ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

CYBERPRZESTRZEŃ CZŁOWIEK EDUKACJA TOM 2 DYLEMATY SPOŁECZNOŚCI CYFROWEJ.


ANDRZEJEWSKA A. BEDNAREK J. RED.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2016, wydanie I

cena netto: 38.90 Twoja cena  36,96 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Cyberprzestrzeń Człowiek Edukacja Tom 2

Dylematy społeczności cyfrowej.


Cyberprzestrzeń – człowiek – edukacja. Dylematy społeczności cyfrowej to książka interdyscyplinarna, łącząca wiedzę pedagogiczną z pogranicza edukacji medialnej i informatycznej oraz profilaktyki, diagnozy i terapii.

Analizy treści wskazują nowe zagrożenia, ich różnorodny charakter, wymiar i aspekty. Ma ona jednocześnie walory praktyczne ze względu na ich przydatność dla każdego człowieka korzystającego z najnowszych technologii. W sposób przystępny przedstawia najnowsze pułapki czyhające na każdego z nas, które stają się największym nieuświadomionym wyzwaniem społeczno-wychowawczym w skali globalnej XXI wieku.

Książkę adresujemy do środowisk naukowych (nauczycieli akademickich i studentów) związanych nie tylko z naukami humanistycznymi czy społecznymi, ale także medialnymi, informatycznymi i innymi mieszczącymi się na pograniczu tych obszarów. Przydatna może być także dla nauczycieli, pedagogów szkół i placówek oświatowo-wychowawczych, pracowników specjalistycznych instytucji zajmujących się profilaktyką, badaniami zagrożeń cyberprzestrzeni i terapią. Jej odbiorcami mogą być również rodzice i opiekunowie dzieci i młodzieży korzystających z mediów cyfrowych i technologii interaktywnych oraz każda osoba zainteresowana tym nowym obszarem badawczym.
Tom składa się z trzech części. Pierwsza z nich, zatytułowana Wyzwania człowieka w cyfrowym świecie, zawiera teksty następujących autorów: Stanisława Juszczyka z Uniwersytetu Śląskiego pt. Analiza wybranych zjawisk i procesów w cyberprzestrzeni, Józefa Bednarka z Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie pt. Wyzwania edukacyjne w kontekście aktywności człowieka w przestrzeni cyfrowej, a także Anny Andrzejewskiej z tej samej uczelni, która charakteryzuje Dylematy funkcjonowania człowieka w wirtualnym świecie. Joanna Kandzia przedstawia Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni, a Miłosz Romaniuk opisuje E-learning na uczelni wyższej na przykładzie Akademii Pedagogiki Specjalnej. Artur Wojno z Uczelni Łazarskiego poświęcił swój tekst próbie nakreślenia modelowego rozwiązania dotyczącego e-learningu akademickiego.

Druga część nosi tytuł Społeczno-wychowawcze problemy cyberprzestrzeni. Zamieszczono w niej m.in. teksty Beaty Stachowiak pt. Spostrzeganie przez studentów zagrożeń w obszarze życia osobistego oraz rodzinnego wynikających z rozwoju społeczeństwa informacyjnego oraz Aleksandry Tłuściak-Deliowskiej pt. Bullying versus cyberbullying. Rola uczniów – świadków w analizowanych formach przemocy rówieśniczej. Ponadto Mariusz Samoraj z Wyższej Szkoły Pedagogicznej ZNP w Warszawie odpowiada na pytanie: Czy cyberprzestrzeń zmienia naturę człowieka?, wskazując także obszary zaniepokojeń pedagoga-humanisty. Marcin Musioł przedstawia Implikacje edukacyjne i społeczne wykluczenia cyfrowego dzieci/nastolatków w wieku drugiego etapu edukacyjnego. Izabela Tonkiel (absolwentka Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej w Warszawie) charakteryzuje Cyberspołeczności jako nowe subkultury XXI wieku w kontekście wpływu grup online na kreację tożsamości na podstawie gry World of Warcraft. Roman Solecki z Uniwersytetu Pedagogicznego im. Komisji Edukacji Narodowej przedstawia Funkcjonowanie pokolenia cyfrowego w środowisku rówieśniczym.


Józef Bednarek, Anna Andrzejewska
Wstęp

Część I Wyzwania człowieka w cyfrowym świecie

Stanisław Juszczyk
Analiza wybranych zjawisk i procesów w cyberprzestrzeni

Józef Bednarek
Wyzwania edukacyjne w kontekście aktywności człowieka w przestrzeni cyfrowej

Anna Andrzejewska
Dylematy funkcjonowania człowieka w wirtualnym świecie

Joanna Kandzia
Innowacyjne postawy podmiotów procesu kształcenia matematycznego w cyberprzestrzeni

Miłosz Wawrzyniec Romaniuk
E-learning na uczelni wyższej na przykładzie Akademii Pedagogiki Specjalnej

Artur Wojno
Próba nakreślenia modelowego rozwiązania dotyczącego e-learningu akademickiego

Część II Społeczno-wychowawcze problemy cyberprzestrzeni

Beata Stachowiak
Spostrzeganie przez studentów zagrożeń w obszarze życia osobistego oraz rodzinnego wynikających z rozwoju społeczeństwa informacyjnego

Aleksandra Tłuściak-Deliowska
Bullying versus cyberbullying. Rola uczniów - świadków w analizowanych formach przemocy rówieśniczej

Mariusz Samoraj
Czy cyberprzestrzeń zmienia naturę człowieka? Obszary zaniepokojeń pedagoga - humanisty

Marcin Musioł
Implikacje edukacyjne i społeczne wykluczenia cyfrowego dzieci/nastolatków w wieku drugiego etapu edukacyjnego

Izabela Tonkiel
Cyberspołeczności jako nowe subkultury XXI wieku Wpływ grup online na kreację tożsamości na podstawie gry World of Warcraft

Roman Solecki
Funkcjonowanie pokolenia cyfrowego w środowisku rówieśniczym

Część III Praktyka edukacyjna i profilaktyczna

Marek Siwicki
Manowce bierności fizycznej a człowiek zaplątany w Sieć

Maria Trzcińska-Król
Zagrożenia wynikające z użytkowania technologii informacyjnych

Agnieszka Gołębieska-Wesołowska
Realizacja podstawy programowej a realne szanse i zagrożenia wirtualnego świata - Internetu w pracy z uczniem szkoły podstawowej

Wojciech Ronatowicz
Cyberpodwórko - profilaktyka ryzykownych zachowań seksualnych dzieci, młodzieży i młodych dorosłych w wirtualnym świecie

Agnieszka Kolek
Diagnoza i konsekwencje psychologiczno-pedagogiczne Zespołu Uzależnienia od Internetu (ZUI) u młodzieży i młodych dorosłych

Józef Bednarek, Anna Andrzejewska
Zakończenie


276 stron, Format: 16.0x23.5cm, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022