ksiazki24h.pl
wprowadź własne kryteria wyszukiwania książek: (jak szukać?)
Twój koszyk:   1 egz. / 51.29 48,73   zamówienie wysyłkowe >>>
Strona główna > opis książki

O NOWĄ JAKOŚĆ EDUKACJI NAUCZYCIELI


MADALIŃSKA-MICHALAK J. RED.

wydawnictwo: WYD UW , rok wydania 2018, wydanie I

cena netto: 51.29 Twoja cena  48,73 zł + 5% vat - dodaj do koszyka

O nową jakość edukacji nauczycieli


Autorzy zwracają uwagę na relacje między pedagogiką jako jedną z dyscyplin naukowych a edukacją jako specyficznym rodzajem praktyki społecznej. Podejmują zagadnienia kształcenia i przygotowania nauczycieli do zawodu oraz ich dalszego rozwoju.

Poszukują odpowiedzi na pytania o przyszłość edukacji nauczycieli w Polsce. Ukazują kształcenie pedagogów w powiązaniu z problematyką socjalizacji zawodowej oraz doskonalenia w zawodzie. Poruszają ważne zagadnienia ogólne dotyczące edukacji nauczycieli: integracji teorii pedagogicznych z praktyką edukacyjną, kluczowych wartości w kształceniu pedagogów, inspiracji i perspektyw dla myślenia o tej grupie zawodowej. Przedstawiają szerokie spektrum problemów wpisujących się w tytułową tematykę, podkreślają także społeczną wagę kwestii odnoszących się do pracy i życia nauczycieli.

Książka jest adresowana do szerokiego kręgu odbiorców:

• pracowników naukowych zajmujących się pedagogiką i naukami pokrewnymi, zwłaszcza problematyką szkoły, reform edukacji, nauczania i uczenia się w szkole, nauczycieli i ich edukacji ustawicznej,
• nauczycieli, dyrektorów szkół, pracowników administracji rządowej/samorządowej – osób odpowiedzialnych za realizację zadań oświatowych w gminach i powiatach,
• studentów studiów pedagogicznych i nauczycielskich.

Inicjatywa wydania tomu wiąże się bezpośrednio z jubileuszem 35-lecia Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, który zainicjował poważny namysł i dyskusję nad tożsamością pedagogiki, wspólnotowością, etycznością, towarzyskością, a także nową jakością edukacji nauczycieli.


Joanna Madalińska-Michalak, Edukacja nauczycieli. Na 35-lecie Polskiego Towarzystwa
Pedagogicznego                               7

CZĘŚĆ PIERWSZA
PEDAGOGIKA I EDUKACJA – KU INTEGRACJI TEORII Z PRAKTYKĄ
Zbigniew Kwieciński, Rozwój pedagogiki i jego wrogowie. Perspektywa ćwierćwiecza.
Na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego                  21
Zbigniew Kwieciński, Rozchwianie i kryzys społeczeństwa wychowującego. Pedagogika i edukacja wobec „polityki zombie”. Na 35-lecie Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego         .     24
Stefan M. Kwiatkowski, Między teoretycznością a praktycznością pedagogiki     .     29
Piotr Kostyło, Pedagogika i optymizm oświecenia                    39
Maria Czerepaniak-Walczak, Towarzyskość towarzystw naukowych             52

CZĘŚĆ DRUGA
EDUKACJA NAUCZYCIELI – KLUCZOWE WARTOŚCI
Andrzej Wierciński, Hermeneutyka gościnności: dobroć i hojność         .     69
Mirosław J. Szymański, Wspólnotowość w edukacji                   79
Maria Czerepaniak-Walczak, Nauczycielskie badania w działaniu: profesjonalne doskonalenie i uczenie się                         .      89
Wanda Dróżka, Wartości i dążenia zawodowe nauczycieli w zmiennym kontekście 25-lecia                                  105
Marcin Rojek, Międzypokoleniowe kontynuacje i zmienności w aksjologicznych orientacjach trzech pokoleń nauczycieli                         126
Justyna Miko-Giedyk, Praca nauczycieli jako wartość w odbiorze społecznym         141
Joanna Leek, Wartości a partycypacja uczniów w sprawy globalne w przestrzeni szkoły. Wskazania dla edukacji nauczycieli                        155

CZĘŚĆ TRZECIA
EDUKACJA NAUCZYCIELI – PRZYGOTOWANIE I ROZWÓJ ZAWODOWY
Magdalena Jelonek, Marcin Kocór, Barbara Worek, Kandydaci do zawodu nauczyciela – kompetencje i zaangażowanie w ich rozwój            . 177
Dominika Walczak, Prestiż zawodu nauczyciela i nauczycieli a kompetencje zawodowe i społeczne . 204
Anna Wiłkomirska, Doskonalenie zawodowe nauczycieli a jakość pracy nauczycieli i szkoły                              .      225
Marta Kowalczuk-Walędziak, Komplementarność badań i kształcenia w edukacji akademickiej nauczycieli . 246
Agnieszka Szplit, Rozwój zawodowy nauczycieli jako wartość we współczesnych światowych koncepcjach pedagogicznych                       263
Inetta Nowosad, Marzanna Farnicka, Rozwój zawodowy nauczycieli w zmieniającej się szkole – pytania o dobrostan i zaangażowanie w kontekście zmiany            274
Joanna M. Łukasik, Trudności w pracy nauczycieli w fazie zawodowego osadzenia. Implikacje dla edukacji nauczycieli                        288
Norbert G. Pikuła, Sukcesy osobiste i zawodowe emerytowanych nauczycieli. Wskazania do doskonalenia czynnych zawodowo nauczycieli              .      309

CZEŚĆ CZWARTA
EDUKACJA NAUCZYCIELI – PERSPEKTYWY I INSPIRACJE
Stefan T. Kwiatkowski, Kształcenie społeczno-emocjonalne nauczycieli szkół podstawowych – fakultatywność czy obligatoryjność?               .      327
Joanna Papieska, Edukacja zorientowana na doświadczenie a rozwijanie kompetencji społeczno-emocjonalnych dzieci i nauczycieli . 350
Ewa Wasilewska-Kamińska, Myślenie krytyczne i edukacja nauczycieli            359
Joanna Pękala, Kompetencje etyczne nauczyciela . 383
Ewa Kobyłecka, O potrzebie doskonalenia kompetencji aksjologicznych nauczycieli z perspektywy ich działań w szkole                        399
Hanna Tomaszewska-Pękała, Anna Wrona, Paulina Marchlik, Nauczyciele wobec problemu przedwczesnego kończenia nauki szkolnej             .      409
Alicja Leśniak, Kompetencje cyfrowe nauczycieli                    429


444 strony, Format: 16.6x23.7, oprawa miękka

Po otrzymaniu zamówienia poinformujemy,
czy wybrany tytuł polskojęzyczny lub anglojęzyczny jest aktualnie na półce księgarni.

 
Wszelkie prawa zastrzeżone PROPRESS sp. z o.o. 2012-2022