ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

JAK DZIAŁA GOOGLE


SCHMIDT E. ROSENBERG J.

wydawnictwo: INSIGNIS MEDIA , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 40.49 Twoja cena  38,47 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Jak działa Google


W swojej pasjonującej i napisanej ze sporą dozą humoru książce Eric Schmidt (niegdyś CEO, obecnie dyrektor wykonawczy Google’a) i Jonathan Rosenberg (doradca Larry’ego Page’a) opisują, co leży u podstaw sukcesu tego niezwykłego przedsiębiorstwa.

Okazuje się bowiem, że nie jest to wyłącznie geniusz założycieli – Larry’ego Page’a i Sergeya Brina, ale – między innymi – specyficzne metody organizacji pracy oraz wyjątkowe podejście do zatrudniania pracowników i planowania zadań.

Czym różni się Google od innych firm?

Na czym polega fenomen tego przedsiębiorstwa?

Czy to prawda, że Google zapewnia swoim pracownikom idealne warunki pracy?

I że o pracę w nim jest niezwykle trudno, bo ponoć zatrudnia wyłącznie geniuszy? (Tak!).

Jak skorzystać z wypracowanych w tej firmie metod, by rozwinąć swój własny startup?

O tym i o wielu innych, niezwykle ciekawych (a także zabawnych!) aspektach funkcjonowania Google’a dowiecie się z międzynarodowego bestsellera Jak działa Google, napisanego przez osoby, które z oczywistych powodów znają się na tym najlepiej.


Przedmowa

Wprowadzenie - czyli rzeczy, których nauczyliśmy się, siedząc w pierwszym rzędzie
"Po prostu idź porozmawiaj z inżynierami"
Plan przeciwko Finlandii
Kiedy rzeczy zdumiewające przestają takimi być
Kwestia szybkości
Kreatywny geniusz
Ciekawy projekt dla nas dwóch
Piramidy, które wciąż czekają na swoich budowniczych

Kultura firmowa - czyli dlaczego musisz wierzyć w hasła, które głosisz
Trzymajcie pracowników w ścisku
Róbcie jak najwięcej razem
wasi rodzice nie mieli racji - bałaganiarstwo to zaleta
Nie słuchajcie hipopotamów
Zasada siedmiu
(Wcale nie) każdy powinien stać na własnych nogach
Każdą reorganizację przeprowadzajcie w jeden dzień
Zasada dwóch pizz Bezosa
Zorganizujcie firmę wokół ludzi, którzy mają największy wpływ
Pozbądźcie się łotrów, ale walczcie o względy primadonn
Przepracowani, ale szczęśliwi
Stwórzcie kulturę mówienia "tak"
Prawdziwa przyjemność
Musisz mieć coś na sobie
Ah‘cha‘rye
Nie czyń zła

Strategia - wasz plan się nie powiedzie
Stawiajcie na innowacyjne spostrzeżenia, a nie badania rynku
Okres innowacyjności kombinacyjnej
Nie szukajcie szybszych koni
Optymalizuj firmę pod kątem wzrostu
Coase i natura przedsiębiorstw
Specjalizujcie się
O ile to możliwe, korzystajcie z rozwiązań otwartych
Korzystajcie z rozwiązań otwartych, ale...
Nie sugerujcie się konkurencją
Co warto mieć na uwadze podczas zebrania poświęconego planowaniu strategii: porady Erica

