Nie narzekaj
Pozytywne sposoby pozbycia się negatywnej energii w pracy
Audiobook
Prawdziwa historia o tym, jak dzięki pozytywnemu nastawieniu można obrócić
niezadowolenie w skuteczne działanie, innowacje i sukces.
Każda skarga jest okazją, by przekuć coś negatywnego w coś pozytywnego!
Przywołując ducha swojego międzynarodowego bestsellera Autobus energii, Jon Gordon
opowiada kolejną inspirującą i pouczającą historię walki z największą bolączką
biznesu i życia w ogóle – z negatywnym nastawieniem, które pochłania miliardy dolarów,
obniża morale, zmniejsza produktywność i osłabia kondycję nie tylko jednostek, ale i
całych zespołów.
Czerpiąc z doświadczeń prawdziwej firmy, która opracowała i wdrożyła program
zakazujący narzekania, Gordon snuje pasjonującą opowieść, naszpikowaną nowatorskimi
pomysłami i praktycznymi strategiami, które kształtują pozytywnie nastawionych liderów,
a co za tym idzie – pozytywnie nastawione zespoły i organizacje.
Wszystkim osobom, które chcą przekształcić negatywną energię w pozytywne
rozwiązania, Nie narzekaj! oferuje zestaw niezawodnych reguł oraz praktyczny plan
działania, pozwalający stoczyć zwycięską walkę z szeroko pojętą negatywnością w
organizacji. Kiedy ludzie przestają narzekać, poświęcają mniej czasu i energii na
roztrząsanie problemów, a zdecydowanie więcej na znalezienie rozwiązań.
„Malkontenctwo jest jednym z najpoważniejszych problemów
współczesnego świata biznesu. Osłabia efektywność zespołów i całych organizacji,
rodząc pogardę oraz niezdolność do adaptacji i zmiany zachowań. Nie narzekaj! Jona
Gordona stanowi skuteczne antidotum”.
KEN FISHER, dyrektor generalny w Fisher Investments, felietonista magazynu „Forbes”,
autor książki The Only Three Questions That Count
“Wymówki płyną zwykle z szatni przegranych. Nie narzekaj! Jona Gordona pokazuje, jak
zapewnić sobie przewagę nad konkurencją”.
LOU HOLTZ, trener NFL
„W świecie, w którym, jak się zdaje, większość z
nas widzi szklankę do połowy pustą, Jon Gordon nakreśla w Nie narzekaj! jasny plan,
dzięki któremu każdy z nas może zmienić się na lepsze. Stosując podejście autora,
możemy wyeliminować negatywne nastawienie z życia zawodowego i rodzinnego, a przez to
zapewnić sobie bardziej produktywne i mniej stresujące środowisko życia i pracy”.
NATHAN WHITAKER, współautor książki Quiet Strength
JON GORDON jest autorem bestsellerów biznesowych i mówcą
motywacyjnym, którego książki i wystąpienia od lat inspirują publiczność na całym
świecie. Propagowane przez niego zasady zostały sprawdzone w praktyce przez liczne
drużyny sportowe, w tym czołowe zespoły NFL i NBA, firmy wyróżnione w rankingu
Fortune 500, szkoły, szpitale i organizacje non profit. W jego dorobku autorskim znajduje
się m.in. Autobus energii, uznany za bestseller przez magazyn „Wall Street Journal”,
Obóz treningowy, The Shark and the Goldfish, The Seed, oraz Przepis. Jak tchnąć
energię w zespół oraz organizację.
Podziękowania
Od autora
Wprowadzenie
1. Hope
2. Pożar
3. Morale
4. Telefon
5. Prawdziwy problem
6. Korek
7. Rozmowa
8. Koszty negatywności
9. Zawsze mogło być gorzej
10. Rak
11. Pozytywna droga
12. Odwyk od narzekania
13. Trzy Narzędzia do Walki z Narzekaniem
14. Brak wiadomości to dobra wiadomość
15. Podstawy dobrobytu
16. Blogerzy
17. Ogrodnik
18. Piątek
19. Spotkanie
20. Pozytywne zasady
21. W ogniu pytań
22. Jeszcze więcej korków
23. Niedziela
24. Poniedziałek
25. Hope zakazuje narzekania
26. Początek
27. Grać, żeby wygrać
28. Hope dostaje wiadomość
29. Sześć miesięcy później
30. Wszystko w porządku
31. Zakaz Narzekania. Plan działania
Tydzień Bez Narzekania. Indywidualny plan działania
TEST: Czy jesteś zrzędą?
Czas trwania: 2 godz. 44 min. 22 sek.