Talent menadżerski w oświacie
Monografia dotyczy zagadnienia nowoczesnego zarządzania placówkami oświatowymi.
Przedmiotem badań empirycznych uczyniono kategorię talentu menedżerskiego w oświacie.
Dokonano starań, by wskazaną tematykę ująć w sposób wielowymiarowy i holistyczny,
łącząc kategorię i zalety zarówno metodologii badań ilościowych, pomiaru
psychometrycznego, jak również metod badań jakościowych. Grupę badaną stanowili
dyrektorzy i nauczyciele szkół publicznych (szkoły podstawowe, gimnazja, szkoły
ponadgimnazjalne). Wykorzystano pogłębione wywiady indywidualne (IDI) i testy
psychologiczne w badaniach dyrektorów oraz ankietę internetową (CAWI) której
respondentami byli nauczyciele.
Nadrzędnym celem badań empirycznych było podjęcie próby skonstruowania kategorii,
którą określono mianem talentu menedżerskiego w oświacie.
Na podstawie przeprowadzonych badań wyróżniono jego charakterystyczne komponenty.
Szczególny akcent położono również na pragmatyczny wymiar badanego zjawiska,
uzyskanych wyników i wniosków – dlatego monografia zawiera liczne refleksje oraz
implikacje praktyczne dotyczące codzienności edukacyjnej i nowoczesnego zarządzania
oświatą.
312 stron, Format: 17.0x23.6, oprawa miękka