ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

MEDIA I RELIGIA NOWY KONTEKST KOMUNIKACJI


SIEROCKI R. SOKOŁOWSKI M. ZDUNIAK A. RED.

wydawnictwo: ADAM MARSZAŁEK , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 40.95 Twoja cena  38,90 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Media i religia

Nowy kontekst komunikacji


Pogrzeb religii, a przynajmniej chrześcijaństwa, ogłasza się od czasów Oświecenia, albo i jeszcze dawniejszych. Mimo to religia w naszym kręgu cywilizacyjnym odgrywa ogromną rolę, nawet jeśli weźmiemy pod uwagę, że kultura współczesna sprzyja sekularyzacji, a co najmniej odchodzeniu od religijnych praktyk. „Medialne reprezentacje rzeczywistości” dominują niekiedy w naszych głowach nad realem, lecz nie są w stanie całkowicie wyprzeć odczucia transcendencji i potrzeby religijności. Co więcej, media stają się często narzędziami propagandy wiary (propaganda fidei) oraz źródłem informacji o jej zasadach i praktykach. Mogą też-jak słusznie zauważają autorzy recenzowanej książki-„funkcjonować w roli osobnego podmiotu kształtującego poglądy i postawy w odniesieniu do religii” albo nawet „przejmować funkcje, które wcześniej były domena religii” lansując lub deprecjonując wartości, style życia, normy czy wzory zachowań. [...]

Recenzowana książka ujmuje relacje między mediami a religią w kategoriach systemowych, przy założeniu, że oba podmioty (obie praktyki) stanowią „względnie autonomiczne subsystemy społecznego życia”. Autorzy jedenastu artykułów pokazują, jak owe subsystemy wzajemnie się przenikają i interferują, wzmacniając lub osłabiając swoje role i oddziaływania. Sfery sacrum i profanum niekiedy na siebie zachodzą, popadając w konflikt, lub wzajemnie się dopełniają w rezultacie złożonych procesów negocjowania.

Fragment recenzji prof. Jerzego Jastrzębskiego


Radosław Sierocki, Marek Sokołowski, Agnieszka Zduniak Media i religia: subsystemy społecznego życia         

Część 1. Aksjologia w starych i nowych mediach

Jan Kłos Wymiar wertykalny i horyzontalny religii w środowisku medialnym  
Radosław Sierocki Mediatyzacja i mediacja religii                    
Agnieszka Zduniak Duchowość w epoce mediów elektronicznych              
Janusz Bohdziewicz Chmura przemiany – uczeni w sieci i anateizm              
Miłosz Babecki Gamifikacja katechezy jako efekt przeobrażeń w macierzy nowych mediów
Szymon Żyliński Wartości przekazywane w mediach Bhutanu (na przykładzie drugiego kanału telewizji bhutańskiej)                       

Część 2.  Religia i dyskursy medialne

Bożena Domagała Konserwatywny i liberalny dyskurs religijny w Polsce          
Renata Rozbicka Publicystyczny wizerunek Kościoła katolickiego w Polsce na przykładzie tygodnika „Polityka”                       
Marta Cichy, Anna Wielgoszewska, Marta Wiśniewska Wpływ Internetu i telewizji na islamofobię w Polsce w latach 2014–2015  Analiza treści  
Stefan Michał Marcinkiewicz Wątki religijne w ełckiej prasie z pierwszej połowy XIX wieku      
Beata Tomaszewska-Hołub Lokalne problemy społeczne w publicystyce „Posłańca Warmińskiego”  w pierwszej dekadzie XXI wieku  

Noty o autorach                           


236 stron, Format: 16.0x22.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022