ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

POLITYKA APARTHEIDU W SZKOLNICTWIE RPA GENEZA ROZWÓJ I KONSEKWENCJE


GMEREK T.

wydawnictwo: WYD UAM , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 52.85 Twoja cena  50,21 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Polityka apartheidu w szkolnictwie RPA

Geneza, rozwój i konsekwencje


Książka Tomasza Gmerka to źródło wiedzy na temat edukacji w Afryce Południowej. Ukazuje relacje pomiędzy zróżnicowaniem rasowym a szkolnictwem.

Rozważania przedstawione w książce sytuują się na pograniczu socjologii edukacji i pedagogiki porównawczej.

Jest to studium systemu edukacji w społeczeństwie, w którym odrębny rozwój poszczególnych kategorii rasowych (apartheid) stanowi zakładany i konsekwentnie realizowany cel polityczny.

Książka zawiera analizy różnorodnych aspektów relacji między edukacją a zjawiskami i procesami segregacji rasowej w Afryce Południowej.

Celem pracy jest przede wszystkim rekonstrukcja przemian praktyk edukacyjnych i polityki oświatowej wobec odmiennych kategorii rasowych w Afryce Południowej.


Wstęp

Rozdział I
Teoretyczne konteksty analiz polityki apartheidu w szkolnictwie RPA
1. Rasizm, segregacja rasowa, apartheid - charakterystyka pojęć
2. Zjawiska segregacji rasowej a procesy stratyfikacji społecznej - wybrane aspekty
3. Przegląd wybranych teorii zamknięcia społecznego

Rozdział II
Geneza i rozwój szkolnictwa w Afryce Południowej (1652-1948)
1. Powstanie szkolnictwa w Afryce Południowej a rozwój ideologii i polityki segregacji rasowej
2. Sytuacja językowa w Afryce Południowej - rys historyczny
3. Początki kształtowania się zawodu nauczycielskiego w Afryce Południowej
4. Rozwój szkolnictwa wyższego

Rozdział III
Społeczne funkcje szkolnictwa w systemie apartheidu (1948-1994)
1. Rozwój szkolnictwa w okresie apartheidu - wybrane konteksty
2. Socjalizacyjna funkcja edukacji w służbie rasistowskiej polityki
3. Selekcyjna funkcja edukacji a nierówności społeczno-ekonomiczne okresu apartheidu
4. Polityka językowa w szkolnictwie w okresie apartheidu
5. Nauczyciele w systemie apartheidu
6. Funkcje szkolnictwa wyższego w społeczeństwie apartheidu

Rozdział IV
Przekształcenia szkolnictwa w Republice Południowej Afryki po 1994 roku
1. Współczesny system edukacji w RPA - wybrane konteksty
2. Socjalizacyjna funkcja edukacji w okresie transformacji
3. Selekcyjna funkcja edukacji, nierówności społeczno-ekonomiczne i procesy rasowej integracji w szkolnictwie RPA
4. Współczesna sytuacja językowa w szkolnictwie RPA - wybrane konteksty
5. Nauczyciele w (z)reformowanym szkolnictwie RPA
6. Przekształcenia szkolnictwa wyższego a zjawisko zróżnicowania rasowego

Zakończenie
Bibliografia
Spis map, tabel, schematów i wykresów
Apartheid policy in education in the Republic of South Africa. Genesis, development and consequences (Summary)


290 stron, Format: 17.0x24.0cm, oprawa twarda

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022