ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CENA JAKO MARKETINGOWY INSTRUMENT ODDZIAŁYWANIA NA KONSUMENTÓW


BONDOS I.

wydawnictwo: UMCS , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 38.69 Twoja cena  36,76 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cena jako marketingowy instrument oddziaływania na konsumentów


Celem głównym opracowania było zbadanie i ocena wpływu ceny na decyzje nabywcze konsumentów na rynku dóbr wybieralnych trwałego użytku.

Autorka zamierzała przeanalizować znaczenie ceny na tle pozostałych elementów oferty, istotnych z punktu widzenia nabywcy, uzupełniając wnioski informacjami pozyskanymi od reprezentantów strony podażowej.

W ramach tak sformułowanego celu głównego wyodrębniono również cele cząstkowe nawiązujące do takich kwestii, jak identyfikacja czynników ważnych podczas poszukiwania informacji oraz zakupu, postrzeganie różnych poziomów cen przez nabywców i czynników sprzyjających akceptacji ceny, a także ocena podejścia badanych przedsiębiorstw do problemu komunikowania cen potencjalnym nabywcom.

Sformułowano również cel praktyczny pracy, jakim było opracowanie modelu optymalnego oddziaływania ceną na nabywców na rynku dóbr wybieralnych trwałego użytku, w wyniku którego ulegnie obniżeniu ich wrażliwość cenowa.


Wstęp

Rozdział I
Cena jako kategoria ekonomiczna - ujęcie behawioralne
1.1. Ewolucja poglądów na temat wartości i ceny
1.2. Ekonomia behawioralna - odmienne podejście do zagadnienia racjonalności konsumentów
1.3. Elastyczność cenowa miarą zmian wielkości rynkowych
1.3.1. Elastyczność cenowa popytu
1.3.2. Nietypowe reakcje nabywców na zmianę ceny
1.4. Postrzeganie ceny przez konsumentów
1.4.1. Teoria perspektywy i pokrewne z nią zjawiska
1.4.2. Interpretowanie ceny produktu przez potencjalnych nabywców

Rozdział II
Związek między cena a pozostałymi elementami marketingu
2.1. Stopień zintegrowania marketingu-mix warunkujący jego skuteczność i efektywność
2.1.1. Skuteczność i efektywność działań marketingowych
2.1.2. Kształtowanie zintegrowanego zestawu narzędzi marketingowych
2.2. Znaczenie ceny w procesie realizowania polityki produktu
2.3. Decyzje cenowe w kontekście polityki dystrybucji
2.4. Rodzaj i intensywność działań promocyjnych a cena produktu

Rozdział III
Cena jako instrument kształtujący zachowania uczestników rynku po stronie podażowej
3.1. Zakres decyzji związanych z kształtowaniem cen
3.1.1. Proces kształtowania cen
3.1.2. Metody ustalania cen
3.2. Potrzeba adaptacji ceny do sytuacji rynkowej
3.2.1. Uwarunkowania rynkowe dostosowywania ceny
3.2.2. Kryteria i formy dostosowywania cen
3.3. Inicjowanie zmian cen i reagowanie na nie
3.3.1. Oferent jako inicjator zmiany poziomu ceny
3.3.2. Następstwa agresywnej konkurencji cenowej
3.4. Podejście oferentów do komunikowania klientom określonego poziomu cen - perspektywa sprzedawców

Rozdział IV
Strategiczny wymiar decyzji cenowych wybrane zagadnienia
4.1. Znaczenie segmentacji i pozycjonowania dla opłacalności polityki cenowej
4.1.1. Segmentacja rynku jako istotna determinanta polityki cenowej
4.1.2. Znaczenie ceny w procesie pozycjonowania oferty
4.2. Strategie cenowe i ich uwarunkowania
4.2.1. Czynniki kształtujące wrażliwość cenową nabywców
4.2.2. Teoretyczne aspekty badania wrażliwości cenowej nabywców - metoda Price Sensitivity Meter
4.2.3. Tradycyjne i współczesne podejście do tworzenia strategii cenowych
4.3. Innowacyjne mechanizmy kształtowania cen
4.3.1. Partycypacyjne mechanizmy ustalania cen
4.3.2. Cena zerowa jako szczególny przypadek ceny
4.3.3. Różnicowanie cen oparte na zachowaniu konsumentów

Rozdział V
Rezultaty oddziaływania przez oferentów ceną na nabywców dóbr trwałych
5.1. Postawy konsumentów wobec różnych form komunikowania ceny
5.2. Kryteria kluczowe dla zakupu dóbr wybieralnych trwałego użytku i źródła informacji o ofercie
5.3. Postrzeganie jakości przez pryzmat ceny i ewentualne konsekwencje wizerunkowe
5.4. Cena odniesienia na rynku dóbr wybieralnych trwałego użytku
5.5. Modelowe ujęcie oddziaływania ceną na decyzje zakupowe konsumentów na rynku dóbr wybieralnych trwałego użytku

Zakończenie
Bibliografia
Spis rysunków
Spis tabel
Załącznik


274 strony, Format: 17.1x23.9, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022