Blask religii
Media w poszukiwaniu sacrum i autorytetów
Tytuł niniejszej monografii w celowy sposób nawiązuje do tytułu książki Blask
wiary. Wizja teologiczna Jana Pawła II kardynała Avery Dullesa, jezuity i wieloletniego
wykładowcy teologii w Fordham University w Nowym Jorku, który przedstawił w niej
teologiczną myśl Jana Pawła II zawartą na kartach różnych pism nauczania
papieskiego: encyklik, adhortacji i listów. Nasze opracowanie nie jest tak szeroko pomyślane,
koncentrujemy się w nim na dwóch kwestiach kluczowych, jakimi są z naszego punktu
widzenia próba portretowania zarówno religii, duchowości, jak i sacrum we współczesnych
mediach. Mamy nadzieję, że różnorodne spektrum zagadnień zaprezentowane przez zespół
Autorów pozwoli lepiej zrozumieć problematykę współczesnych mediów oraz wielorakie
inspiracje, jakie czerpią one z religii i nauki Kościoła katolickiego.
Marek Sokołowski
Marek Sokołowski Kościół katolicki wobec świata mediów i społecznej
komunikacji
CZĘŚĆ I. Media i poszukiwanie sacrum
Mariola Marczak Obraz zakonnicy we współczesnym polskim kinie
Katarzyna Citko Sacrum i profanum w kinie Carlosa Reygadasa
Iwona Grodź Miłość jest na dnie wszystkiego. Sacrum w kinie na przykładzie
Matki Joanny od Aniołów Jerzego Kawalerowicza (1960)
Magdalena Szydłowska Audycje religijne jako zwiastun „nowych czasów” w
kontekście przekazu radia lokalnego – Rozgłośni Polskiego Radia w Olsztynie
CZĘŚĆ II. Nowe media a religia
Radosław Sierocki Nowe media, nowe formy temporalności i czas religijny
Arkadiusz Dudziak Wizerunek Jana Pawła II w kampaniach medialnych Fundacji Dzieło
Nowego Tysiąclecia
Ryszard Adam Podgórski Personalistyczna percepcja nowych mediów w myśli Karola
Wojtyły – Jana Pawła II
Informacja o Autorach
166 stron, Format: 15.8x22.2, oprawa miękka