - Prawo lotnicze. Złoty sprzeciw
3. Aspekt cywilnoprawny "złotego weta"
4. Ocena regulacji
VI. Struktura własnościowa i model zarządzania w polskich portach lotniczych
VII. Porty regionalne
§ 5. Zarządzanie portem lotniczym jako lotnicza działalność gospodarcza
I. Zarządzanie lotniskami w polskim prawie działalności gospodarczej
1. Uwagi ogólne
2. Zezwolenie na zarządzanie portem lotniczym
3. Odmowa udzielenia, ograniczenie lub cofnięcie zezwolenia (art. 175 ust. 3-4a PrLot)
4. Obowiązki zarządzającego wynikające z posiadania zezwolenia
II. Obowiązki zarządzającego portem lotniczym jako podmiotu prowadzącego lotniczą działalność gospodarczą
§ 6. Wnioski

Rozdział III. Zarządzający portem lotniczym w obszarze safety i security
§ 1. Wstęp
§ 2. Bezpieczeństwo operacyjne - Safety
I. Rys historyczny
II. System zarządzania bezpieczeństwem. Podręcznik
III. Międzynarodowe regulacje prawne dotyczące lotnisk w obszarze safety
IV. Bezpieczeństwo operacyjne w europejskim systemie prawnym
1. Europejska Agencja Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA)
2. Europejski program bezpieczeństwa lotniczego (ang. European Aviation Safety Programme - EASP). SMS
3. SMS w regulacjach unijnych
V. Regulacje krajowe w obszarze bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego
1. Ustawa prawo lotnicze
2. Akty wykonawcze
VI. Instrukcja operacyjna lotniska
VII. Certyfikacja lotniska
VIII. Zadania zarządzającego w obszarze safety. Podsumowanie
§ 3. Zapobieganie aktom bezprawnej ingerencji. Security
I. Rys historyczny
II. Terroryzm lotniczy w aktach prawa międzynarodowego przed 11.9.2001 r
III. Terroryzm lotniczy w aktach prawa międzynarodowego po 11.9.2001 r
IV. Terroryzm lotniczy w europejskim prawie lotniczym przed 11.9.2001 r
V. Bezpieczeństwo lotnicze w Unii Europejskiej po 11.9.2001 r.
§ 4. Analiza zagrożeń związanych z zarządzaniem portem lotniczym w zakresie bezpieczeństwa antyterrorystycznego. Obowiązki zarządzającego w zakresie zapewnienia bezpieczeństwa i minimalizowania występowania ryzyk
§ 5. Organy odpowiedzialne za zabezpieczenie i nadzór nad bezpieczeństwem lotnictwa cywilnego - wprowadzenie
I. Bezpieczeństwo na lotnisku
II. Obowiązki zarządzającego na gruncie prawa polskiego w zakresie security - podstawy prawne
III. Załącznik 17 do Konwencji chicagowskiej
IV. Ustawa z 3.7.2002 r. - Prawo lotnicze. Nowela z 2011 r
V. Krajowy Program Ochrony Lotnictwa Cywilnego (KPOLC)
VI. Zadania Zarządzających portami lotniczymi w zakresie security w świetle nowelizacji ustawy - Prawo lotnicze z 2011 r
VII. Obowiązek wyznaczenia i ochrony stref zastrzeżonych
§ 6. Model kontroli bezpieczeństwa i wykonywania zadań z zakresu security na gruncie krajowym
§ 7. Aspekt finansowy
§ 8. Regulacje porządkowe jako uzupełnienie systemu bezpieczeństwa w obszarze safety i security
§ 9. Podsumowanie

Rozdział IV. Odpowiedzialność deliktowa zarządzającego portem lotniczym
§ 1. Wstęp
§ 2. Odpowiedzialność deliktowa. Uwagi ogólne na tle sytuacji prawnej zarządzającego portem lotniczym
I. Delikt jako źródło zobowiązania
II. Odpowiedzialność cywilna przedsiębiorcy
1. Spółki kapitałowe
2. Państwowe osoby prawne
III. Zarządzający jako podmiot wykonujący funkcje państwa
IV. Outsourcing
V. Podsumowanie
§ 3. Odpowiedzialność cywilna w prawie lotniczym
§ 4. Źródła odpowiedzialności cywilnej zarządzającego portem lotniczym
I. Podstawy (źródła) odpowiedzialności zarządzającego
1. Umowa
2. Decyzja administracyjna
3. Czyn niedozwolony
II. Obszar bezpieczeństwa operacyjnego portu (safety) jako źródło powstania szkody i odpowiedzialności cywilnej zarządzającego portem lotniczym
III. Obszar zapobiegania aktom bezprawnej ingerencji (security) jako źródło powstania szkody i odpowiedzialności cywilnej zarządzającego portem lotniczym
IV. Obszar działań zarządzającego nie będących działalnością lotniczą jako źródło powstania szkody i odpowiedzialności cywilnej
§ 5. Zasada odpowiedzialności cywilnej zarządzającego portem lotniczym
I. Zarządzający na gruncie wyroków hałasowych
II. Uzasadnienie dla zastosowania odpowiedzialności na zasadzie ryzyka a zarządzający portem lotniczym
III. Przedsiębiorstwo wprawiane w ruch za pomocą sił przyrody a zarządzający portem lotniczym
IV. Odpowiedzialność na zasadzie winy a zarządzający portem lotniczym. Domniemanie winy
§ 6. Podsumowanie. Optymalna regulacja prawna

Zakończenie i wnioski końcowe

Indeks rzeczowy


326 stron, Format: 14.5x20.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022