ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   0 zł   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

EDUKACJA KOBIET KOBIETY W EDUKACJI SZKICE HISTORYCZNO-PEDAGOGICZNE


DORMUS K. WŁOCH A. WOJNIAK J.

wydawnictwo: IMPULS , rok wydania 2017, wydanie I

cena netto: 40.75 Twoja cena  38,71 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

Edukacja kobiet kobiety w edukacji

Szkice historyczno-pedagogiczne


Rzut oka na otaczającą nas rzeczywistość, zwłaszcza w przypadku tak silnie sfeminizowanego zawodu, jakim jest nauczyciel, pozwala niezwykle łatwo dojść do wniosku, że kobietom i nauce wyjątkowo po drodze. Tymczasem to, co oglądamy jako rzeczywistość zastaną, jest produktem stosunkowo świeżym, zjawiskiem w skali historycznej nowym i – z trudem wywalczonym. Dość przypomnieć, że Maria Skłodowska-Curie to nie tylko wybitna polska fizyczka, ale i pierwsza na świecie kobieta z tytułem doktora nauk, a przecież od czasów Marii dzieli nas zaledwie sto lat.

My również tę świadomość mamy, dlatego wśród najnowszych publikacji Oficyny Wydawniczej Impuls widnieje Edukacja kobiet. Kobiety w edukacji. Szkice historyczno-pedagogiczne napisane pod red. Katarzyny Dormus, Anny Włoch i Justyny Wojniak.

Prezentowana książka składa się z trzech części, poświęconych kolejno edukacji polskich dziewcząt w epoce oświecenia, angielskiemu szkolnictwu spod znaku katolicyzmu oraz wojującej epoce aktywistek i bojowniczek edukacji w Stanach Zjednoczonych pierwszej połowy XX wieku. Tezy autorek osadzone są głęboko w kontekście epoki, czy mowa o ideach oświeceniowych Jeana-Jacques’a Rousseau, anglosaskich wystąpieniach Geralda Grace’a, wreszcie – artykułach Mary O. Nutting, jednej z lepiej rozpoznawalnych pionierek w dziedzinie kształcenia amerykańskich dziewcząt.


Słowo wstępne

Rozdział I
Społeczeństwo polskie doby oświecenia wobec problemu edukacji dziewcząt

Wprowadzenie
1.1. Problem edukacji kobiet w literaturze zachodnioeuropejskiej XVII i XVIII wieku
1.2. Prasa warszawska lat 60. i 70. XVIII wieku
1.3. Działalność Komisji Edukacji Narodowej
1.4. Literatura czasów stanisławowskich
Zakończenie
Bibliografia

Rozdział II
Elitarne szkoły dla dziewcząt w Anglii – historia i współczesność
Rola Kościoła katolickiego w rozwoju edukacji kobiet w Anglii i Walii

Wprowadzenie
2.1. Zarys historii szkolnictwa w Anglii
2.2. Szkolnictwo katolickie w Anglii oraz jego wpływ na rozwój edukacji kobiet
2.2.1. Działalność Mary Ward (1585–1645)
2.2.2. Działalność pedagogiczna Madeleine Sophie Barat (1779–1865) i Janet Erskine Stuart (1857–1914)
2.3. Edukacja dziewcząt w Anglii
2.4. Elitarne szkoły dla dziewcząt we współczesnej Anglii
2.4.1. Katolickie szkoły dla dziewcząt we współczesnej Anglii

Zakończenie
Bibliografia

Rozdział III
Aktywistki, bojowniczki, pionierki
Edukacja kobiet, kobiety w edukacji w Stanach Zjednoczonych XIX i XX wieku

Wprowadzenie
3.1. Edukacja prawem kobiety – dziedzictwo Mary Wollstonecraft
3.2. „Jak kształcić nasze córki”. Amerykańskie seminaria i kolegia dla kobiet w XIX wieku
3.3. „Złota era kobiet” w amerykańskiej polityce edukacyjnej (1900–1945)

Zakończenie

Bibliografia
Summary
Indeks nazwisk


172 strony, Format: 16.1x23.5, oprawa miękka

Osoby kupujące tę książkę wybierały także:
 

- NIEBIESKI HISTORIA KOLORU
PASTOUREAU M.

- SYSTEM MODY
BARTHES R.

- DYNASTIE KTÓRE STWORZYŁY LUKSUS
YANN KERLAU

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022