|
ZARZĄDZANIE KRYZYSOWE ZINTEGROWANE
RYSZ S.J. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 77.19 Twoja cena 73,33 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Zarządzanie kryzysowe zintegrowane
Przedstawione przez autora w treści utworu poglądy i tezy mają charakter odkrywczy,
innowacyjny, nowatorski, a niekiedy wręcz precedensowy. Dzieło stanowi przez to
wartościowe opracowanie naukowe ukazujące kształt i zasady funkcjonowania
skomplikowanego, wielowymiarowego i interdyscyplinarnego systemu zarządzania kryzysowego
w Polsce - aktywnego procesu zapewnienia bezpieczeństwa wszystkim osobom przebywającym
na terenie kraju. Kreuje przy tym nowe i ciekawe punkty widzenia i ukazuje nowe kierunki
jego rozwoju, przez co wnosi istotny merytoryczny wkład do progresji dziedziny nauk o
bezpieczeństwie.
Prof. zw.dr hab. Kazimierz Rajchel
Rozdział 1. Wstęp
Rozdział 2. Wprowadzenie
2.1. Bezpieczeństwo
2.2. Zagrożenie i ryzyko
2.3. Kryzys i sytuacja kryzysowa
2.4. Zarządzanie kryzysowe
2.4.1. Zasady kardynalne
2.4.2. Charakterystyka systemu
2.4.3. Fazy i etapy procesu
2.4.4. Infrastruktura krytyczna
2.4.5. Szczebel krajowy
2.4.5.1. Prezes i Rada Ministrów
2.4.5.2. Rządowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
2.4.5.3. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa
2.4.5.4. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego
2.4.6. Szczebel wojewódzki
2.4.6.1. Wojewoda
2.4.6.2. Wojewódzki Zespół Zarządzania Kryzysowego
2.4.6.3. Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego
2.4.7. Zarządzanie kryzysowe w samorządach
2.4.7.1. Szczebel samorządu wojewódzkiego
2.4.7.2. Szczebel powiatu
2.4.7.2.1. Starosta powiatu
2.4.7.2.2. Komisja bezpieczeństwa i porządku
2.4.7.2.3. Powiatowy Zespół Zarządzania Kryzysowego
2.4.7.2.4. Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
2.4.7.2.5. Środki na zarządzanie kryzysowe w budżecie powiatu
2.4.7.3. Szczebel gminny
2.4.7.3.1. Wójt, burmistrz albo prezydent miasta
2.4.7.3.2. Gminny (miejski) zespół zarządzania kryzysowego
2.4.7.3.3. Środki na zarządzanie kryzysowe w budżecie gminy (miasta)
2.4.8. Siły Zbrojne w zarządzaniu kryzysowym
2.4.9. Zarządzanie kryzysowe w stanach nadzwyczajnych
Rozdział 3. Integracja zarządzania kryzysowego
3.1. Założenia procesu integracji
3.2. Koncepcje integracji
3.2.1. Integracja przez cele
3.2.1.1. Wyznaczanie celów na podstawie misji oraz wizji systemu
3.2.1.2. Wdrażanie integracji przez cele w systemie zarządzania kryzysowego
3.2.2. Integracja w klastrze - hybrydowa formuła zarządzania kryzysowego
3.2.3. Integracja wokół systemu informacji przestrzennej
Rozdział 4. Zintegrowane zarządzanie kryzysowe - przykład dobrej praktyki
4.1. Charakterystyka województwa podkarpackiego
4.1.1. Fizjografia regionu
4.1.2. Sieć dróg
4.1.3. Linie kolejowe
4.1.4. Przejścia graniczne
4.1.5. Potencjalne zagrożenia w regionie
4.1.6. Siatka bezpieczeństwa w województwie podkarpackim
4.1.7. Integrowanie środowisk wokół zadań
4.1.7.1. Powiadamianie ratunkowe
4.1.7.2. Ratownictwo medyczne
4.1.7.3. Ratownictwo autostradowe
4.1.7.4. Organizacje pozarządowe
4.1.8. Lokalne inicjatywy na rzecz poprawy bezpieczeństwa
4.2. Komputerowy system geoprzestrzenny w województwie podkarpackim
4.2.1. Architektura systemu
4.2.2. Funkcjonalności projektu
4.2.2.1. Analityka i symulacje scenariuszy przebiegu zdarzeń
4.2.2.2. Gospodarka zasobami - System Państwowe Ratownictwo Medyczne
4.2.2.3. Gospodarka zasobami - Państwowa Straż Pożarna
4.2.2.4. Ratownictwo autostradowe
4.2.2.5. Szkolenia i ćwiczenia
4.3. Efekty integracji systemu zarządzania kryzysowego
Rozdział 5. Podsumowanie - zarządzanie w warunkach szczególnych
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
324 strony, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|