|
METODA DOBREGO STARTU WE WSPOMAGANIU ROZWOJU EDUKACJI I TERAPII PEDAGOGICZNEJ wydawnictwo: HARMONIA , rok wydania 2014, wydanie Icena netto: 35.45 Twoja cena 33,68 zł + 5% vat - dodaj do koszyka Metoda Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju edukacji i terapii pedagogicznej
Publikacja ma służyć jako podręcznik dla nauczycieli, logopedów i terapeutów,
wzbogacający ich wiedzę oraz warsztat pracy z dziećmi wymagającymi wspomagania i
usprawniania rozwoju psychomotorycznego.
Publikacja jest wynikiem wieloletniej praktyki terapeutycznej Autorki, dociekań,
analiz teoretycznych, diagnostycznych opracowań, badań empirycznych oraz modyfikacji
metody i tworzenia nowych propozycji metodycznych.
Wiedza teoretyczna zobrazowana jest wynikami badań i licznymi wskazówkami
praktycznymi.
Od Autorki
1. Psychomotoryka: rozwój-edukacja-terapia
1.1. Rozwój psychomotoryczny dziecka i jego modele
1.2. Integracja funkcji poznawczych i motorycznych
1.2.1. Integracja percepcyjno-motoryczna: terminy, definicje
1.2.2. Diagnozowanie integracji percepcyjno-motorycznej
1.2.3. Wyniki badań longitudinalnych nad integracją percepcyjno-motoryczna
1.2.4. Metoda Dobrego Startu w terapii zaburzeń integracji percepcyjno-motorycznej
1.3. Czytanie i pisanie jako złożone czynności psychiczne nabywane w drodze
polisensorycznego uczenia się (podejście VAKT, VAK i VA)
1.4. Diagnoza i terapia psychomotoryczna dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
2. Założenia, cele i znaczenie Metody Dobrego Startu
2.1. Ogólne założenia i cele
2.2. Rola elementów słuchowo-motorycznych w Metodzie Dobrego Startu
2.3. Rola elementów wzrokowo-przestrzennych w Metodzie Dobrego Startu
3. Geneza Metody Dobrego Startu
3.1. Le Bon Depart- pierwowzór Metody Dobrego Startu
3.2. Metoda Dobrego Startu w Polsce
3.3. Wersje i programy Metody Dobrego Startu
4. Rodzaje ćwiczeń i struktura zajęć w Metodzie Dobrego Startu
4.1. Zajęcia wprowadzające
4.2. Zajęcia właściwe
4.2.1. Ćwiczenia ruchowe
4.2.2. Ćwiczenia ruchowo-słuchowe
4.2.3. Ćwiczenia ruchowo-słuchowo-wzrokowe
4.3. Zajęcia końcowe
5. Metoda Dobrego Startu w systemie oddziaływania na dziecko
5.1. Zastosowanie Metody Dobrego Startu we wspomaganiu rozwoju, edukacji i terapii
5.2. Metoda Dobrego Startu Marty Bogdanowicz (MDS) i Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki
Sherborne (Sherborne Developmental Movement - SDM) - komplementarne metody wspomagania
rozwoju i terapii zaburzeń dziecka
5.2.1. Wspólna geneza Metody Dobrego Startu i Metody Ruchu Rozwijającego
5.2.2. Podobieństwa i różnice metod: Metody Dobrego Startu i Metody Ruchu
Rozwijającego
5.2.3. Komplementarność obu metod w programie edukacyjno-terapeutycznym dla dzieci
5.3. Praktyczne wskazania do pracy z dzieckiem niepełnosprawnym
5.3.1. Ćwiczenie jako zabawa
5.3.2. Formy zajęć (grupowe, indywidualne) i liczebność grupy
5.3.3. Skład grupy, osoby prowadzące i wspomagające
5.3.4. Aktywność dziecka i dorosłego, nagradzanie
5.3.5. Dostosowanie metody do możliwości rozwojowych dzieci
6. Wskazówki dotyczące prowadzenia zajęć Metodą Dobrego Startu
6.1. Sposób organizowania zajęć
6.1.1. Zespołowe i indywidualne formy zajęć
6.1.2. Liczebność zespołu, osoby prowadzące
6.1.3. Czas trwania zajęć
6.1.4. Sposób notowania uwag o przebiegu zajęć
6.2. Urządzenie sali i pomoce do prowadzenia zajęć
6.3. Planowanie zajęć
6.3.1.Ogólne uwagi dotyczące planowania zajęć
6.3.2. Planowanie ćwiczeń ruchowo-słuchowych
6.3.3. Planowanie ćwiczeń ruchowo-słuchowo-wzrokowych
6.4. Kontrolowanie sposobu pracy i efektów zajęć
7. Efektywność stosowania Metody Dobrego Startu
7.1. Ocena efektów stosowania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi dyslektycznymi w
wieku szkolnym
7.2. Skuteczność Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym
7.3. Wpływ Metody Dobrego Startu na niektóre aspekty gotowości szkolnej
7.4. Usprawnianie integracji percepcyjno-motorycznej oraz pozytywny wpływ na poziom
czytania zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
7.5. Metoda Dobrego Startu dla dzieci bez głębszych zaburzeń rozwoju - podsumowanie
badań
7.6. Dostosowanie Metody Dobrego Startu do potrzeb dzieci z głębokimi zaburzeniami
rozwoju i jej efektywność
7.7. Wyniki zastosowania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi autystycznymi
7.8. Wyniki zastosowania Metody Dobrego Startu w pracy z dziećmi z mózgowym porażeniem
dziecięcym
7.9. Stosowanie Metody Dobrego Startu do wspomagania rozwoju i nauki języka angielskiego
Bibliografia dotycząca Metody Dobrego Startu - najważniejsze pozycje
Bibliografia - publikacje na temat Metody Dobrego Startu
Bibliografia uzupełniająca
Wykaz śpiewników
Aneks I.Wzory graficzne do metody Le Bon Depart
Aneks II. Roczny plan zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
Aneks III. Wzór pełnego scenariusza zajęć prowadzonych
Metodą Dobrego Startu (MDS) M. Bogdanowicz
Aneks IV. Scenariusz zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu w grupie 5-6-latków w
ramach rocznego obowiązkowego przygotowania do szkoły
Aneks V. Pomoce do zajęć
Aneks VI. Protokół z hospitacji zajęć prowadzonych Metodą Dobrego Startu
Aneks VII. Materiały do kursu Metoda Dobrego Startu
Aneks VIII. Materiały do zajęć wprowadzających
Aneks IX. Materiały do ćwiczeń ruchowo-słuchowych
Aneks X. Zestaw wzorów graficznych i piosenek do zajęć - przykład
Zdjęcia do podręcznika MDS
280 stron, Format: 16.5x23.5cm, oprawa miękka
Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy, czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub
anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.
|