ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACJA W CZASACH CYFROWEJ ZARAZY


KŁAKÓWNA Z.A.KOŁODZIEJ P. REGIEWICZ A. KASPRZAK P. WALIGÓRA J.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacja w czasach cyfrowej zarazy


Wtargnięcie technologii cyfrowej czy szerzej mediów elektronicznych w przestrzeń życia codziennego spowodowało zmiany nie tylko na płaszczyźnie komunikacji, ale także biologii czy nawet ontologii.

Wobec powyższych procesów determinowanych obecnością nowych mediów autorzy książki Edukacja w czasach cyfrowej zarazy stawiają kluczowe pytanie:

Na ile współczesna edukacja odpowiada na ten problem?

Nie chodzi tu jednak o wprowadzanie nowych mediów jako narzędzi w praktyce pedagogicznej, ale o stworzenie całkowicie nowego spojrzenia na edukację, zbudowaną na koncepcji nowych mediów i ich właściwości, odpowiadającej strategiom uczenia się i percepcji zgodnych z najnowszymi odkryciami z zakresu psychologii i neurobiologii, przy jednoczesnym utrzymaniu powagi i statusu humanistyki.


WSTĘP (Zofia Agnieszka Kłakówna, Adam Regiewicz)

CZĘŚĆ I: KULTUROWO-CYWILIZACYJNY REKONESANS

PRZESTRZENIE KONIECZNEGO NAMYSŁU (Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna, Adam Regiewicz)
Imponderabilia Konkret socinżynierii Podstawowe pytania

SZKOLNA TRADYCJA I NOWE MEDIA (Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna, Adam Regiewicz)
Utrata monopolu Obrona monopolu: kult cargo

NOWY PARADYGMAT KULTUROWY (Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna, Adam Regiewicz)
Metafory przezroczyste i nieprzezroczyste Kulturowa entropia Kultura jako akwarium Świat jako globalna wioska Nowe media jako technologiczne protezy Cyfrowa zaraza Ludzie okablowani Wizje dawnych proroków

IDEA REAKTYWACJI OGÓLNEGO KSZTAŁCENIA HUMANISTYCZNEGO. ZARYS (Zofia Agnieszka Kłakówna)

CZĘŚĆ II: OGÓLNA EDUKACJA HUMANISTYCZNA: PRÓBKI KONKRETNYCH PROJEKTÓW

EDUKACJA PRZEMYŚLANA NA NOWO: NAUKI HUMANISTYCZNE (Piotr Kołodziej, Janusz Waligóra)
0 co się toczy edukacyjna gra?
Model edukacji humanistycznej (opis i przykładowe rozwiązania) Twarze
"A droga wiedzie w przód i w przód", czyli o poziomych i pionowych strukturach refleksji

EDUKACJA PRZEMYŚLANA NA NOWO: NAUKI ŚCISŁE (Paweł Kasprzak)
Archipelag: pomysł, charakter projektu i zakres opisu
Parę obserwacji "na wejście"
Zarys pomysłu
Kilka zastrzeżeń autorskich
Prawo gorszego pieniądza - w mediach
Konkluzje
Prawo gorszego pieniądza - w szkole
Nowe media w edukacji dzisiaj
W stronę konkretnych rozwiązań: treść programowej oferty i jej wartość według medialnych oraz edukacyjnych kryteriów
Cel projektu: sens nauk przyrodniczych w humanistycznym kształceniu ogólnym i zakres proponowany w projekcie
Konstrukcja i działanie projektu - hierarchia hiperłączy
Zwiastun "Archipelagu": fragmenty i omówienie przykładowych scenariuszy
Studium wykonalności - model biznesowy i jego wartość dla edukacji Jeśli się uda,..

KATEDRA: JESZCZE INNA MOŻLIWOŚĆ "MYŚLENIA O TEJ CAŁOŚCI" (Adam Regiewicz)
Katedra jako medium i model edukacji
Od katedry do hipertekstu - i z powrotem
Katedra: co to może znaczyć w dzisiejszej praktyce edukacyjnej?

ABSTRACT
BIBLIOGRAFIA
INDEKS


383 stron, Format: 15.7x22.1, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022