Rekrutacja - najważniejsze zadanie, jakie was czeka
Zjawisko stada
Ludzie z pasją nie używają tego słowa
Zatrudniajcie ludzi, którzy pragną się rozwijać
Test lotniskowy
Intuicja, której nie da się nauczyć
Użyjcie szerszej przysłony
Umiejętność prowadzenia rozmów kwalifikacyjnych jest nieoceniona Umawiajcie się na trzydziestominutowe rozmowy
Nie bójcie się mieć własnego zdania
Przyjaciele nie pozwalają przyjaciołom zatrudniać (ani awansować) przyjaciół
Konieczność szybkiego obsadzenia wakatu nie jest wystarczającym powodem, by obniżyć poprzeczkę
Nieproporcjonalne wynagrodzenia
Przehandlujcie M&M‘sy, zostawcie sobie rodzynki
Jeśli ich kochasz, daj im odejść (ale wyłącznie po podjęciu omówionych niżej działań)
Zwalnianie ludzi jest do bani
Google radzi: co robić, a czego unikać, szukając ludzi do pracy
Jaką karierę wybrać? Zostańcie pilotami F-16
Podejdźcie do kariery jak do surfowania
Rozglądajcie się za ludźmi, którzy " czują" technologię
Zaplanujcie karierę
Oto, jak w prosty sposób zaplanować karierę
Statystyka - plastik przyszłości
Czytajcie
Nauczcie się szybko przedstawiać albo reklamować swój projekt
Podróżujcie
Łączcie pracę z pasją

Podejmowanie decyzji - prawdziwe znaczenie konsensusu
Decydujcie na podstawie danych
Strzeżcie się kiwających głów
Nauczcie się rozpoznawać, kiedy zakończyć dyskusję
Podejmujcie mniej decyzji
Spotykajcie się każdego dnia
"Oboje macie rację"
Na każdym zebraniu potrzebny jest ktoś, kto weźmie odpowiedzialność za jego rezultat
Prawnicy w siodłach
Poświęćcie osiemdziesiąt procent czasu na rzeczy, które zapewniają osiemdziesiąt procent waszego przychodu
Nominujcie swojego następcę
Nawet najlepsi sportowcy na świecie potrzebują trenerów, więc dlaczego wydaje się wam, że wy nie?

Komunikacja - bądźcie jak cholernie dobry router
Udostępniajcie wszystko, co się da
Musicie znać szczegóły
Zadbajcie, by pracownikom nic nie groziło za mówienie prawdy
Starajcie się nawiązywać rozmowy
Dobrego nigdy za wiele
Jak było w Londynie?
Dokonajcie samooceny
Sztuka korzystania z e-maili
Opracujcie strategię komunikacyjną
Spotkania w cztery oczy - dopasować listy
Rada nadzorcza - pozwólcie jej wetknąć nos w wasze sprawy, ale niech
trzyma ręce z daleka
Rozmowy z partnerami - stawiajcie na dyplomację
Wywiady i konferencje prasowe - rozmowy zamiast sloganów
Stosunki międzyludzkie zamiast hierarchii

Innowacyjność - stwórzcie zupę pierwotną, z której powstanie życie
Czym jest innowacja?
Zrozumcie kontekst swojej działalności
Prezes musi być jednocześnie dyrektorem do spraw innowacji
Skupcie się na potrzebach użytkownika...
PopuŚćcie wodze ambicji
Stawiajcie sobie (prawie) nieosiągalne cele
Zasada 70/20/10
Dwadzieścia procent czasu dla siebie
Ulubiony "dwudziestoprocentowy" projekt Jonathana
Źródłem pomysłów może być każdy i wszystko
Najpierw dostarczyć na rynek, potem udoskonalać
Nie marnujcie porażek
Nie chodzi o pieniądze

Podsumowanie - zacznijcie sobie wyobrażać rzeczy niewyobrażalne
Od Downton Abbej po Diapers.com
Co decyduje, kto zwycięży, a kto przepadnie w świecie platform?
Pojawienie się mediów społecznościowych (i start-upu zwanego Facebookiem) Stawcie czoła rzeczywistości
Rola rządu
Największe problemy mogą zniknąć, kiedy zgromadzimy dostatecznie dużo danych Przyszłość jest taka piękna...
Nowe pokolenie kreatywnych geniuszy

Podziękowania
Słowniczek
O autorach


408 stron, Format: 14.0x21.0cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022