ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 47.00 44,65   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

W KIERUNKU EDUKACJI AKADEMICKIEJ ZORIENTOWANEJ NA STUDENTA


KARPIŃSKA A. WRÓBLEWSKA W. KOWALCZUK K. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 47.00 Twoja cena  44,65 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta


Książka W kierunku edukacji akademickiej zorientowanej na studenta stanowi jedną z trzech monografii wieloautorskich – obok Edukacji w perspektywie oczekiwań współczesności oraz Edukacji wobec niepowodzeń i szans ich minimalizacji– składających się na serię wydawniczą Edukacja w Dialogu i Perspektywie, która ukazuje się od 2002 roku i liczy już 21 tomów. Prezentowana edycja dedykowana jest pamięci Profesora Kazimierza Denka, honorowego gościa i stałego uczestnika Augustowskich Spotkań Naukowych, z których wyrosła idea owych publikacji. Przedstawione w monografiach teksty są rezultatem pogłębionej refleksji, analiz i eksploracji wielu wybitnych badaczy, uczestników i obserwatorów rzeczywistości edukacyjnej. Wpisują się w nurt wieloaspektowych debat, projekcji i propozycji zmian oraz zachęcają do kontynuowania dialogu o edukacji.

Redaktorzy naukowi

Wstęp i artykuły w tomie poprzedza niezwykły tekst autorstwa Pani prof. A. Karpińskiej. Autorka wspomina i interpretuje niebywale trafne wypowiedzi, często poetyckie, które były udziałem wystąpień i tekstów prof. K. Denka związanych z ASN. Przypomina przesłania naukowe Profesora, jego poglądy, diagnozy, propozycje zmian dydaktyki. Tekst ukazuje Profesora jako wyjątkowo refleksyjnego, otwartego, zaangażowanego i wspaniałego naukowca, który widział polską dydaktykę szeroko – w kontekście wyzwań i przemian dydaktyki europejskiej […].
Perspektywa dydaktyczna publikacji spina szeroką i wieloaspektową problematykę kształcenia na jego wszystkich poziomach i szczeblach. Odbiorcami mogą być zarówno wytrawni badacze, jak i studenci oraz praktycy.

Z recenzji wydawniczej prof. dr hab. Beaty Przyborowskiej


Anna Karpińska, CONSOLATIO. Mapa Pamięci ilustrowana „augustowską” twórczością naukową Profesora Kazimierza Denka 9
Wprowadzenie 25

c z ę ś ć i DZIAŁANIA DYDAKTYCZNE ZORIENTOWANE NA STUDENTA

Kazimierz Denek, Interakcje uczestników procesu kształcenia akademickiego 31
Krystyna Chałas, Badania w działaniu szansą innowacyjności w kształceniu akademickim i szkolnym 47
Anna Sajdak, Wspieranie rozwoju kompetencji dydaktycznych nauczycieli akademickich na przykładzie działań Centrum Doskonalenia Dydaktyki Akademickiej Ars Docendi UJ 65
Marta Buk-Cegiełka, Metody i formy kształcenia studentów – orientacja w kierunku dydaktyki zaangażowanej 85
Anna Krajewska, Metody współdziałania dydaktycznego nauczycieli i studentów w procesie kształcenia w ocenie jego uczestników 97
Małgorzata Kaliszewska, Empatia jako kompetencja hermeneutyczna pedagogów i nauczycieli. Wprowadzenie do badań 111
Janusz Ślusarski, Kompetencje miękkie (pozatechniczne) nauczyciela przygotowującego kandydatów do zawodów trudnych i niebezpiecznych 123
Krzysztof Krakowski, Myślenie sieciowe i logika rozmyta w procesie kształcenia kadr dowódczo-sztabowych 139
Andrzej Marciniuk, Przygotowanie specjalistyczne personelu latającego w okresie przedwojennym 161
Józef Półturzycki , Spór o kształcenie ustawiczne.183

c z ę ś ć i i STUDENT W CENTRUM EDUKACJI AKADEMICKIEJ

Kazimierz Żegnałek, Wartości preferowane przez studentów pedagogiki 211
Katarzyna Wojciechowska, Kinga Rinc, Studenci w poszukiwaniu sensu życia 235
Marta Kowalczuk-Walędziak, Motywy podejmowania studiów doktoranckich przez nauczycieli-praktyków 255
Walentyna Wróblewska, Mobilność szansą na rozwój osobowy studentów 267
Maria Kocór, Kształcenie praktyczne kandydatów na nauczycieli w ich ocenie 283
Anna Rożej, Karina Górska-Rożej, Znaczenie kompetencji społecznych dla rozwoju zawodowego studentów 301
Barbara Klasińska, Warsztat pracy i nauki studentów pedagogiki w świetle tradycji akademickiej i wymagań współczesności 321
Karol Kowalczuk, Student – nowy kreator cyfrowej przestrzeni edukacyjnej 335

Nota o autorach 345


346 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022