|
EDUKACJA W CZASACH CYFROWEJ ZARAZY
KŁAKÓWNA Z.A.KOŁODZIEJ P. REGIEWICZ A. KASPRZAK P. WALIGÓRA J. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 47.00 Twoja cena 44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Edukacja w czasach cyfrowej zarazy
Wtargnięcie technologii cyfrowej czy szerzej mediów elektronicznych w przestrzeń
życia codziennego spowodowało zmiany nie tylko na płaszczyźnie komunikacji, ale także
biologii czy nawet ontologii.
Wobec powyższych procesów determinowanych obecnością nowych mediów autorzy książki
Edukacja w czasach cyfrowej zarazy stawiają kluczowe pytanie:
Na ile współczesna edukacja odpowiada na ten problem?
Nie chodzi tu jednak o wprowadzanie nowych mediów jako narzędzi w praktyce
pedagogicznej, ale o stworzenie całkowicie nowego spojrzenia na edukację, zbudowaną na
koncepcji nowych mediów i ich właściwości, odpowiadającej strategiom uczenia się i
percepcji zgodnych z najnowszymi odkryciami z zakresu psychologii i neurobiologii, przy
jednoczesnym utrzymaniu powagi i statusu humanistyki.
WSTĘP (Zofia Agnieszka Kłakówna, Adam Regiewicz)
CZĘŚĆ I: KULTUROWO-CYWILIZACYJNY REKONESANS
PRZESTRZENIE KONIECZNEGO NAMYSŁU (Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna,
Adam Regiewicz)
Imponderabilia Konkret socinżynierii Podstawowe pytania
SZKOLNA TRADYCJA I NOWE MEDIA (Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna,
Adam Regiewicz)
Utrata monopolu Obrona monopolu: kult cargo
NOWY PARADYGMAT KULTUROWY (Paweł Kasprzak, Zofia Agnieszka Kłakówna,
Adam Regiewicz)
Metafory przezroczyste i nieprzezroczyste Kulturowa entropia Kultura jako akwarium Świat
jako globalna wioska Nowe media jako technologiczne protezy Cyfrowa zaraza Ludzie
okablowani Wizje dawnych proroków
IDEA REAKTYWACJI OGÓLNEGO KSZTAŁCENIA HUMANISTYCZNEGO. ZARYS (Zofia
Agnieszka Kłakówna)
CZĘŚĆ II: OGÓLNA EDUKACJA HUMANISTYCZNA: PRÓBKI KONKRETNYCH PROJEKTÓW
EDUKACJA PRZEMYŚLANA NA NOWO: NAUKI HUMANISTYCZNE (Piotr Kołodziej,
Janusz Waligóra)
0 co się toczy edukacyjna gra?
Model edukacji humanistycznej (opis i przykładowe rozwiązania) Twarze
"A droga wiedzie w przód i w przód", czyli o poziomych i pionowych strukturach
refleksji
EDUKACJA PRZEMYŚLANA NA NOWO: NAUKI ŚCISŁE (Paweł Kasprzak)
Archipelag: pomysł, charakter projektu i zakres opisu
Parę obserwacji "na wejście"
Zarys pomysłu
Kilka zastrzeżeń autorskich
Prawo gorszego pieniądza - w mediach
Konkluzje
Prawo gorszego pieniądza - w szkole
Nowe media w edukacji dzisiaj
W stronę konkretnych rozwiązań: treść programowej oferty i jej wartość według
medialnych oraz edukacyjnych kryteriów
Cel projektu: sens nauk przyrodniczych w humanistycznym kształceniu ogólnym i zakres
proponowany w projekcie
Konstrukcja i działanie projektu - hierarchia hiperłączy
Zwiastun "Archipelagu": fragmenty i omówienie przykładowych scenariuszy
Studium wykonalności - model biznesowy i jego wartość dla edukacji Jeśli się uda,..
KATEDRA: JESZCZE INNA MOŻLIWOŚĆ "MYŚLENIA O TEJ CAŁOŚCI"
(Adam Regiewicz)
Katedra jako medium i model edukacji
Od katedry do hipertekstu - i z powrotem
Katedra: co to może znaczyć w dzisiejszej praktyce edukacyjnej?
ABSTRACT
BIBLIOGRAFIA
INDEKS
383 stron, Format: 15.7x22.1, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|