ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

INFOMORFOZA ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ W NOWYCH MEDIACH


NOWINA KONOPKA M.

wydawnictwo: WYD UJ , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 51.75 Twoja cena  49,16 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Infomorfoza

Zarządzanie informacją w nowych mediach


„Infomorfoza jest niekwestionowanym faktem społecznym. To proces, który prezentuje wewnętrzną dynamikę, jest otwarty, ukazuje znaczenie wielu nowych elementów (np. komercjalizacji internetu, geografii przepływu informacji, kurczącego się pola wolności i zwiększającego się zakresu kontroli w internecie), a także mechanizmów dotychczas badawczo nierozpoznanych, niezdiagnozowanych. Bezdyskusyjnie wymaga on pogłębionego oglądu badawczego, co w recenzowanej pracy zostało zrealizowane w stopniu zaawansowanym i wysoce zadowalającym z naukowego punktu widzenia”.

Z recenzji prof. dr hab. Teresy Sasińskiej-Klas

„Książka Marii Nowina Konopki stanowi, w moim przekonaniu, udaną próbę odpowiedzi na pytania o charakter i konsekwencje transformacji nowych mediów, dokonywanej w drodze procesów zarządzania informacją. Pracę uznać należy za istotne i niezwykle cenne źródło informacji dla osób zajmujących się problematyką nowych mediów, komunikowania oraz dla tych, którzy chcą pogłębić swoją wiedzę na temat najważniejszych wyzwań i aktualnych problemów związanych z procesami zarządzania informacją”.

Z recenzji dr hab. Magdaleny Musiał-Karg, prof. UAM


WSTĘP

I. NOWE MEDIA - NOWY PORZĄDEK MEDIALNY
1. Środowisko nowych mediów
1.1. Nowe media
1.2. Nowe nowe media
1.3. Web 2.0
1.4. Nowe-stare medium
2. Społeczeństwo sieci
2.1. Sieci społeczne
2.2. Cechy społeczeństwa sieci

II. TRANSFORMACJA SKALI PROCESU ZARZĄDZANIA INFORMACJĄ WYZWANIEM WSPÓŁCZESNEGO MEDIOZNAWSTWA
1. Informacja - interdyscyplinarne bogactwo znaczeń
1.1. Kryteria oceny i funkcje informacji
2. Morfologia sieci: informacja czy wiedza
2.1. Piramida DIKW
2.2. Wiedza tacit versus explicit
3. Zarządzanie informacją
3.1. Wielość perspektyw
3.2. Interpretacje infologiczna i datologiczna

III. POTRZEBY I ZACHOWANIA INFORMACYJNE INTERNAUTÓW
1. Potrzeby informacyjne
1.1. Radialna struktura znaczenia i problematyka key words
1.2. Konsumpcja treści medialnych a funkcja informacji
1.3. How to make - czyli o znaczeniu informacji praktycznej
1.4. Hipoteza knowledge gap
1.5. Bańka informacyjna
1.6. Lawinowy przyrost informacji versus jakość i wiarygodność
1.7. Obsesja prędkości
1.8. Lingua franca internetu
1.9. Informacje wysoko przetworzone
2. Zachowania informacyjne
2.1. Typy zachowań informacyjnych
2.2. Niepewność jako stały element procesu wyszukiwania informacji
2.3. Osobowość homeostatyczna versus transgresyjna
2.4. Zachowania przestępcze

IV. INFOMORFOZA NOWYCH MEDIÓW
1. Od monopolu do monopolu
1.1. Źródła inwestycji w badania i rozwój ARPANET-u
1.2. Komercjalizacja internetu
1.3. (De)regulacja sektora telekomunikacyjnego i rynku medialnego
1.4. Rynek nowych mediów
2. Technologia wolności czy wolność kontrolowana
2.1. Bałkanizacja internetu?
2.2. Monopolizowanie infrastruktury sieci
2.3. Kontrola za parawanem wolności sieci
2.4. Efekt Snowdena
3. Geografia internetu i przepływu informacji
3.1. Geografia dostępu
3.2. Geografia uczestnictwa
3.3. Geografia reprezentacji

ZAKOŃCZENIE

BIBLIOGRAFIA


318 stron, Format: 16.0x23.0cm, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- WOLNOŚĆ WYPOWIEDZI W SPOŁECZEŃSTWIE INFORMACYJNYM
DEMCZUK A.

- PIŚMIENNOŚĆ I REWOLUCJA CYFROWA
GÓRALSKA M.

- ZAGROŻENIA DLA BEZPIECZEŃSTWA INFORMACYJNEGO PAŃSTWA W UJĘCIU SYSTEMOWYM
ALEKSANDROWICZ T.R.

- CHWILOWA ANOMALIA O CHOROBACH WSPÓŁISTNIEJĄCYCH NASZEGO ŚWIATA
MICHNIEWICZ T.

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022