|
PODSTAWY ZARZĄDZANIA PROCESAMI
SZCZEPAŃSKA K. wydawnictwo: DIFIN , rok wydania 2016, wydanie Icena netto: 67.50 Twoja cena 64,13 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Podstawy zarządzania procesami
Publikacja porusza interesujące i aktualne problemy związane z nowoczesnym
zarządzaniem przedsiębiorstwem z wykorzystaniem podejścia procesowego.
Przeobrażenia zachodzące na światowych rynkach, zmiany technologiczne i
cywilizacyjne, postępująca globalizacja, intensyfikacja procesów konkurencyjnych, a także
wahania koniunktury obserwowane w końcu XX i początkach XXI wieku wywołały wzrost
zainteresowania środowisk naukowych i praktyków współczesnych organizacji
gospodarczych doskonaleniem procesów zarządczych i poszukiwania dróg pozwalających
osiągnąć sukces rynkowy. Wyrazem tego było odejście od koncepcji klasycznych na rzecz
rozwiązań o większej dynamice, elastyczności i sprawności. Ten wymóg spełnia
właśnie podejście procesowe. Jego wykorzystanie w zarządzaniu przedsiębiorstwem
pozwala na dostosowanie się do oczekiwań turbulentnego otoczenia. Właściwa
identyfikacja, modelowanie, wdrażanie, kontrola i doskonalenie procesów zarządczych
przyczyniają się do poprawy konkurencyjności, wzrostu rentowności, lepszego
zaspokajania potrzeb klientów.
Zespół Autorów skoncentrował swoją uwagę na różnych aspektach problematyki
podejścia procesowego w zarządzaniu, prezentując zarówno samą koncepcję, jak i jego
specyfikę w wybranych obszarach zarządzania. W ten sposób opracowanie wypełnia lukę
występującą w badaniach nad możliwościami implementacji zarządzania procesami w różnych
obszarach funkcjonowania przedsiębiorstwa. Autorzy pokazują, w jaki sposób planować i
stosować modelowe rozwiązania podejścia procesowego w sferze zarządzania marketingiem,
zasobami ludzkimi, produkcją, finansami i działalnością usługową. Walorem książki
jest nie tylko ważność podjętej problematyki, ale też przejrzystość i logiczny
układ poszczególnych rozdziałów.
Książka jest przeznaczona dla osób pragnących pogłębić swą wiedzę w zakresie
możliwości wykorzystania podejścia procesowego w zarządzaniu – głównie dla
studentów szkół wyższych, uczestników seminariów licencjackich, magisterskich i
doktorskich oraz pracowników naukowych zajmujących się problematyką różnych sfer
zarządzania przedsiębiorstwem. Powinna także zainspirować praktyków zainteresowanych
doskonaleniem procesów zarządczych w organizacjach.
Wprowadzenie
Rozdział 1. Podejście procesowe
Marek Bugdol, Katarzyna Szczepańska
1.1. Podstawy podejścia procesowego
1.2. Determinanty podejścia procesowego
1.3. Cechy podejścia procesowego
1.4. Struktura podejścia procesowego
1.5. Doskonalenie podejścia procesowego
Rozdział 2. Zarządzanie marketingiem
Robert Nowacki
2.1. Istota orientacji marketingowej
2.2. Charakterystyka zarządzania marketingiem
2.3. Struktura procesów zarządzania marketingiem
2.3.1. Procesy zarządzania strategicznego
2.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego
2.3.3. Procesy według kryterium podejścia procesowego
2.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC
2.3.5. Procesy według kryterium wartości
2.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności
2.4. Relacje między procesami
2.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania marketingiem
2.5.1. Miary skuteczności
2.5.2. Miary efektywności
Rozdział 3. Zarządzanie zasobami ludzkimi
Katarzyna Szczepańska, Marek Bugdol
3.1. Charakterystyka funkcji personalnej
3.2. Charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi
3.3. Struktura procesów zarządzania zasobami ludzkimi
3.3.1. Procesy zarządzania strategicznego
3.3.2. Procesy zarządzania operacyjnego
3.3.3. Procesy według podejścia procesowego
3.3.4. Procesy według klasyfikacji APQC
3.3.5. Procesy według kryterium wartości
3.3.6. Procesy według kryterium decyzyjności
3.4. Relacje między procesami
3.5. Miary efektywności i skuteczności zarządzania zasobami ludzkimi
3.5.1. Miary ekonomiczne efektywności procesów
3.5.2. Miary skuteczności procesów
Rozdział 4. Zarządzanie produkcją
Anna Kosieradzka
4.1. Pojęcie zarządzania produkcją
4.2. Charakterystyka zarządzania produkcją
4.3. Struktura procesów zarządzania produkcją
4.3.1. Procesy zarządzania strategicznego i operacyjnego
4.3.2. Procesy według klasyfikacji APQC
4.3.3. Procesy według kryterium modeli wytwarzania
4.3.4. Procesy według kryterium wartości
4.3.5. Procesy według kryterium decyzyjności
4.3.6. Procesy według kryterium podejścia procesowego
4.4. Relacje między procesami
4.5. Miary skuteczności i efektywności zarządzania produkcją
4.5.1. Miary skuteczności
4.5.2. Miary efektywności
Rozdział 5. Zarządzanie finansami
Piotr Szczepankowski
5.1. Pojęcie i zakres zarządzania finansami
5.2. Struktura procesów w zarządzaniu finansami
5.2.1. Procesy według klasyfikacji APQC
5.2.2. Procesy według kryterium podejścia procesowego
5.2.3. Procesy zarządzania strategicznego
5.2.4. Procesy zarządzania operacyjnego
5.2.5. Procesy według kryterium wartości
5.2.6. Procesy według kryterium decyzyjności
5.3. Relacje między procesami
5.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania finansami
5.4.1. Miary skuteczności
5.4.2. Miary efektywności
Rozdział 6. Zarządzanie usługami
Katarzyna Szczepańska, Justyna Maciąg
6.1. Charakterystyka usług
6.2. Zarządzanie usługami
6.3. Procesy w zarządzaniu usługami
6.4. Miary skuteczności i efektywności zarządzania usługami
Zakończenie
Bibliografia
Indeks rzeczowy
339 stron, Format: 16.0x22.8, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|