|
W KIERUNKU EDUKACJI AKADEMICKIEJ ZORIENTOWANEJ NA STUDENTA
KARPIŃSKA A. WRÓBLEWSKA W. KOWALCZUK K. RED. wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 47.00 Twoja cena 44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta
Książka W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta stanowi jedną z
trzech monografii wieloautorskich – obok Edukacji w perspektywie oczekiwań współczesności
oraz Edukacji wobec niepowodzeń i szans ich minimalizacji– składających się na
serię wydawniczą Edukacja w Dialogu i Perspektywie, która ukazuje się od 2002 roku i
liczy już 21 tomów. Prezentowana edycja dedykowana jest pamięci Profesora Kazimierza
Denka, honorowego gościa i stałego uczestnika Augustowskich Spotkań Naukowych, z których
wyrosła idea owych publikacji. Przedstawione w monografiach teksty są rezultatem
pogłębionej refleksji, analiz i eksploracji wielu wybitnych badaczy, uczestników i
obserwatorów rzeczywistości edukacyjnej. Wpisują się w nurt wieloaspektowych debat,
projekcji i propozycji zmian oraz zachęcają do kontynuowania dialogu o edukacji.
Redaktorzy naukowi
Wstęp i artykuły w tomie poprzedza niezwykły tekst autorstwa Pani prof. A.
Karpińskiej. Autorka wspomina i interpretuje niebywale trafne wypowiedzi, często
poetyckie, które były udziałem wystąpień i tekstów prof. K. Denka związanych z ASN.
Przypomina przesłania naukowe Profesora, jego poglądy, diagnozy, propozycje zmian
dydaktyki. Tekst ukazuje Profesora jako wyjątkowo refleksyjnego, otwartego,
zaangażowanego i wspaniałego naukowca, który widział polską dydaktykę szeroko – w
kontekście wyzwań i przemian dydaktyki europejskiej […].
Perspektywa dydaktyczna publikacji spina szeroką i wieloaspektową problematykę
kształcenia na jego wszystkich poziomach i szczeblach. Odbiorcami mogą być zarówno
wytrawni badacze, jak i studenci oraz praktycy.
Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Beaty Przyborowskiej
Anna Karpińska, CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością
naukową Profesora Kazimierza Denka 9
Wprowadzenie 25
c z ę ś ć i DZIAŁANIA DYDAKTYCZNE ZORIENTOWANE NA STUDENTA
Kazimierz Denek, Interakcje uczestników procesu kształcenia akademickiego 31
Krystyna Chałas, Badania w działaniu szansą innowacyjności w kształceniu akademickim
i szkolnym 47
Anna Sajdak, Wspieranie rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich na
przykładzie działań Centrum Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej Ars Docendi UJ 65
Marta Buk-Cegiełka, Metody i formy kształcenia studentów – orientacja w kierunku
dydaktyki zaangażowanej 85
Anna Krajewska, Metody współdziałania dydaktycznego nauczycieli i studentów w procesie
kształcenia w ocenie jego uczestników 97
Małgorzata Kaliszewska, Empatia jako kompetencja hermeneutyczna pedagogów i nauczycieli.
Wprowadzenie do badań 111
Janusz Ślusarski, Kompetencje miękkie (pozatechniczne) nauczyciela przygotowującego
kandydatów do zawodów trudnych i niebezpiecznych 123
Krzysztof Krakowski, Myślenie sieciowe i logika rozmyta w procesie kształcenia kadr dowódczo-sztabowych
139
Andrzej Marciniuk, Przygotowanie specjalistyczne personelu latającego w okresie
przedwojennym 161
Józef Półturzycki , Spór o kształcenie ustawiczne.183
c z ę ś ć i i STUDENT W CENTRUM EDUKACJI AKADEMICKIEJ
Kazimierz Żegnałek, Wartości preferowane przez studentów pedagogiki 211
Katarzyna Wojciechowska, Kinga Rinc, Studenci w poszukiwaniu sensu życia 235
Marta Kowalczuk-Walędziak, Motywy podejmowania studiów doktoranckich przez
nauczycieli-praktyków 255
Walentyna Wróblewska, Mobilność szansą na rozwój osobowy studentów 267
Maria Kocór, Kształcenie praktyczne kandydatów na nauczycieli w ich ocenie 283
Anna Rożej, Karina Górska-Rożej, Znaczenie kompetencji społecznych dla rozwoju
zawodowego studentów 301
Barbara Klasińska, Warsztat pracy i nauki studentów pedagogiki w świetle tradycji
akademickiej i wymagań współczesności 321
Karol Kowalczuk, Student – nowy kreator cyfrowej przestrzeni edukacyjnej 335
Nota o autorach 345
346 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|